REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Karson napisał(a):po kolei. mechanizm różnicowy jest w każdym moście.
blokada może być tego mechanizmu w postaci automatycznej (lsd, torsen itd) oraz pełna (ARB, oryginalne fabryczne itd).
LSD to taka częściowa blokada - bardziej działa na psyche niż w terenie
pełne blokady mostów ma fabrycznie niewiele aut - patrol, pajero.
Karson napisał(a):każda blokada blokuje oba koła jednej osi tak, że idzie na nie ta sama siła (moment obrotowy) ale:
częściowa blokada przy dużej różnicy przyczepności podłoża (np jedno koło stoi na asfalcie, drugie na trawie) odpuści i przeniesie część momentu na koło o gorszej przyczepności.
Karson napisał(a):nie mylić blokady mostów z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego!
blokowana jest tylko tylna oś więc wszystko jedno ale bardziej odczujesz na 2H i na śliskim podłożupolaiev napisał(a):To jeszcze tylko taka pierdoła: obecność LSD tylnego mostu sprawdzam tylko na 2H prawda? Czy powinienem też na 4H?
pocieszny napisał(a):a to czy masz czy nie masz powinno być napisane na moście