Naprawa wycieku oleju w Krakowie - jaki warsztat? (TD4 2003)

16 Sty 2011, 22:11

Witam,
Jest to mój pierwszy post na forum, więc z góry przepraszam za wpadki ;)
Od jakiegoś czasu w kabinie mojego Frelka ( 2.0 Td4 2003 ) po rozgrzaniu silnika zaczynało śmierdzieć olejem. Zignorowałem to, ale po kilku dniach zaczęło dymić spod maski ( tak jest do tej pory ). Po krótkiej wizycie w przypadkowym warsztacie okazało się, że z jednej z rurek nad kolektorem kapie olej właśnie na wcześniej wspomniany kolektor, gdzie po rozgrzaniu po prostu się przypala i zaczyna kopcić. Niestety jestem początkującym użytkownikiem Frelka i nie rozumiem jeszcze żargonu mechaników :) Jedyne co zrozumiałem, że jest to rurka, której wymontowanie będzie wymagało pogrzebaniu w skrzyni biegów i wtedy ewentualna "regeneracja" owej rurki lub po prostu kupno nowej. I nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale prawdopodobnie jest to wyciek oleju z "Intercoolera".

Nie wiem czy to rzeczywiście jest ten problem opisany przez mechanika, ale tak czy owak mam 2 pytanka w związku z tym:

1. Czy komuś przydarzyła się taka usterka i jest w stanie podzielić się informacjami ?
2. Byłbym wdzięczny za namiary na jakiś warsztat w Krakowie lub okolicach bo ja niestety sam sobie z tym nie poradzę ;)
laschlo
Nowicjusz

Miejscowość: Kraków

16 Sty 2011, 22:32

witam, trzeba żeby to ktoś mądry zobaczył czy to nie z przytkanej odmy silnika ,
czy z rurki odpowietrzenia IRD -na skutek przecieku płynu przez chłodniczkę ?
jaką masz skrzynie manual ?
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany

Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sty 2011, 22:43

Skrzynia manual.