Następny samochód do 20k, co polecacie?

28 Wrz 2023, 23:40

bmw to dla mnie nie jest żadna marka premium :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

29 Wrz 2023, 00:09

Edquar napisał(a): BMW? no cóż może tam ma 125i czyli 3 litry i 6 garów, nie ma co porównywać marka premium i silnik 2x większy.

Akurat wielkość silnika w tym aucie nie ma zbyt dużego znaczenia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Wrz 2023, 06:37

Edquar napisał(a):Ja ogólnie nie rozumiem tej nagonki na TSI, silnik jak silnik może trwałością nie grzeszy ale to nie jest V8 biturbo.


No właśnie, nie jest to v8 biturbo więc kupują to statystyczni kowalscy i chcieliby bezproblemowo i tanio się poruszać.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2746
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Wrz 2023, 10:52

Tak, ale statystyczny Kowalski też nie po to kupuje nie wiem? Fiata Bravo, Astrę żeby remontować skrzynie za 3k, nie po to kupuje zwykłego Focusa żeby ecoboosty reanimować i naprawiać głowice, wszędzie są badziewa, więc nie wiem dlaczego Golfy i vag tak są wyróżniane tutaj? To już nie czasy Golfa 2.
I nagle z vaga robi się tutaj auta tak awaryjne że Laguna królowa lawet przy tym to okaz niezawodności :mrgreen:

Ja mam wrażenie że to jest syndrom np marki Bosch, że kupie Boscha to mi będzie działać sprzęt 50 lat, a to już nie te czasy fabryki w Chinach i oszczędności na wszystkim na czym się da, to samo vag
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

29 Wrz 2023, 11:06

Edquar napisał(a):Tak, ale statystyczny Kowalski też nie po to kupuje nie wiem? Fiata Bravo, Astrę żeby remontować skrzynie za 3k, nie po to kupuje zwykłego Focusa żeby ecoboosty reanimować i naprawiać głowice, wszędzie są badziewa, więc nie wiem dlaczego Golfy i vag tak są wyróżniane tutaj?


Dobrze gadasz !
Wszędzie są badziewia i TSI należy do środka tego badziewia o ile mówimy o wersji poprawionej z drogimi naprawami które często nie są współmierne do klasy auta.

Klasa niby nic no ale jak ostatnio kupowałem amory do Renaulta fluenca (czy jakoś tak mówią :D ) to kosztowały więcej niż amory do Lexusa Gs 450h w ASO. Niby klasa się nie liczy no ale jednak :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Wrz 2023, 16:23

Edquar napisał(a):Tak, ale statystyczny Kowalski też nie po to kupuje nie wiem? Fiata Bravo, Astrę żeby remontować skrzynie za 3k


a jak kowalskiemu się skrzynia zepsuje po 2 latach od kupna ? to co kowalski odda auto na złom czy kowalski będzie naprawiał?
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

30 Wrz 2023, 11:38

Ok, czyli na tą chwile będę szukał i w miare możliwości sprawdzał z podesłanych linków te:
- Auris 1.6
- Fiat Bravo 1.4 tjet
- Cruze 1.8
- Civic VIII 1.8

i dodatkowo:
- Mitsubishi Lancer VIII
-Suzuki SX4
-Mazda 3 II

Jakbyście mogli podać jeszcze jakie warto brać pod uwagę silniki benzynowe lancera i mazdy 3.
anowalski85
Nowicjusz
 
Posty: 8

30 Wrz 2023, 14:49

anowalski85 napisał(a):Jakbyście mogli podać jeszcze jakie warto brać pod uwagę silniki benzynowe lancera i mazdy 3.

co do mazdy 3 II tutaj to masz chyba tylko 2 do wyboru

1.6 105KM
2.0 150KM

Ten 2.0 150KM naprawdę spoko, ale jest ich jak na lekarstwo

1.6 silnik też dobry....mogła by być skrzynia 6 biegowa z jest tylko 5

Ale generalnie rzecz biorąc to wszyskie silniki benzynowe w japońskich autach są dobre.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

30 Wrz 2023, 18:53

Rozumiem, czyli ten 1.8 143KM w Lancerze, który najbardziej przewija się w ogłoszeniach, nie powinien być kłopotliwy.
W takim razie będę szukał i sprawdzał, oby coś fajnego się trafiło.

Dziękuję wszystkim za pomoc i za cenne rady.
anowalski85
Nowicjusz
 
Posty: 8

30 Wrz 2023, 19:31

japończyk benzyna nie bój się silników czy mechaniki, bo one wogóle nie są awaryjne, można w zasadzie brać w ciemno...
Jedynie dobrze ocenić pod kątem blachy/rdzy
a do silnika nawet nie zaglądaj :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286