Passat B4 - ogrzewanie

01 Sty 2018, 20:58

Siemka, borykam się z problemem w passacie. Otóż chodzi to, że w ogóle nie działa ogrzewanie, leci ciągle zimne powietrze nawet jak auto się rozgrzeje, termostat raczej sprawny bo puszcza w obieg i dochodzi gorąco przez węże i nawet tym wężem co prowadzi tak jak by do nagrzewnicy jest ciepły, czyli że jest coś z nagrzewnicą? jakieś rady co sprawdzić? Czy jednak wywalenie całego kokpitu, deski rozdzielczej i wymiana nagrzewnicy?
gber44
 

01 Sty 2018, 21:35

Mogą być dwa problemy. Jeden to zapowietrzona nagrzewnica która nie jest w stanie rozgrzać się nawet jak układ osiągnie odpowiednią temperaturę, a drugi zapchana nagrzewnica.
Możesz spróbować w pierwszej kolejności odpowietrzyć cały układ i sprawdzić czy coś pomoże. Dobrze by było jak byś się dostał do nagrzewnicy i sprawdzi jak ona się nagrzewa.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Sty 2018, 21:48

Odpowietrzyć układ mówisz i może coś to da, a nie wiem, może ilość płynu ma na to wpływ? Kurcze rozbebrać to trochę roboty, ale pewnie jak nie da nic odpowietrzenie jej to nagrzewnica zakamieniona i szlak trafił ja?
gber44
 

01 Sty 2018, 21:49

Jeżeli masz elektronicznie regulowaną siłę i kierunek nawiewu, sprawdź czy silniczki sterujące klapami działają.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

01 Sty 2018, 21:52

Mechanicznie to jest, tzn rękami sobie ustawiasz, z tego co wiem te pokrętła nie działają i działa tylko na 3 , czy którymś biegu.., a może to jest taka przyczyna, że przekreca się te pokrętło na ciepło, a jak jest uszkodzone w środku to nie przestawia tej całej klapy i dlatego ciągle zimne leci?
gber44
 

01 Sty 2018, 21:54

gruber99 napisał(a):a jak jest uszkodzone w środku to nie przestawia tej całej klapy i dlatego ciągle zimne leci?
Tak może być, że jest w pozycji zamkniętej i leci cały czas zimne chociaż nagrzewnica może być gorąca.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


01 Sty 2018, 21:55

No przecież to jest podstawa ! Jeżeli obieg powietrza/klapy są uszkodzone i strumień z wiatraka omija gorącą nagrzewnicę, to jak powietrze ma się ogrzewać ?
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

01 Sty 2018, 22:01

Dziękuje serdecznie! sprawdzę to właśnie na początku! a po zdjęciu tych pokręteł rękami da się to jakiś ustawić, nie wiem np kombinerkami poruszać za te bolczyki by się ustawiły?
gber44
 

01 Sty 2018, 22:05

Jeżeli pokrętło temperatury nie stawia żadnego oporu albo stoi na dębowo, to znaczy że albo cięgno się zerwało albo jest zablokowane. Trzeba to naprawić w pełni, bo potem w lato nie będziesz mógł jeździć jak w zimie ustawisz na stałe na grzanie.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

01 Sty 2018, 22:28

W porządeczku, dzięki za te cenne rady i sprawdzę jak działa pokretło, ewentualnie rozbiorę je i sprawdzę czy ma jakiś w ogóle ruch ten bolec i napiszę na dniach, dzięki za pomoc! :)
gber44
 

01 Sty 2018, 22:31

Bolec to bolec, ale patrz na to co się dzieje z cięgnem mającym połączenie z klapą dopuszczającą pęd powietrza na nagrzewnicę - to się liczy !
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

08 Sty 2018, 21:02

Pokrętło od ustawienia ciepła chodzi strasznie luźno, w porównaniu do pokrętła od zmian biegów dmuchania, czy też ustawienia tego gdzie powietrze ma lecieć, czyli obstawiacie zerwany bolec, czy co? bo nie rozbierałem tego dalej to nie wiem, a chce dopytać.
gber44
 

08 Sty 2018, 21:07

Musisz tak rozebrać środek i boki konsoli (jeśli będzie potrzeba to tez przy pedałach i/lub schowku bocznym), by widzieć co się dzieje z klapami w momencie przekręcania pokrętła temperatury. Bez tego to będzie wróżenie z fusów. Skoro jednak piszesz, że pokrętło luźno chodzi, to pewnie się cięgno odpięło lub złapało i nie ustawia przepływu powietrza na nagrzewnicę ...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

08 Sty 2018, 21:52

czyli tak, czy siak rozbebrywać będzie trzeba to, no dzięki spróbuje coś jeszcze kombinować i pisać na bieżąco.
gber44