Mondeo mk4 z dobrym wyposażeniem

08 Wrz 2020, 13:46

Witam

Poszukuje pilnie dla ojca samochodu i wybór padł na Mondeo mk4, raczej z początku produkcji. Nie boi się większych przebiegów. Silnik to na pewno diesel i wiem że polecany to 2.0 tdci jednak jak wygląda sprawa 2.2 tdci?
Druga sprawa to fakt że szukamy auta w możliwie najbogatszej wersji. Skóra lub polskora to minimum. Natomiast super byłyby wentylowane fotele przednie i ich elektryka.
Teraz pytanie czy 1.8 oraz 2.2 diesel też jest ok?
Ile trzeba liczyć na dobry egzemplarz do 2011 roku powiedzmy?
Jeśli macie przykładowe linki z południa Polski to byłbym wdzięczny.
kazam099
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 09 07 2012
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 Vtec 140 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Wrz 2020, 14:24

Myślę, że do 25 tysięcy spokojnie coś znajdziecie np.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jeśli chcecie coś z rocznika 2010+ to już bliżej 30 tysięcy.

1.8 TDCI w teorii jest prostszy (nie ma np. DPF), ale to konstrukcja Forda stosowana tylko w paru innych modelach (Focus/C-Max) i nie będzie tak tania w eksploatacji (droga wymiana rozrządu, mało trwały dwumas).

2.0 TDCI/HDI jest bardzo popularny bo był montowany m.in. w Fordzie, Peugoet, Citroenie, Volvo itd. Ma dość tanie części jak na nowoczesnego diesla z CR i przede wszystkim masz BARDZO DUŻO aut na rynku wtórnym (a więc masz z czego wybierać).

2.2 TDCI to niby pokrewna konstrukcja do 2.0, ale nie tak popularna i na pewno nie będzie tak tania w naprawach.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Wrz 2020, 15:13

Czyli tak jak myślałem celować w 2.0 tdci?
Poza standardowa eksploatacja zdarzają się poważniejsze awarie mogące generować duże koszty?
kazam099
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 09 07 2012
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 Vtec 140 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Wrz 2020, 16:13

Przeglądałem kiedyś wątek dotyczący właśnie 2.0 vs 2.2 TDCI.
Wystąpił pewien paradoks, bo 2.2 niby tak samo lub nawet mniej awaryjny, ale części do niego są droższe. Natomiast wg mnie jest to kwestią próby, bo jednak 2.2 jest bardzo mało w porównaniu do mniejszego z braci stąd może się wydawać, że jest mnie awaryjny. Ceny części wiadomo.

1.8 TDCI zupełnie bym odpuścił. Zazwyczaj szły do flot, więc ciężko będzie o jakiś fajny, dobrze wyposażony egzemplarz. Sam silnik dość sporo pali i ma gorszą kulturę pracy od większych diesli z Mondeo.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Wrz 2020, 17:04

Dzięki Panowie za konkretne info.
Szukam więc 2.0 albo 2.2. Co się trafi w lepszym stanie i cenie. Jutro podjadę coś oglądać. Niestety nie ma tego wiele bo większość z tego co patrzę to raczej bieda ediszyn, a dla ojca brak skóry nie wchodzi w grę
kazam099
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 09 07 2012
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 Vtec 140 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Wrz 2020, 07:09

Jak wygląda kwestia mocy 140 vs 163 km? Wpływa to na awaryjność czy koszty?
kazam099
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 09 07 2012
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 Vtec 140 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Paź 2020, 09:14

Nie wpływa, to tylko kwestia programu - osprzęt ten sam.

Co co dodatkowego wyposażenia to opcje, o których mówisz były dostępne "w opcji", czyli za dopłatą. Może być ciężko ze znalezieniem, ale większa szansa w tych bogatych pakietach - Titanium S.
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

03 Lis 2020, 08:49

Witam ponownie,

Minęły 3 tygodnie i przez pandemia niejako zmieniły się aspekty użytkowania auta. Poza Mondeo w międzyczasie wpadl nam w oko c5 w wersji exclusive. Byliśmy oglądać jeden egzemplarz, niestety sprzedal się godzinę wcześnie. Właściciel jednak bardzo w porządku i pozwolił na obejrzenie i krótka jazdę. Auto charakterystycznie bardzo pod pasowało i wydaje się być o półkę wyżej pod względem komfortu od Forda. Mam w związku z tym kilka pytań.
1.Silnik rozumiem że optymalnie 2.0 163 km?
2. Automaty faktycznie bezproblemowe?
3. Ile realnie warto zapłacić za wersję z 2.0 hdi w wersji esclusive z lat 2010-2012?
4. Czy większość mechaników ogarnia zawias tego auta?
kazam099
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 09 07 2012
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 Vtec 140 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Lis 2020, 10:59

1. Tak, 2.0 HDI 163 to optymalny silnik, nie za drogi w użytkowaniu, a do tego wystarczająca moc do dość ciężkiej budy.
2. Automat to tak naprawdę bardzo popularny TF80SC, ma swoje wady i zalety:
http://www.prnd.pl/tf-80sc-automatyczna ... ,4,36.html
Jeżeli olej był zmieniany co 60 tys., a auto nie było katowane to nie powinno być problemów. Pamiętaj, że ten automat był wsadzany do dużo mocniejszych silników z dużym momentem, który skracał jej żywotność.
3. Nie wiem. Rozpiętości cenowe są dość duże, bo można kupić już za 30 tysięcy, a są też takie egzemplarze za 40+. Tutaj jest ciekawy egzemplarz:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
4. Z naprawą zawieszenia jeździłbym do serwisu wyspecjalizowanego w Citroenach. Zawieszenie jest dość trwałe, więc nie warto żeby ktoś kto się nie zna grzebał w tym.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

03 Lis 2020, 20:32

kazam099 napisał(a):3. Ile realnie warto zapłacić za wersję z 2.0 hdi w wersji esclusive z lat 2010-2012?


Jakieś miesiąc temu sprzedałem

C5 2.0 HDI/140 149 000km ORI

Stan Perfect za 25400zł Prod. 2011....rej 2012
Auto po naprawdę sporym serwisie (3 miesiące wstecz a ASO Citroena)
Wersja Ciut biedniejsza,...ale takiej szukał akurat Klient.

Wiem że są tańsze wiem że są sporo droższe.

Aczkolwiek wg. moich programów wyliczeniowych ta cena jest ceną średnią za taki egzemplarz.

Za granicą można wychaczyć za 4000 Euro ale można także za 5000 Euro wersje już najbogatsze.. I też ktoś je kupuje bo inni też wyczyścili te najdroższe także.
Nawet ten sam rocznik/przebieg. Zależy kto sprzedaje i jaki towar. Kto kupuje itp..wiele czynników.

Także generalnie rzecz biorąc NIkt Ci nie odpowie Ile masz zapłacić.
i Ile ma kosztować
to jest takie trochę głupie pytanie.
Wszystko zależy od danego egzemplarza , więc pytanie źle postawione
:mrgreen:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

04 Lis 2020, 06:48

Jasne. Może faktycznie źle postawione pytanie, ale bardziej chodziło mi o to ile faktycznie jest mniej więcej warte bo nie siedzę w tym modelu.
Wiadomo, że nie chce kupić najtańszego szrotu, ale też nie chce zapłacić 50 procent więcej od ceny rynkowej. Stąd takie pytanie ile mniej więcej realnie kosztują egzemplarze z tych latach bo rozpiętość faktyczbie jest spora.
kazam099
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 09 07 2012
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 Vtec 140 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Lis 2020, 09:40

kazam099 napisał(a):ale też nie chce zapłacić 50 procent więcej od ceny rynkowej

czasami warto zapłacić więcej za dobre...ludzie płacą nie tyle
Zobacz na kanale

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


ile niektórzy płacą u niemca.

A u nas jak to u nas... kupisz za 20 tys i kupisz za 30 tys.


Pytanie co kupisz za 20 tys a co kupisz za 30 tys.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

04 Lis 2020, 13:37

kazam099 napisał(a):Jasne. Może faktycznie źle postawione pytanie, ale bardziej chodziło mi o to ile faktycznie jest mniej więcej warte bo nie siedzę w tym modelu.
Wiadomo, że nie chce kupić najtańszego szrotu, ale też nie chce zapłacić 50 procent więcej od ceny rynkowej. Stąd takie pytanie ile mniej więcej realnie kosztują egzemplarze z tych latach bo rozpiętość faktyczbie jest spora.


Wiesz - to jest temat szeroki i głęboki. Niestety używane auto, w którym jest wiele czynników - wiek, przebieg, wyposażenie, stan techniczny etc. powoduje, że ciężko wycenić auto. A tak naprawdę to sprzedający decyduje o ostatecznej cenie - jak trafisz na takiego co się uprze i będzie pół roku sprzedawał auto powyżej ceny rynkowej to nic nie poradzisz.

Patrząc jak mało jest tych aut z takim wyposażeniem, to takie C5 w okolicach ~30 tysięcy to bardzo okazyjna cena. Dobrze wyposażone egzemplarze są bliżej 40 tysięcy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Lis 2020, 07:54

Dzięki za pomoc. Ostatecznie zakuipony jednak Peugeot 508 1.6 hdi że względu na świetna cenę i mocne doinwestowanie. Auto znalezione 10 km od domu wiec temat załatwiony. Dzięki za zaangażowanie :)
kazam099
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 09 07 2012
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 Vtec 140 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Lis 2020, 16:45

kazam099 napisał(a):1.6 hdi że względu na świetna cenę

świetna cena bo 1.6 :lol:
jak będziesz kiedyś sprzedawał to też musisz dać świetną cenę :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie