Nagrzewnica objawy

16 Gru 2017, 07:50

Witam
Niby raz cieknie raz nie z miejsca gdzie jest nagrzewnica, ale chcialbym poznac Wasze zdanie na ten temat. Otóż ostatnio nie działał mi zbytnio nawiew cieply przy otwartym obiegu, a teraz nagle zaczal dzialac (moze uszczelnilo uszkodzenie gdy wlalem jakis czas temu uszczelniacz). Ogolnie slabiutko wieje na szybe przód niby filtr kabinowy dobrze wyglada ale czy to moze byc tez jego wina ? Czy przy uszkodzonej nagrzewnicy (przeciekajacej) bedzie normalnie dzialac ogrzewanie ? Dodam, ze po wlaczeniu nawiewow nie smierdzi zadnym plynem
Szyby parowac paruja co jest spowodowane tym (mam nadzieje) starym wyciekiem na wykladzine, a ze aura nie sprzyja to szybko nie wyschnie, lecz co jest dla mnie pocieszajace nie jest to parowanie takie tłuste jak to mialo miejsce wczesniej, że po przetarciu jeszcze gorsza widocznosc była.
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 92
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Gru 2017, 15:51

zwiroo napisał(a):Otóż ostatnio nie działał mi zbytnio nawiew cieply przy otwartym obiegu, a teraz nagle zaczal dzialac (moze uszczelnilo uszkodzenie gdy wlalem jakis czas temu uszczelniacz)
Może tak być że nagrzewnica miała małą nieszczelność i przez to układ zapowietrzał się przez co były problemy z ogrzewaniem. Teraz uszczelniło się i jest ok.

zwiroo napisał(a):Czy przy uszkodzonej nagrzewnicy (przeciekajacej) bedzie normalnie dzialac ogrzewanie ?
Jak układ nie będzie się zapowietrzał pomimo wycieku to nie powinno być problemu z ogrzewaniem.

zwiroo napisał(a):Szyby parowac paruja co jest spowodowane tym (mam nadzieje) starym wyciekiem na wykladzine, a ze aura nie sprzyja to szybko nie wyschnie, lecz co jest dla mnie pocieszajace nie jest to parowanie takie tłuste jak to mialo miejsce wczesniej, że po przetarciu jeszcze gorsza widocznosc była
Pewnie jest tak jak piszesz. Płynu nie ubywa w zbiorniczku wyrównawczym?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Gru 2017, 10:23

wczoraj płynu troszkę dolalem, ale od ostatniej dolewki minęły dobre dwa tygodnie i tym razem było to bardzo mało.
Dodam że słabo działał mi nawiew na szybę przy obiegu otwartym... problem rozwiazalem wymieniając filtr kabiny. Poprostu pod nim jest klapa która się nie otwierała zrobiłem to ręcznie i pięknie dmucha :)
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 92
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Gru 2017, 11:07

Rozumiem, że w tej chwili wszystko jest ok?

zwiroo napisał(a):problem rozwiazalem wymieniając filtr kabiny. Poprostu pod nim jest klapa która się nie otwierała zrobiłem to ręcznie i pięknie dmucha
Naprawiłeś regulację tej klapki czy tylko ustawiłeś na maksa otwartą w pozycji na szybę i nie możesz jej regulować z panelu?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Gru 2017, 11:17

Kacper napisał(a):Naprawiłeś regulację tej klapki czy tylko ustawiłeś na maksa otwartą w pozycji na szybę i nie możesz jej regulować z panelu?

Ustawilem tak na oko 3/4 otwarcia poniewaz gdy otworze na max to ta pod nia gdy daje na obieg zewnetrzny podczas otwierania haczy o tą ktora wlasnie byla zamknieta. Poprostu moze przeskoczyla z miejsca w ktorym byc powinna ze ta ktora elektrycznie sie zamyka/otwiera nie ma styku wlasnie z ta ktora ruszylem, a pewnie za pomoca jej otwierala jedna drugą i zamykała.

Kacper napisał(a):Rozumiem, że w tej chwili wszystko jest ok?

Na dana chwile tak, pozostaje mi obserwowac, ogolnie czasami komputer zapali mi info by dolac plynu, ale moze czujnik szwankuje pomalu bo plynu jest w stanie szczegolnie ze po dolaniu zapalic sie moze :) ale w koncu to czlowiek decyduje kiedy dolewac :) Jesli plyn bedzie uciekac dalej to bede szukac skad bo mysle ze to nie nagrzewnica.


Ale takze zauwazylem ze jakos lepiej wszystko dziala i plyn nie ubywa tak jesli zakrece lekko korek do zbiorniczka, jesli zakrece na max to jakos jak by odparowywal :)
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 92
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Gru 2017, 11:39

zwiroo napisał(a):Poprostu moze przeskoczyla z miejsca w ktorym byc powinna ze ta ktora elektrycznie sie zamyka/otwiera nie ma styku wlasnie z ta ktora ruszylem, a pewnie za pomoca jej otwierala jedna drugą i zamykała.
Sprawdzałeś czy jej silniczek działa być może w nim jest problem i jak byś wymienił to by wszystko wróciło do normy.

zwiroo napisał(a):Ale takze zauwazylem ze jakos lepiej wszystko dziala i plyn nie ubywa tak jesli zakrece lekko korek do zbiorniczka, jesli zakrece na max to jakos jak by odparowywal
Korek prawdopodobnie jest ciśnieniowy w zbiorniczku jeżeli nie ma korka przy chłodnicy i jeżeli nie działa prawidłowo to może tworzyć się za duże ciśnienie w układzie chłodzenia i wywalać wtedy część płynu na zewnątrz. Korek nie jest drogi więc może warto by go wymienić i sprawdzić czy problem ustąpi.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bieżnikowanie opon - nie tylko w czasie kryzysu
    Rok 2011 był dla polskich bieżnikowni bardzo dobry. Wszystkie zakłady bieżnikujące opony odczuły zwiększony popyt na opony bieżnikowane zwłaszcza w drugiej połowie roku. Tendencja wzrostowa widoczna też była w pierwszych ...

17 Gru 2017, 13:56

Kacper napisał(a):Sprawdzałeś czy jej silniczek działa być może w nim jest problem i jak byś wymienił to by wszystko wróciło do normy.

A gdzie ten silniczek jest bo ja go nie widzialem z gory :)
Kacper napisał(a):Korek prawdopodobnie jest ciśnieniowy

Jest jest bo przy chłodnicy nic nie ma moze faktycznie warto sprawdzić, z tym ze gdy go odkrecam nigdy nie slychac syku powietrza co chyba powinno w takim przypadku wystepowac gdy korek jest przykladowo zatkany
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 92
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

18 Gru 2017, 07:02

Zauważyłem że ta klapa pod filtrem kabinowym sama się zamyka po krótkiej jeździe i nie działa obieg zewnętrzny. Jak ona powinna być prawidłowo otwarta?
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 92
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

18 Gru 2017, 10:12

zwiroo napisał(a):Jak ona powinna być prawidłowo otwarta?
Prawdopodobnie jest sterowanie nią padnięte np. silniczek. Pamiętam że w w 407 potrafił pękać trzpień mocujący takie wahadło które odpowiadało za ciepłe zimne powietrze i tam trzeba było pół deski rozbierać żeby to wymienić ;/

Musisz znaleźć w pierwszej kolejności silniczek będzie pewnie z boku tylko nie wiem z której strony :) i go wymontować oraz sprawdzić czy działa. Być może to jego sprawka i przez to ona np. sama zamyka się pod własnym ciężarem podczas jazdy. Nie widzę tego jak to dokładnie jest tam rozwiązane.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Gru 2017, 12:19

A jak bym poprostu ja wyciągnął czytałem że wielu ludzi taki robi bo lubia pasc. Pod nią jest druga klapka ta wygląda jak by nie była sterowana automatycznie ta druga działa dobrze
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 92
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

18 Gru 2017, 12:43

zwiroo napisał(a):A jak bym poprostu ja wyciągnął czytałem że wielu ludzi taki robi bo lubia pasc.
Możesz spróbować. Czy jak ona jest otwarta to działa ci zmiana na zimno - ciepło?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Gru 2017, 13:00

Ciepło działa normalnie zimno będzie jak zmniejsze temperaturę :)
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 92
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

18 Gru 2017, 13:02

co to rozbierania może nawet schowek wystarczy wyjac. Zrobię zdjęcie zaraz i pokaże o co chodzi
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 92
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

18 Gru 2017, 15:57

Sprawa wygląda tak że chyba te zebatki są uszkodzone gdy włączam ob. zamkniety to lekko klapa się zamyka ale strzela i przeskakuje co powoduje nie domkniecie lub nie otwarcie. Ustawiłem tak że będzie tylko otwarte. Ale chyba nagrzewnica siedzi bo przy obiegu zamkniętym paruje strasznie
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 92
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

19 Gru 2017, 13:48

zwiroo napisał(a):Sprawa wygląda tak że chyba te zebatki są uszkodzone gdy włączam ob. zamkniety to lekko klapa się zamyka ale strzela i przeskakuje co powoduje nie domkniecie lub nie otwarcie.
Tak może być że przy niej jest takie jak by wahadło na końcu z zębatką i wystarczy że będą wyłamane dwa zęby to już nie będzie funkcjonowała poprawnie. Czasem jak nie widać dokładnie to ja np. próbuje zrobić zdjęcie telefonem wciskając go gdzieś dalej niż moja głowa. Często to pomaga :)

zwiroo napisał(a):Ale chyba nagrzewnica siedzi bo przy obiegu zamkniętym paruje strasznie
Niekoniecznie, wystarczy że będziesz miał lekko wilgotne gumy pod nogami z przodu albo dywaniki i tak będzie się działo przy obiegu zamkniętym i nawet jak włączysz klimatyzację to trochę potrwa zanim odparują szyby.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999