Mondeo MK3 2.0 TDDI 115 dużo pali 12l

Iler pali wasze mondeo w trybie mieszanym?

ponizej 6 litrow
0
Brak głosów
6-7
0
Brak głosów
7-8
0
Brak głosów
8-9
0
Brak głosów
9-10
0
Brak głosów
powyzej 11
1
100%
Razem głosów : 1

16 Mar 2018, 12:59

Witam, szukałem na forum o wysokim spalaniu w Mondeo, ale żaden przypadek nie był podobny do mojego.

Na wstępie zaznacze, że auto 2.0 TDDI 115KM HATCHBACK->
- bez przepływmierza
- stała geometria turbiny

Problem:
Wysokie spalanie, przy naprawde delikatnej jeździe 12 Litrow, wydaje mi się to za absurdalny wynik, miałem wcześniej diesla 1.9 110km i spalaniae w takim stylu jazdy nie wynosilo wiecej niz 6 litrow

STYL JAZDY gdy zatankowąłem auto pod korek, zanim ruszyłem 1 min rozgrzania silnika na biegu jałowym, i tak samo z gaszeniem 2 min na biegu jałowym. zmiana kazdego biegu:

z 1 na 2 [2200obr]

2-3 [2500]
3-4 [2200]
4-5 [2200]
jazda na 5 biegu 2000 obrotow czyli predkosc okolo 100km/h dojazd do pracy praktyczie sama trasa 17km w jedna strone

po przejechaniu 105km, zatankwalem znow pod korek i wynik 12litrow, dokladnie 12,56 litra. Z taka sama precyzja tankowalem autko wiec nie ma mozliwosci bledu pomiarowego ewentualnie pół litra.

BRAK OBJAWOW:
- wszelakiego kopcenia
- nierownej pracy silnika
- bardzo dobrze przyspiesza, bez problemu na 5 biegu od 90km/h do 200 km/h przyspiesza, jestem nawet zdziwiony ze tak zrywny jak na 115km i te kilogramy

opony 16 205/55, jazda bez klimy

- hamulce nigdzie nie blokuja
- zadnej dziury w ukladzie paliwowym
- wymienione wszelkie filtry

Autko na liczniku ma 256 tys ale relanie obstawiam cos kolo 350tys, jest w srodku bardzo dobrze zachowana, nic nie powycierane ale watpie by diesel mial licznikowy stan :mrgreen:

PYTANIE: skad tak duze spalanie i jak mozna temu zaradzić? myslalem ze przeplywomierz powietrza ale ta wersja go nie ma, moze zawor EGR?

i czy moja wersja posiada jakas sonde lamda w ukladzie wydechowym? bo szukalem takiej czesci na allegro i nie moglem znalezc..

staralem sie jasno opisac sytuacje, korzystałem z SZUKAJKI ale zaden przypadek nie byl podobny do mojego, albo kopcil, albno nie bylo mocy, wersja silnika miala przeplywomierz a u mnie trche inaczej to wyglada,
prosze o pomoc8)
FanatykBMW
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Konin
  • 16 Mar 2018, 14:22

    FanatykBMW napisał(a):po przejechaniu 105km, zatankwalem znow pod korek

    Za krótki odcinek pomiarowy, wyjeździj cały zbiornik. Jeżeli te 17km jest w ruchu miejskim to zimą, zimny diesel wcale nie jest tak oszczędny jak by to mogło się wydawać. Zrób pomiar na dłuższej trasie. Sprawdź termostat.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3799
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Pieniężno
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
    Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna

    17 Mar 2018, 01:24

    Nie przesadzaj Yeti takiego diesla trzeba dobrze pałować cały czas żeby spalanie wyszło 12 litrów, nawet w zimę (jeżeli wszystko jest wporządku oczywiście)
    Jaką temperaturę osiąga silnik? Ten silnik jest dość specyficzny bo każde działania wpływają na spalanie, np obciążenia klimy.... filtr powietrza też ma duży wpływ. Nie usłyszałeś że turbo za bardzo gwiżdze lub że jest mniej mocy? no i zostają jeszcze końcówki wtrysków
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16734
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    17 Mar 2018, 07:22

    Kao napisał(a):Nie przesadzaj Yeti takiego diesla trzeba dobrze pałować cały czas żeby spalanie wyszło 12 litrów,
    Brałem poprawkę na pomiar obarczony dużym błędem, bo już 10l na zimnym silniku , w mieście będzie całkiem realne.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3799
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Pieniężno
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
    Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna

    17 Mar 2018, 12:06

    termostat moze faktycznie coś być nie halo, wczoraj jechalem minus 6 temperatura, i po przejechaniu 16 km na trasie na 5 niegu z predkoscia 95km/h temperatura silnika byla delikatnie ponad najmniejsza kreske w mondeo na wskaźniku, aż taki duży wpływ to może miec? podobno sa dwa termostaty, i mam nadzieje ze to bylaby wina tego dużego od wody, bo ten olejowy chyba drozszy


    i turbo nie gwiżdzę, bardzo żwawe jest, zero kopcenia czy jakichkolwiek zużyc mechanicznych, b jezeli wtryski by lały to powinien kopcić.... :shock:
    FanatykBMW
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Miejscowość: Konin

    17 Mar 2018, 12:43

    FanatykBMW napisał(a):termostat moze faktycznie coś być nie halo, wczoraj jechalem minus 6 temperatura, i po przejechaniu 16 km na trasie na 5 niegu z predkoscia 95km/h temperatura silnika byla delikatnie ponad najmniejsza kreske w mondeo na wskaźniku, aż taki duży wpływ to może miec? podobno sa dwa termostaty, i mam nadzieje ze to bylaby wina tego dużego od wody, bo ten olejowy chyba drozszy

    W czasie jazdy na krótkich odcinkach termostat ma bardzo duży wpływ na spalanie(cały czas na ssaniu), dlatego proponowałem pomiar spalania na długiej trasie. Duża różnica w spalaniu, wskazuje wtedy mocno właśnie na termostat.
    Termostat olejowy nie powinien mieć większego wpływu na spalanie.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3799
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Pieniężno
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
    Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna

    17 Mar 2018, 14:03

    Skoro przy 16 km wskazówka ledwo skoczyła to termostat już lipa. W tym silniku to dość częsta przypadłość. Mały termostat do wymiany
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16734
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    17 Mar 2018, 21:31

    mały termostat? myslalem z emały to jest olejowy, a bedzie do wymiany ten duży, latwo moge go sprawdzic, chlopaki na forum pisali ze mozna wrzyucic do cieplej wody a pozniej fdo gotowanej i powinien sie otworzyc, jak to nie nastapi to lipa. myslicie ze pod diagnostyka komputerowa pokaze blad jakis termostatu ?
    FanatykBMW
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Miejscowość: Konin

    18 Mar 2018, 01:38

    A tak sory, myślałem o dużym a napisałem mały :/ z dużym to chwila roboty ale z małym to trzeba się nagimnastykować :(
    No i co sprawdzisz tym sposobem z forum? jedynie czy działa ale pytanie czy działa odpowiednio.......
    I chce Ci się rozkręcać kilka razy z kuli 30 złotych?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16734
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    18 Mar 2018, 08:35

    Kiedyś sprawność termostatu sprawdzało się ręką. Jeżeli rura za termostatem od razu zacznie się nagrzewać, to znaczy, że zaciął się w pozycji otwartej i układ chłodzenia pracuje cały czas na dużym obiegu. Tylko nie wiem czy w nowych samochodach jest taka możliwość(dostęp).
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3799
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Pieniężno
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
    Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna