Hyundai I30 2020

08 Lis 2020, 07:20

Cześć wszystkim. W najbliższym czasie będę decydować się na zakup samochodu Hyundai I30 Facelift 2020 z silnikiem wolnossącym 1.5 DPI 110KM. Czy mógłbym prosić o opinie użytkowników odnośnie tej generacji od 2017r? Chodzi mi głównie o bolączki tego samochodu. No chyba, że ktoś ma ogólnie jakieś uprzedzenia względem marki Hyundai.

Moim zdaniem cena gra tu dużą rolę gdyż wersja podstawowa wychodzi od ok. 65.000zł i zadnego innego samochodu segmentu C z silnikiem bez turba nie znajdę. Inni użytkownicy wskazywali wady: słaba jakość lakieru i ogólnie blachy + brak zabezpieczeń antykorozyjnych np. pod nadkolami.

Interesuje mnie Hyundai I30 wersja Comfort.
Kozłowski
Nowicjusz
 
Posty: 8

08 Lis 2020, 11:42

Lakier teraz we wszystkich markach jest słaby-ekologia, lakiery wodne.
Ogólnie I-30 to dobry wybór. Gdybym to ja miał wybierać kompakta, to chyba tez bym się na niego zdecydował. :ok:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lis 2020, 13:44

To jeden z najlepszych modeli w tej klasie,akurat wedle mechaników ten silnik jest polecany,wymieniają też jego wady(samochodu),czyli:przeciętna jakosć wykończenia,brak klimy w podstawowych modelach,silnik 1.6 GDi out,oraz drogie cześci oryginalne,i tyle,jeśli chodzi o korozję to nie wyobrażam sobie by obecnie po zakupie nowego auta w salonie,nie wybrałbym się od razu do zakładu wyk.konserwację kompleksową.Zimą natomiast często płukać karoserię i spód wodą na myjniach samoobsługowych,gdy oczywiście już nie ma mrozu,gdy sroga zima i sypią drogi solą b.często tak robię,spłukiwana karoseria i spód czystą wodą,woda zamienia się w białe mleko,jak auta mają nie rdzewieć?!Jesli chodzi o wybór,jest tylko jeden model Hondy w tej klasie,któremu nieznacznie ustępuje,AURIS II łeb w łeb,mechanicy zalecają wymianę oleju co 15 tyś km max(ksiazka serwisowa co 30 tyś km),ale moja rada,by po zakupie auta wymienić olej po ok.5000 km w silniku i w skrzyni biegów,nowe też się docierają,niestety.Tak powinno się robić z każdym autem po zakupie w salonie,znajomy kupił nówkę Mercedesa GLE za 450 tyś zł,posłuchał,wymienił oleje,sam stwierdził,że to był świetny pomysł,opiłki były:)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Lis 2020, 17:15

Ten silnik to nowość w gamie także awaryjność to niewiadoma, dwa wtryski na cylinder zamiast jednego. Dodatkowy plus, że brak filtra GPF co jest rzadko spotykane w nowych autach. Szukam kogoś kto ma III generację Hyundaia i30 i opowie co nieco o samochodzie.
Kozłowski
Nowicjusz
 
Posty: 8

08 Lis 2020, 17:28

Hyundai i30 to bardzo dobry wybór moim zdaniem, słyszałem wiele dobrego na ich temat. Osobiście bardzo mi się podoba.
malmon3
Aktywny
 
Posty: 302

08 Lis 2020, 17:49

Kozłowski napisał(a):Ten silnik to nowość w gamie także awaryjność to niewiadoma, dwa wtryski na cylinder zamiast jednego. Dodatkowy plus, że brak filtra GPF co jest rzadko spotykane w nowych autach.

Filtr GPF stosowany jest jedynie przy wtrysku bezpośrednim. Dwa wtryski na cylinder nie spowodują większej awaryjności-te wtryski działają pod o wiele niższym ciśnieniem, niż wtryski bezpośrednie. Jeszcze nie słyszałem by wtryski pośrednie były powodem jakichś problemów.
Więc o silnik nie ma co się martwić. W tym budżecie raczej nic lepszego nie kupisz.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lis 2020, 21:39

Dlaczego brak turbo jest dla Ciebie taką zaletą?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Lis 2020, 22:13

mike napisał(a):Dlaczego brak turbo jest dla Ciebie taką zaletą?

Wolałbyś 3cyl 1.0 turbo :?: :mrgreen:
Mike, jak ktoś wydaje kupę kasy w salonie, to też chce mieć pewne i niezawodne auto, być może na wiele lat. I nie ma co pisać o gwarancji. Nie po to kupuje się nowe auto, by jeździć nim po serwisach.
A w tym budżecie to co może mieć z turbo :?:
Jedynie 3cyl 1.0 :idea:
Zresztą nie wydaje mi się, by to turbo było głównym problemem. Naszemu koledze raczej chodzi o ogólne skomplikowanie i wysilenie silnika.
Wtrysk bezpośredni +turbo + mała pojemność +GPF, nie daje takiej pewności bezstresowej eksploatacji, jak wolnossący silnik na pośrednim wtrysku.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lis 2020, 22:30

Auto ma być tanie w eksploatacji i jest kupowane na lata. Ja się wyleczyłem z turbiny i dwumasy a filtr GPF jest dla mnie nie do przejścia gdyż jeżdżę po mieście a to kolejna pierdoła co może uprzykrzyć życie. Przeszukałem dużo samochodów segmentu C z wolnossącymi silnikami i wszędzie dominują już 3 cylindrowe silniki a ja chce prosty silnik. Tylko właśnie potrzebuje opinii odnośnie Hyundaia, zostaje mi jeszcze Kia Ceed 1.4 100KM na wyprzedaży, ale silnik z Hyundaia ma te 10KM i większy moment a to zawsze coś. W fotel nie wgniata ale mi wiecej nie potrzeba.
Kozłowski
Nowicjusz
 
Posty: 8

08 Lis 2020, 22:37

U mnie w rodzinie jest IX-20(auto oparte na I-30) i nic się nie dzieje.
Na forum chyba nie ma nikogo z i-30, ale może to Ci wystarczy.
[link do autocentrum.pl wygasł]
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lis 2020, 22:44

GPF w benzyniaku nie ma co się obawiać,potrafi przetrzymać żywotność silnika podczas jazd po mieście wcale mu nie szkodzi,wypala się b.rzadko nawet w mieście,to nie diesel,można brać to auto bez obaw,bardzo dobry wybór.Jedno pewne,200 tyś km GPF przetrzyma bez problemu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Lis 2020, 22:49

Z tym gpfem różnie to wygląda w różnych markach ;) byłem zainteresowany Astrą ale SB darowałem.
Kozłowski
Nowicjusz
 
Posty: 8

09 Lis 2020, 04:08

Sprawnosc silnika benzynowego jest gorsza od silnika diesla,dlatego silniki benzynowe generują więcej ciepła,temp.spalin jest wyższa,GPF poza tym wypala się w niższej temp,silnik benzynowy nie emituje sadzy,nie ma się czego obawiać.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)