Najbardziej opłacalny sedan awd/rwd do 60/70 tys

26 Maj 2024, 03:19

Dzień dobry wszystkim!
Potrzebuję pomocy z wyborem samochodu - szukam inspiracji, lecz też informacji na temat kilku interesujących mnie modeli. Przejdę może od razu do konkretów. Mianowicie chcę się przesiąść z daily golfa VII FL 1.4 tsi 125 oraz weekendowego E46 330i na jeden "uniwersalny" samochód.

Moja wymagania oraz potrzeby:
1. Sedan
2. Moc w okolicach 200km, im więcej tym raczej lepiej :D
3. Napęd RWD/AWD z naciskiem na RWD(FWD odpada, nawet nie biorę pod uwagę)
4. Rocznik +/- 2010(głównie chodzi o to, żeby rdza już nie wyżarła połowy samochodu)
5. Tylko i wyłącznie benzyna i bardzo ale to bardzo mile widziana możliwość założenia LPG(LPG to nie wymóg, o ile samochód nie będzie palił 20l w mieście hehe)
6. Sensowne wyposażenie - najważniejsze to w sumie są dla mnie fotele(elektryka, grzane, skóry), dwustrefowa klima i jakieś radyjo, żeby się chociaż BT można było podłączyć :lol: :lol: zbędnych bajerów nie potrzebuje(tylko większe koszta), ma być wygodnie, schludnie i podstawa na dzisiejsze czasy
7. Marka nie ma dla mnie większego znaczenia, chociaż uznajmy, że nawet jeśli znalazłby się jakiś francuz zgodny z moimi wymogami to możemy go wykluczyć :wink: zawsze miałem niemieckie i japońskie fury

No i przechodzimy do najważniejszego tematu - koszty utrzymania. Wymyślałem już sobie różne opcje pokroju F10 535i ze Stanów oraz inne modele BMW w okolicach tej kwoty(nawet jakby trzeba było dołożyć) czy też różne modele audi w quattro. Tylko co model/silnik to słyszę, że tu BMW skopało całą gamę silników N i bez worka pieniędzy na jakieś "robienie panewek" etc to nie podchodzić, tam w audi, że skrzynie do dupy, tam gdzieś w innym modelu elektronika robi jazdy itp itd. Szukam auta, które nie będzie sprawiało większych problemów(bezawaryjność) czy też miało jakieś dziwne wady, gdzie trzeba się liczyć, żeby na start włożyć 20 patoli w silnik "zapobiegawczo".

Może wymagam za dużo, a może pierdzielę głupoty? Dlatego przybywam do ludzi znających się na rzeczy :happy:

Samochody, które mnie zainteresowały po wykluczeniu całej gamy BMW i AUDI(no chyba, że mam błędne informacje co do modeli w tym budżecie tych marek) to:
1. Lexusy czy to GS mk3, czy to IS mk2 czy jakieś LSy(choć w LS pewnie ilość bajerów będzie problemem w kosztach utrzymania)
2. Volvo S60 II - chyba na ten moment faworyt, gdyby tylko był RWD, ale AWD też spoko, tylko, że o tym modelu Volvo ciężko mi znaleźć jakieś konkretniejsze informacje oprócz tego, że tu też bywały problemy ze skrzyniami AT?

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc, może ktoś mnie doinformuje, może ktoś sprowadzi na ziemie, a może ktoś zarzuci czymś niespodziewanym? :ok:
xkoniu
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Honda Prelude IV

26 Maj 2024, 07:13

xkoniu napisał(a):. Lexusy czy to GS mk3, czy to IS mk2 czy jakieś LSy(choć w LS pewnie ilość bajerów będzie problemem w kosztach utrzymania)

Gs MK3 albo 430 albo 460. Do 430 założysz LPG i trochę prostsze v8 a 460ka nie założysz LPG ale idealny sleeper + perfekcyjna skrzynia 8b.
W obu przypadkach małe spalanie i niskie koszty utrzymania jak na v8.
Is 250 będzie fl.czyli technicznie już dopracowana opcja. Może być 350ka tylko z USA.
LS 430fl super auto jako limuzyna tylko czy tego potrzebujesz ?

xkoniu napisał(a):Volvo S60 II - chyba na ten moment faworyt, gdyby tylko był RWD, ale AWD też spoko, tylko, że o tym modelu Volvo ciężko mi znaleźć jakieś konkretniejsze informacje oprócz tego, że tu też bywały problemy ze skrzyniami AT?

