Panowie każdy silnik ma inną pojemność układu olejowego i w jednym wlanie ponad normę czyli max litra czy dwóch oleju nic nie zrobi, a w drugim będzie problem. Tu autor sobie poradził bo przelał nieznacznie nie wiemy dokładnie ile więcej ale odessał nadmiar dla własnego spokoju i po sprawie.
Mamy po to bagnet żeby sugerować się prawidłowym stanem oleju i proponuję tego się trzymać
Ilość oleju (jego poziom) ma kluczowe znaczenie przy kręceniu silnika do bardzo wysokich obrotów. Im mamy mniej pojemną miskę olejową tym tego miejsca na przelanie będzie mniej.
PS. To co tu zostało opisane (pojemność układu smarowania olejem w silniku i prawidłowy jego stan) można trochę porównać do dokręcania śrub kluczem dynamometrycznym
jak mamy duży gwint to przekręcenie zalecanego momentu w Nm dokręcania o kilka więcej nie zrobi różnicy ale przy małym gwincie przekroczenie o tą samą wartość zerwie nam gwint.