Montaż klimatyzacji uniwersalnej

11 Sie 2021, 21:55

czy ktoś tu ze zgromadzonych w temacie montażu klimatyzacji?
Montuję do auta zestaw klimatyzacji uniwersalnej i mam 2 zagwozdki
- jaki rozmiar chłodnicę zastosować? czy rozmiar ma znaczenie? im większa tym układ będzie wydajniejszy?
- jak rozwiązać układ wentylatorów? oryginalnie są 2 i teraz pytanie czy jeden przeznaczyć tylko na klimę a drugi puścić na 2 biegi? tylko jak wymusić 2 biegi o różnej prędkości? :?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Sie 2021, 09:26

No a w zestawie nie ma chłodnicy? Chłodnica jest dobierana do sprężarki. Zazwyczaj w takich zestawach jest cały komplet wraz ze sprężarka, wentylatorami, chłodnicą i sterownikiem.
Co do wentylatorów, to nimi steruje przecież sterownik na podstawie danych z czujników. Jak są dwa wentylatory, to wszystko jest uzależnione od sterownika. Może być tak, że po włączeniu klimy będą się kręcić oba na wolnym biegu. Jak temp cieczy chłodzącej lub ciśnienie w klimie wzrośnie, to włączają się na szybki bieg. Może być też tak, że po włączeniu klimy jeden kręci się na jednym biegu, a drugi stoi. Włącza się dopiero wtedy, jak temp. cieczy lub ciśnienie w układzie klimy wzrośnie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Sie 2021, 16:39

Nie doprecyzowałem auto docelowe to vw t4 więc o elektronice i modułach nie ma mowy.
W zestawie jest chłodnica ale jest za wysoka i się nie mieści.....
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Sie 2021, 19:47

Kao napisał(a):to vw t4 więc o elektronice i modułach nie ma mowy.
A co tam za ustrojstwo steruje pracą wentylatorów ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4937
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Sie 2021, 21:01

Czujnik temperatury.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Sie 2021, 21:11

Kao napisał(a):Czujnik temperatury.
Włącznik termiczny na chłodnicy ? A nie ma tam po drodze puszki z przekażnikami ? Te t4 to z jakim motorem , przed czy polift ? Schemat jakiś tam masz do wentylatorów ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4937
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Sie 2021, 22:43

bonifacy napisał(a):Włącznik termiczny na chłodnicy ?
fachowo to dokładnie to. Będzie ciężko udzielić więcej info, nakreślę sytuację, auto wlasnie przeszło swap na 1z z golfa 3 wraz z originalna wiązką lecz chłodnice zostały originalne, fabrycznie bylo 2.4d z 92 roku
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Sie 2021, 08:30

No to dobrałeś zły zestaw. Teraz nie pozostaje ci nic innego jak poszukać chłodnicy szerszej i niższej. Zazwyczaj producenci dają większą sprężarkę a mniejszą chłodnicę, żeby był jakiś "zapas". Postaraj się poszukać takiej, z podobną pojemnością.
Co do wentylatorów - jak masz dwa i ten z klimy jest na czujnik w chłodnicy, to jeden wentylator daj na klimę, a drugi na chłodnicę cieczy. Silnik nie jest wielki, więc chłodzenie powinno dać radę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Sie 2021, 08:50

MotoAlbercik napisał(a):to jeden wentylator daj na klimę, a drugi na chłodnicę cieczy.
a jak by zrobić zeby 1 wentylator na dwóch biegach działał?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Sie 2021, 09:02

Tego akurat nie wiem, co by się działo. W oryginalnych klimach, wentylatory z klimy zawsze chodzą praktycznie tylko na 1 biegu. Nie zdarzyło mi się ani razu widzieć, żeby włączył się drugi bieg. Nawet w lato przy upałach. Zawsze kręciły się oba na pierwszym biegu. Drugi się włącza tylko i wyłącznie jak temp. cieczy chłodzącej przekroczy żądany próg, czyli jak jest upał i auto stoi, albo jedzie w korku.
Ale zawsze możesz tak zrobić i sprawdzić, jak zachowują się ciśnienia w klimie, gdy wentylator chodzi na pierwszym biegu, a potem na drugim. No i raz musiałbyś sprawdzać te ciśnienia jak jest upał, a raz jak jest chłodniej.
Bo pozostaje pytanie, czy praca wentylatora na drugim biegu ma sens i czy nie będzie negatywnie wpływała na chłodnicę cieczy chłodzącej silnik. Bo normalnie chłodnica jest chłodzona tylko powietrzem. W autach z klimą, termostat jest inaczej dobierany, bo chłodnica cieczy silnika jest chłodzona powietrzem przelatującym przez chłodnicę klimy, a więc nieco cieplejszym. Trudno tu więc powiedzieć, czy to będzie dobre. Zapewne też ważna jest prędkość obrotowa tych wentylatorów. Nie we wszystkich autach jest ona taka sama. Ważne jest też ustawienie i szerokość łopatek wentylatorów, bo od tego zależy wydajność wentylatora.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Sie 2021, 09:06

Ale mi chodzilo o wentylator cieczy zeby były na 2 biegach, wentylator klimy standardowo na jednym biegu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Sie 2021, 09:19

A no to przecież wentylator cieczy zawsze działa na dwóch biegach. Więc tak powinno też być :ok:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Sie 2021, 10:20

No nie do końca, tutaj jest na 2 wentylatorach więc jako 1 bieg załącza się 1 wentylator a jako 2 bieg 2 wentylator (bynajmniek tak mi sie wydaje)
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Sie 2021, 20:39

Kao napisał(a):No nie do końca, tutaj jest na 2 wentylatorach więc jako 1 bieg załącza się 1 wentylator a jako 2 bieg 2 wentylator (bynajmniek tak mi sie wydaje)
A i tak zostaw . Nie męcz się . Podłącz sterownik klimy do jednego z wentylatorów który ci pasuje równolegle przez przekażnik . Wtedy wentylator będzie załączany albo przez włącznik termiczny na chłodnicy albo przez układ klimatyzacji . Proste jak budowa cepa .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4937
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Sie 2021, 20:48

I nie pogryzą się ze sobą w sytuacji gdy klima będzie włączona i wlacznik termiczny zadziała?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4