Następca 406 Coupe do 20-25 tysięcy :)

09 Wrz 2018, 08:41

Witam, kupiłem jakiś czas temu Peugeota 406 Coupe 3.0 V6 207KM w manualu, w najbogatszej wersji, ale bardzo tej mocy nie czuje i auto jest moim zdaniem mało praktyczne, 100km/h w 7 sekund a po mieście potrafi wciąć 22 benzyny...

Poszukuje jakiegoś sedana bądź coupe do około 20-25 tysięcy pod LPG, moc najlepiej powyżej 150KM i preferowałbym chyba jednak jakiś automat, ale nie jest to konieczność.

Jeżdże dużo po małym mieście i rzadko kiedy wrzucam bieg wyższy niż 2.


Póki co patrze na jakiegoś Merola W209 z 1.8 bądź 3.2 pod maską, początkowo był plan aby sobie sprowadzić coś lekko pukniętego i zrobić ale to jeszcze do obgadania.... No chyba, że znajdzie się coś jeszcze równie ciekawego, dlatego pisze tutaj.
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Wrz 2018, 09:24

W209 fajne auto, ja od siebie polecam starą niezawodna v6 czyli wspomniane 3.2 1.8 też jest niezłą jednostką ale tam już słychać jakieś problemy, także z kompresorem (chodz nie wiem ile trzeba mieć przebiegu i jak dusić auto żeby ten kompresor zajezdzić)
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16577
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Wrz 2018, 09:25

Exodiss napisał(a):po mieście potrafi wciąć 22 benzyny...

Exodiss napisał(a):rzadko kiedy wrzucam bieg wyższy niż 2.


I Ty się dziwisz że tyle pali? Założę się że u mnie to auto spaliłoby maksymalnie 12-3 litrów. Ale spoko, miałem kumpla któremu Golf 3 z 1.8 palił 16 litrów.

Więc co chcesz kupić, żeby czuć moc i mieć spalanie mniejsze od 22 litrów na 2 biegu?

Na MB się nie znam więc co do W209 się nie wypowiem. Ale oprócz tego z Coupe to masz E46, myślę że RWD będzie dobrym wyborem skoro "nie czujesz 200 koni". Oczywiście zakładamy że to V6 jest sprawne (chociaż patrząc po spalaniu to nie wiem co myśleć).

Ewentualnie wziąć coś z turbo, Nm tutaj kopią po plecach.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Wrz 2018, 09:26

Bardziej słyszałem o problemy z luźnym łańcuchem i wariatorami w 1.8 niż z kompresorem.

3.2 + LPG wydaje się bardzo spoko opcją, ale ten silnik jest chyba dobry do takiego stopnia, że ceny ładnych sztuk podchodzą czasem już pod 30k..
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Wrz 2018, 09:31

Sprawne, przy tak ciężkiej budzie i moim bucie auto swoje musi spalić, zdaje sobie z tego sprawę, ale tu nie chodzi o spalanie tylko o osiągi w stosunku do tego spalania.

Poszukam W209 w tym 3.2, ewentualnie poliftowe 1.8 184km,ale czuję że może nie starczyć budżetu. Aczkolwiek same auto wydaje się przyzwoite, na bazie C klasy więc pewnie nie jest jakieś przesadnie drogie w serwisie.
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Wrz 2018, 09:35

Exodiss napisał(a):Bardziej słyszałem o problemy z luźnym łańcuchem i wariatorami
tak dokładzie. W rozrządzie chodzi o sam ślizg. Ale nie są to usterki które występują w każdym aucie, są to awarie wynikające z wysokich przebiegów. Poza mercem można też pomyśleć o Volvo c70

Galakty 406 jest dość ciężka i faktycznie ta v6 nie jedzie tak jak powinna, ja wierze że po mieście weźmie 15+ no moze 22 to przy pałowaniu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16577
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Wrz 2018, 09:41

Normalna jazda, często krótkie odcinki to tak 15-17 litrów, jak jest trochę ostrzej to dojdzie do 22, na trasie zaś 8-9 litrów i w środku mega cicho i wygodnie, ale nie czuję się usatysfakcjonowany mając V6 i 7.5 do setki w katalogu (w rzeczywistości jest około 7)..


E46 330Ci ma 6.6, ale domyślacie się jaki mam obraz tego auta przed oczami, widzę je na każdym skrzyżowaniu, zero oryginalności
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Wrz 2018, 10:10

Exodiss napisał(a):E46 330Ci ma 6.6, ale domyślacie się jaki mam obraz tego auta przed oczami, widzę je na każdym skrzyżowaniu, zero oryginalności


Bo tak jest, taki urok wkładania do jednego modelu silników pokroju 1.8 oraz 3.0 i żadne QP tu nie pomoże, dla większości normalnych osób to nadal E46 za 8k. Z drugiej strony niby ich dużo, ale jak zaczniesz kupować to dużo ich nie zostanie. Z dwojga złego wolałbym tym Pugiem już jeździć :)

MB z racji tej wady nie dorzucaj, bo jednak kupiłeś V6 od Puga, a z tego co pamiętam to była wadliwa skrzynia w tej wersji.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Wrz 2018, 10:12

No tak, ale skrzynie z rozbitka kupujesz za 400-600 zł a jak przyjdzie naprawiać straty po rozrządzie to wyjdzie kilkukrotnie wyższa kwota..
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Wrz 2018, 10:19

A to nie można wcześniej skontrolować rozrządu i luzów? I wymienić w razie potrzeby? To używane auta i mają swój przebieg, nie liczyłbym że dzięki łańcuchowi kupisz i będziesz tylko lał paliwo.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Wrz 2018, 13:11

galakty napisał(a):nie liczyłbym że dzięki łańcuchowi kupisz i będziesz tylko lał paliwo.
a w 3.0 v6 jest łańcuch ? :shock:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16577
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Wrz 2018, 13:12

Nie, jest 3 metrowy pasek :P
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Wrz 2018, 13:16

Nie prościej zamontować LPG do obecnego auta?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Wrz 2018, 14:20

Drugi raz kupiłem już 406 Coupe, na początku miałem 2.0, przestało wystarczać i trafiła się opcja na 3.0, ale zbyt wybitny to on nie jest.. Kusi natomiast coś w automacie, dlatego rozważam te W209.

Zaraz zaraz... A BMW E60?
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Wrz 2018, 14:37

O dobrym e60 z mocniejszym silnikiem zapomnij w tych pieniadzach. Conajmniej 30tys na samo auto trzeba.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004