S60 inne auto niż lex. Kiepskie automaty no i kiła innych niuansów.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Maj 2024, 05:14

Ooo super, dziękuję za odpowiedź! Jeszcze bardziej jestem przekonany do Lexów :happy: Co do LSa to brałem go pod uwagę w sumie chyba tylko ze względu na małą ilość Lexów na rynku w porównaniu do reszty marek, więc chciałem poszerzyć krąg poszukiwań :D

Podpytam tylko w takim razie - czy w GS mk3 są tematy na które trzeba uważać? Oraz czy wersje silnikowe 300 i 350 też godne uwagi? Głównie będę zwracał uwagę na stan samochodu, a chyba wszystkie wersje silnikowe pod względem osiągów mnie zadowolą, LPG to miły dodatek, więc jak się uda to super, jak nie to trudno.

Są też hybrydy.. ale tu tematem w ogóle się nie interesowałem i nie wiem czego by się spodziewać.

Oraz pytanko, bo tu różne opinie słyszałem - mianowicie dostępność części do Lexusów? Istnieją jakieś problemy w tym zakresie?

Pozdrawiam i dziękuję za każdy odzew! :ok:
xkoniu
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Honda Prelude IV

27 Maj 2024, 07:11

xkoniu napisał(a):LSa to brałem go pod uwagę w sumie chyba tylko ze względu na małą ilość Lexów na rynku w porównaniu do reszty marek, więc chciałem poszerzyć krąg poszukiwań

Spokojnie szukaj ls430 fl. Jest ok.
xkoniu napisał(a):Podpytam tylko w takim razie - czy w GS mk3 są tematy na które trzeba uważać

Może znajdę link z forum to go wkleje.
xkoniu napisał(a):Oraz czy wersje silnikowe 300 i 350 też godne uwagi?

Nie.
xkoniu napisał(a):nie wiem czego by się spodziewać.

Tak właściwie niczego złego. Bateria raz na 10 lat do wymiany, fajne zużycie paliwa. Osiągi ok. Wersja FL poprawiona.

P.s.

Link dynamiczny-komfortowy-samochod-do-45k-zlotych-vt130997.htm

Jak dojdzie do poszukiwań to podam Ci trochę info.
Z tego co pamiętam to ten forumowicz kupił gs430. Jeżeli jesteś poważnie zainteresowany to możesz do mnie podjechać bo posiadam każde z w/w modeli L.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Maj 2024, 04:12

Dziękuję Ci bardzo za pomoc! Aż wstyd, że lepiej forum nie przeszukałem, zapoznałem się z tematem, który podesłałeś, pozbierałem jeszcze więcej informacji i chyba już wiem wszystko :happy: Zdecydowanie GS 430 to byłoby to 8) choć jak już dojdzie do poszukiwań to zobaczymy jak to wyjdzie i polecane przez Ciebie inne opcje pewnie też będą brane pod uwagę! Dziękuję również za zaproszenie! Na pewno będę się odzywać jak już podopinam tematy :ok:
xkoniu
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Honda Prelude IV
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 5 L i TL
    Renault 5 weszło do sprzedaży w 1972 roku. Wprowadzono na rynek jednocześnie dwie wersje: "L" z silnikiem o pojemności 782 cm3, a następnie 845 cm3 oraz wersję "TL" napędzaną silnikiem 956 cm3, zapewniającym większą uniwersalność ...
    Nissan Juke Nismo
    Nissan Juke Nismo obrazuje ducha innowacji i wzbudza zainteresowanie, dzięki któremu koncepcja Nismo stała się jedną z najbardziej uznawanych nazw w sportach samochodowych oraz w grach. Wprowadzając markę Nismo do ...