Most z LSD

21 Lis 2009, 19:18

Koledzy, podejrzewam że nie tylko ja zadaję sobie to głupie pytanie (mam nadzieję :mrgreen: ) :

Jak sprawdzić czy nasze auto posiada tylny most z LSD? Instrukcji rzecz jasna nie ma, a net podaje sprzeczne informacje. Czy można to jakoś sprawdzić we własnym zakresie? Oddaję auto do kontroli oraz wymiany płynów i wolałbym się nie zdawać w 100% na opinię mechanika, bo wiem że nieprawidłowy olej spartaczy most.
Dodam że w moim przypadku to galloper long 2.5 TD z 98r. Podejrzewam, że to na tyle archaiczny i mało skomplikowany model, iż nie posiada LSD ale nie jestem pewien...
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Poznań

21 Lis 2009, 20:01

podnosisz auto do góry (tylny most) i kręciz kołami jak kręcą się w tą samą stronę to jest LSD jak w przeciwne to nie ma
a jak sprawdzić czy działa? wjeżdżasz na trawę i dajesz w gary jak zostają 2 ślady to działa :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lis 2009, 21:17

hiee.. przy jeździe na wprost na trawie bez lsd oba koła będą ciągnąć :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

22 Lis 2009, 10:12

Dobra... To muszę zadać kolejne kompromitujące pytanie, ale co tam :oops:

To jaka jest różnica między LSD a blokadą mechanizu różnicowego? (której to nie posiadam). Przy blokadzie daje równą siłę na oba koła a przy LSD niekoniecznie tak?
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Poznań

22 Lis 2009, 10:46

po kolei. mechanizm różnicowy jest w każdym moście.
blokada może być tego mechanizmu w postaci automatycznej (lsd, torsen itd) oraz pełna (ARB, oryginalne fabryczne itd).
LSD to taka częściowa blokada - bardziej działa na psyche niż w terenie :mrgreen:
pełne blokady mostów ma fabrycznie niewiele aut - patrol, pajero.

każda blokada blokuje oba koła jednej osi tak, że idzie na nie ta sama siła (moment obrotowy) ale:
częściowa blokada przy dużej różnicy przyczepności podłoża (np jedno koło stoi na asfalcie, drugie na trawie) odpuści i przeniesie część momentu na koło o gorszej przyczepności.
pełna blokada cały czas przenosi ten sam moment obrotowy na oba koła.

nie mylić blokady mostów z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego!
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

22 Lis 2009, 11:21

Karson napisał(a):po kolei. mechanizm różnicowy jest w każdym moście.
blokada może być tego mechanizmu w postaci automatycznej (lsd, torsen itd) oraz pełna (ARB, oryginalne fabryczne itd).
LSD to taka częściowa blokada - bardziej działa na psyche niż w terenie
pełne blokady mostów ma fabrycznie niewiele aut - patrol, pajero.


a no to teraz wszystko jasne :)

Karson napisał(a):każda blokada blokuje oba koła jednej osi tak, że idzie na nie ta sama siła (moment obrotowy) ale:
częściowa blokada przy dużej różnicy przyczepności podłoża (np jedno koło stoi na asfalcie, drugie na trawie) odpuści i przeniesie część momentu na koło o gorszej przyczepności.


Czyli LSD powinienem sprawdzić na w miarę jednakowym podłożu (dla obu kół), jak rozumiem. Bo inaczej i tak LSD może nie zadziałać. Tzn w moim przypadku nie powinno działać i tak i tak bo myślę że go nie posiadam :mrgreen:

Karson napisał(a):nie mylić blokady mostów z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego!


To rozróżniam :wink:
To jeszcze tylko taka pierdoła: obecność LSD tylnego mostu sprawdzam tylko na 2H prawda? Czy powinienem też na 4H?
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Poznań
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekologiczny wyścig Economy Run - Fabia wynik 2,6 l/100 km
    SKODA Fabia, kierowana przez Marka Tribulę oraz Martina Kedleca, spaliła średnio 2,6 l/100 km (emisja CO2 - 60,58 g/km) i dzięki temu wjechała na pierwsze miejsce podium w ekologicznym wyścigu Economy Run. Godne uwagi jest ...
    Wyjazdy weekendowe - bezpieczne piątkowe podróże
    Piątek kojarzy się z początkiem weekendu, odpoczynkiem po intensywnej pracy i wyjazdami. Tymczasem piątkowe popołudnie na drogach to najbardziej niebezpieczny czas w całym tygodniu. Aby zapobiegać wypadkom, kierowcy nie mogą ...

22 Lis 2009, 11:23

polaiev napisał(a):To jeszcze tylko taka pierdoła: obecność LSD tylnego mostu sprawdzam tylko na 2H prawda? Czy powinienem też na 4H?
blokowana jest tylko tylna oś więc wszystko jedno ale bardziej odczujesz na 2H i na śliskim podłożu :mrgreen:
a to czy masz czy nie masz powinno być napisane na moście :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Lis 2009, 11:29

pocieszny napisał(a):a to czy masz czy nie masz powinno być napisane na moście

To celne spostrzeżenie. Faktycznie. Musiałbym tylko dobrze odbłocić, a nie mam łatwego dostępu do kanału. Sam raczej nie sprawdzę, a nie chcę zostawiać wszystkiego w rękach mechanika :wink:

Ok, super dzięki Koledzy.
Mam nadzieję, że ten post się komuś jeszcze przyda

[ Dodano: Sob Lis 28, 2009 11:59 ]
LSD rozwiązane - posiadam to ustrojstwo ;)

A wie ktoś może, jak w Galloperze jest rozwiązany centralny mechanizm różnicowy? Czy możliwe jest, że nie ma go w ogóle?
Jeśli go nie ma, to znaczy że absolutnym idiotyzmem jest jeżdżenie na 4H po czarnym? Czy może mogę sobie przemknąć tu i ówdzie do jakiejś tam prędkości? Oczywiście bez zawracania i tego typu manewrów.
Na razie pokonałem jeden zakręt w ten sposób i po reakcji auta stwierdziłem, że nie ma ochoty jeździć w ten sposób :)
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Poznań