Na miasto i nie tylko - diesel/benzyna do 50k

19 Maj 2024, 16:07

Cześć,

szukam samochodu do 50k złotych - to budżet maksymalny, jak uda się znaleźć do 40, będzie jeszcze lepiej :) Na co dzień jeżdże po mieście, do pracy w jedną stronę 9-10 km. Co 2-3 tygodnie poza miasto, trasy 120 km w jedną stronę, plus raz na jakiś czas jakieś weekendowe wypady czy wyjazdy urlopowe. Szukam czegoś w segmencie C/D.

Początkowo szedłem głównie w benzyny, ale zaczynam się zastanawiać nad dieslem. Wiem, jak te silniki nadają się do miasta, ale wiem też, że mogłyby oddać w trasie - spalanie, niższe obroty, turbo więc i przyjemniejsza jazda. Plus jest też taki, że aktualnie zakup diesla to względem benzyny dla tego samego modelu kilka tysięcy mniej, przynajmniej tak wynika z moich obserwacji, więc ta różnica w cenie zakupu poniekąd może pokryć ewentualne naprawy osprzętu. I może to pokrętna logika, ale wybierając benzynę z turbo też muszę liczyć się z dodatkowymi elementami, które mogą paść, choć wiem, że w benzynie turbo czy dwumasa będą odporniejsze. Wydaje mi się też, że w nowszych autach łatwiej o trwałego diesla niż trwałą benzynę.

Reasumując, co biorę pod uwagę:

Benzyna:
- Auris II/Corolla 1.6 132 - chyba uchodzą za bezawaryjne, ale stoją też mocno cenowo - mój budżet zdaje się pozwala komfortowo szukać wśród 10-12 latków
- Avensis III 1.8/2.0 - trochę jw.
- Astra J 1.4T - względnie mi się podoba, ale w sieci jest pełno sprzecznych opinii na temat samego samochodu, jak i silnika - problemy ze skrzynią, wariująca elektronika, liczne wycieki.
- Astra K 1.4T - tutaj nie mam pojęcia o silniku, a będą to modele z początku produkcji - jakoś zawsze wolę kupować takie z końca :)
- i30/Ceed 1.6 - na temat tych silników wiem tyle ile znalazłem w sieci, a z tych informacji wynika, że uchodzą za dość trwałe i bezawaryjne. Bardziej interesowałby mnie GDi, ze względu na większą moc.
- Mondeo MK4 2.0 145 KM - musiałbym zejść w dół z rocznikiem, bo były zdaje się do 2012, ale będzie też niższa cena. Tyle, że ta pojemność i segment, to raczej z myślą o LPG.
- Tipo - w zasadzie odpada bo z tego co widziałem niewielki jest wybór T-jetów w tym budżecie, a wolnossące 1.4 raczej będzie za słabe


Diesel:
- i30/Ceed 1.6 CRDi - te silniki znam o tyle, że sporo znajomych ma je u siebie - zarówno w tej, jak i poprzedniej generacji i wszyscy je chwalą.
- 308/C4 II 1.6 HDi - trochę jak wyżej, plus francuskie samochody to chyba najmniej problematyczny DPF?
- i40 1.7 CRDi - podoba mi się wizualnie i też słyszałem raczej pozytywne opinie
- Focus MK3 po lifcie 1.5 TDCi - trochę faworyt bo miałem okazję trochę takim pojeździć, budżet pozwala się rozglądać za rocznikami z końca produkcji, ale zupełnie nie mam pojęcia jak na dłuższą metę wygląda awaryjność tego silnika.

Jak ktoś dotrwa do końca to dziękuję i słucham państwa, co byście polecali?
Łukasz9
Obserwowany
 
Posty: 2

19 Maj 2024, 17:30

Do 50k nie przesadzaj że nie wyrwiesz t-jeta w Tipo.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11050
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Maj 2024, 17:37

Może inaczej - nie, że nie wyrwę, ale z wymagań mam też w tym modelu np. klimę automatyczną, bo zwyczajnie uważam, że panel od manualnej szpeci auto w środku, jak do tego dodam jakieś pochodzenie i przebieg do - powiedzmy - 160k, to z tego co widzę na Otomoto, nie ma w zasadzie nic. Wydaje mi się, że na ten model, żeby swobodnie się rozglądać na rynku, budżet za mały o 5-8 tysięcy.

EDIT: odnośnie rozważań nad dieslem, jak wygląda awaryjność fiatowskiego Multijeta, 1.6, w Tipo właśnie?
Łukasz9
Obserwowany
 
Posty: 2

19 Maj 2024, 18:03

Łukasz9 napisał(a):jak do tego dodam jakieś pochodzenie i przebieg do - powiedzmy - 160k, to z tego co widzę na Otomoto, nie ma w zasadzie nic.

No właśnie, typowe. Dlatego szukaj dalej powodzenia :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11050
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe