Mondeo MK3 1.8 16V szarpie przy niskich obrotach

11 Lut 2012, 20:51

Witam,
Mam problem zwiazany z Fordem Mondeo Mk3 2001r 1.8 16V 125KM na gazie STAG300 a mianowicie, od jakis 2 mscy samochod zachowuje sie bardzo dziwnie, przy niskich obrotach do 3-3.5tys obrotow auto szarpie, przerwy, strzela tak jakby w kolektor. Bylem na komputerze servisowym, ktory nic nie wykazal powiedzieli mi ze "samochod jest w jak najlepszym stanie a Pan szukasz dziury w calym" wywalilem spora kase na mechanikow, gazownikow i nic nie znalezli, na wlasna reke wymienilem mu przewody, swiece zaplonowe oraz cewke lecz problem nie zniknal. Na benzynie jeszcze pol biedy przy delikatnej jezdzie da sie jechac ale na gazie masakra samochodem nie da sie zebrac. Przeszperalem juz rozne fora i moim zdaniem jest to problem z zaplonem. Jeszcze teraz przy tych mrozach auto ciezko pali gdzie zawsze lapalo za pierwszym razem teraz 3ba go przytrzymac duzo dluzej. Prosilbym o opinie. Z gory dziekuje
Zbynio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 02 06 2008
Auto: Ford Mondeo MK3, 1.8 16V 125KM

13 Lut 2012, 10:46

Pamiętaj o tym,że w przypadku problemów z układem zapłonowym silnik na benzynie zawsze będzie lepiej chodził,tutaj ewidentnie jest problem z zapłonem,lub ze szczelnością układu zaworowego.Ford absolutnie nie zaleca montażu LPG do tych aut(erozja gniazd zaworowych),co oczywiście nie jest winą LPG tylko materiału z jakiego zrobione są gniazda zaworowe.Gdy przełączysz na LPG,na wolnych obrotach,na dobrze rozgrzanym silniku z rury nie powinno śmierdzieć gazem,nic a nic,jak jest u ciebie?! Czy silnik chodzi na benzynie równo,czy nim kolebie?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Lut 2012, 18:42

Tzn zeby gazem smierdzialo z tylu nie zauwazylem a na wolnych obrotach nie zawsze chodzi rowno nie sa to takie duze wahania ale lekko jest to odczowalne. Co o tym sadzisz? Ale np nie szczelnosci ukladu zaworowego nie wykazal by komputer servisowy? Ogolnie samochod jest z instalacja lpg dopiero od roku.
Zbynio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 02 06 2008
Auto: Ford Mondeo MK3, 1.8 16V 125KM

13 Lut 2012, 19:11

Jeśli nie śmierdzi gazem,to gniazda są ok.przyglądnąłbym się sondzie lambda,oczyściłbym korpus przepustnicy(jedno i drugie odpowiedzialne jest też za obroty na wolnych,nie tylko silnik krokowy),ja śmigając na LPG czyniłem to raz do roku,po tych czynnościach, dałbym mu po garach tylko na benzynie,by przeczyścić świece i komorę spalania,zawsze tak robiłem ,też.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Lut 2012, 19:14

Ach,jeszcze przepływomierz bym sprawdził.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Lut 2012, 22:00

przepustnice rozebralem i przeczyscilem byla troche zawalona ale dalej to nic nie dalo a sonde lambda poowinno pokazac na komputerze? Noo jeszcze mysle nad tym przeplywomierzem ale wlasnie do niego nie wiem nawet jak sie zabrac :D
Zbynio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 02 06 2008
Auto: Ford Mondeo MK3, 1.8 16V 125KM

14 Lut 2012, 10:16

Sondę ,oczywiście powinno pokazać! Przepływomierz łatwo sprawdzić czy dobry,wystarczy go odpiąć(kabelki) i patrzeć czy coś się zmieni w pracy silnika,powinno być jeszcze gorzej,jeśli on jest sprawny.Czasami ,wystarczy tylko oczyścić środek(drucik)specjalnym preparatem w sprayu,gdyż na druciku zbierają się zanieczyszczenia i to przekłamuje w informacje docierające do komputera,gdy ten drucik się przepali,to niestety,trzeba przepływkę wymienić.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Lut 2012, 17:42

a teraz glupie pytanie przeplywomierz jest przy dolocie do filtra powietrza tak? taka mala puszeczka?
Zbynio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 02 06 2008
Auto: Ford Mondeo MK3, 1.8 16V 125KM

14 Lut 2012, 19:17

Taka okrągła,od niej kabelki idą.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Lut 2012, 22:09

ile auto ma zrobione ma gazie, ile na reduktorze ? ja mialem taki przypadek ze auto na wolnych ładnie chodzi , a szarpało wymienilem sobie reduktor i po sprawie :)
i jeszcze jedna sprawa gniazda i zawory leca +kasuja sie luzy na zaworach (nie sa to dobre motory zagazowane )


:)
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

17 Lut 2012, 11:19

na gazie auto ma zrobione jakies 15 tys maxymalnie a co do gniazd zaworowych to raczej watpie bo gdy leca gniazda podobno powinno smierdziec gazem z wydechu a tu nic nie czuc takze to bym raczej wyeliminowal
Zbynio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 02 06 2008
Auto: Ford Mondeo MK3, 1.8 16V 125KM

19 Lut 2012, 15:23

nooo wiec tak przeczyscilem silniczek krokowy, przeplywomierza nie ma w tych wersjach nawet nie wiedzialem, jest jakis czujnik temperatury i dolotu powierza ale do niego nie ma dostepu musialbym kolektor sciagac. nic sie nie zmienilo aby jeszcze zauwazylem ze po ostatniej wizycie u mechanika pod linka gazu jest podlozona podkladka i gdy ja wyciagnalem auto gasnie jak auto chodzi stale na niskich obrotach to jest luz ale gdy np dojezdzam do krzyzowki to zgasnie u d..a ;d nie mam juz pojecia co moze byc z tym autem nie tak, swiece przwody, cewka, silniczek krokowy raczej tez okey, troche bylo w nim skroplonego oleju ale czytalem ze jak jest troszke to nic sie nie dzieje. panyyy co moge jeszcze sprawdzic co moze sie dziac bo juz nie mam pojmy...
Zbynio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 02 06 2008
Auto: Ford Mondeo MK3, 1.8 16V 125KM

21 Lut 2012, 01:31

z tego co wyczytalem skoro auto gasnie podczas jazdy i wrzucenu biegu jalowego to przyczyna tego moze byc silniczek krokowy... dlatego tez auto moze byc zamulone i moze tez szarpac. co sadzicie na ten temat? jak sprawdzic krokowca czy jest dobry czy zly gdyz nie chce pchac sie znowu w niepotrzebne koszta
Zbynio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 02 06 2008
Auto: Ford Mondeo MK3, 1.8 16V 125KM

22 Lut 2012, 22:03

bumpppppppppppppppppppppppp
Zbynio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 02 06 2008
Auto: Ford Mondeo MK3, 1.8 16V 125KM

22 Lut 2012, 22:32

Ford 1,8 nie ma krokowca ( wtyczka na 4 piny ) tylko tzw. zawór powietrza dodatkowego
( wtyczka na 2 piny ). W necie można znaleźć jak go sprawdzić.
Odłącz podciśnienie od regulatora ciśnienia paliwa i zaślep na próbę.
Jeżeli ktoś bardziej otworzył przepustnicę podkładką to znaczy że masz kłopot z zaworem powietrza dodatkowego lub jego sterowaniem.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704