Jak juz wspomniał kolega wyżej warto sprawdzić VIN, szpary między elementami karoserii, warto zerknąc również na przedni pas czy nie jest klepany, jeszcze chłodnica czy czasem nie ma odbitych na sobie wzorków w kształcie wentylatora
i czy zaczepy chłodnicy nie są uszkodzone. Następnie mozna zobaczyć czy szyby są z tego samego roku ( chociaż tu sprzedający może mówić że po prostu ktoś mu je wybił albo takie tam) warto głębiej pooglądać bagaznik zajrzeć pod plastiki, dywaniki gdyż można tam znaleść wiele ciekawych rzeczy jak np. dziwne spawy lub pofałdowaną blache. Pod maską silnika warto zobaczyć czy spawy fabryczne są przykryte tym samym zabezpieczeniem antykorozyjnym (guma), czy jakimś sylikonem sanitarnym ( co też się zdaża). Warto też lekko odciągnąć uszczelke drzwi, jeżeli autko nie było bite na łączeniu blach powinny być okrągłe znaczki które zostają po składaniu karoserii, są one rozłożone co kilka centymetrów. Oczywiście należy również zwrócić uwagę czy wskazania licznika kilometrów pokrywają się z faktycznym zużyciem tapicerki, kierownicy i lewarka zmiany biegów ( jeżeli w aucie są dywaniki zajrzyj podnie, zobacz czy nie jest podnimi wytarta tapicerka). Jeżeli kupujesz 306 nie patrz na kierownice zużywa się ona w tym modelu zastraszająco szybko i już przy 150 tys wygląda jak po 500 tys. taka wada fabryczna, przy zakupie mercedesa w124 lub w 201 dochodzi bardzo szybko do przetarcia fotela kierowcy to też normalne już przy przebiegach około 300 tys. fotel jest już przetary ale przy takim przebiegu dobry mercedes w dieslu nie może kopcić ( polecam silniki mercedesa w124 diesel 2500 nie do zdarcia pompa wspomagania cieknie i będzie ciakła
to też prawie "normalne", kupując nissana 100 NX patrzeć na blachy strasznie je gryzie, i miejsce które zawsze w 100NX jest albo bedzie do roboty lub już jest zrobione jest to punkt gdzie tylne nadkola łączą się z blachami na których trzymają się tylnie kielichy ( wystarczy włożyć ręke w nadkole zawsze się robi dziura w kierunku przodu auta) jeżeli chodzi o silniki nissanów to muszą pracować równo czy są zimne czy gorące inaczej lipa. Kupując eclipse zobaczyć trzeba w/w elementy plus sprawdzić obudowe paska rozrządu pęknięta czy brakuje jej kawałka znaczy się pasek sie kiedyś zerwał wypytać o to sprzedawce, lubią być w nich (eclips'ach) problemy po takich zajściach. W eclipsie wycieki spod dekla klawiatury to normalka ciężko to uszczelnić.
W autkach z otwieranymi światłami sprawdzić czy równo się otwierają jeżeli nie, może być uszkodzone co nie co a wówczas będzie drogo kosztować.
I oczywiście podwozie nie wyobrażam sobie kupna auta bez zobaczenia go od spodu, czyli sprawdzenie podłużnic, progów itp
Przy zakupie auta przydaje się mała latareczka, która umożliwia zajrzenie w nadkola i inne ciemne miejsca.
O innych rzeczach już nie pisze bo są one oczywiste czyli luzy wycieki itp
Dziękuje za uwage i gratuluje jak komus chcial się przeczytać do końca
Jak są błędy lub literówki to sorki pisząc to bardzo się spieszyłem