REKLAMA
Jak to wkońcu jest z tymi poślizgami w zakręcie w autach przednio napędowych FWD i tylno napędowych RWD?? Auto Świat i Motor piszą zupełnie inaczej. Oczywiście wiadomo i proszę to uwzględnić, że w czasie przyśpieszania większy ciężar idzie na tylne koła (przednie są odciążone) a w czasie hamowania większy ciężar idzie na przód (tylne odciążone).
Auto Świat nie rozpisywał się zbytnio o poślizgach. Napisali tylko, że w autach z przednim napędem najczęściej będzie występował poślizg podsterowny (za duzo gazu podsterowność a za mało nadsterowność), a posiadacze aut z tylnym są narażeni przede wszystkim na nadsterowny. Tak samo pisze w większości artykułów w internecie.
Motor natomiast napisał, że "tendencja do nadsterowności czy podsterowności nie ma związku z tym czy samochód ma przedni czy tylny napęd". No i w opisie zakrętu ogólnie nie rozróżniając na napęd przedni i tylny: "Jeźda w zakręcie (tendencja do poslizgu - dynamiczna jazda w zakręcie): Przy niskich prędkościach (do około 50km/h) na śliskiej drodze auto będzie zwykle podsterowne, a przy dużych prędkościach (np. 100km/h) powstaje ryzyko nadsterowności."
Tutaj dam jeszcze link do takiego jednego artykułu: http://www.knight-rider.pl/artykul19.php
Wkońcu kto ma rację a kto kłamie. Proszę napisać jak się będzie zachowywać na zakręcie samochód z przednim napędem na prędkości do 50 a jak na dużej np 100 oraz auto z tylnym napędem w tych samych sytuacjach. Bo te 2 artykuły sa zupełnie różne od siebie i ktoś nie ma racji. Pozdrawiam. ja bym się w aucie przednio napędowym na dużych również spodziewał mimo wszystko poslizgu podsterownego. Poslizg nadsterowny jak pisze na podanej stronie może być tylko przez ujęcie gazu. Jakim sposobem auta tylno napędowe moga wpaść w poslizg podsterowny skoro i przy gazowaniu i przy hamowaniu podobno występuje nadsterowność ?? No i kiedyś na jakiejś stronie czytałem, że rodzaj napędu ma znaczenie tylko do prędkości około 40km/h.
Jednym słowem kiedy w autach występuje nadsterowność i podsterowność, jaki poślizg będzie bardziej prawdopodobny przy małych prędkościach do 50km/h a jaki przy dużych np 100km/h ? I tak samo w autach RWD. No i kto ma rację - Motor czy Auto Świat ?