'Nauka' samochodów, części itp.

25 Sie 2021, 07:45

Cześć, Nie wiedziałem, czy wybiorę odpowiedni dział, ale skoro jestem tu nowy, to spróbuję w tym temacie. Jeśli to nieodpowiedni dział, proszę o przesunięcie do odpowiedniego. Mam25 lat i wstyd się przyznać, ale jestem mega laikiem jeśli chodzi o wiedzę samochodową. Od 3 lat mam auto, ale kompletnie nie wiem co jest jaką częścią co za co odpowiada itd. Chciałbym w końcu zacząć ogarniać tematy części samochodowych, co gdzie pod maską i autem się znajduje, co za co odpowiada, jaką część jest od czego. Moglibyście polecić jakąś jedna stronkę, poradnik, może ebooka, gdzie ogólnie byłoby opisane i rozłożone na czynniki pierwsze auto? Wstyd mi już słuchać jak kumple mówią o jakichś tłokach, tulejach i różnych innych nazwach, a a ja nie wiem o co chodzi. Z góry dzięki za wyrozumiałość i pomoc.
Michal111294
Obserwowany

25 Sie 2021, 10:59

Niestety nie da się stworzyć jednego poradnika dla wszystkich aut bo praktycznie każde ma inna technologie inne rozwiązania i umiejscowienie danych części. Nie wstydz się, załóż nowy temat w dziale "samochody osobowe" i pytaj o poszczególne części/zasady ich działania/problemy. Mozesz wrzucić zdjęcie z pod maski i zaznaczyć strzałkami co konkretnie Cie interesuje, napewno pomożemy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Sie 2021, 19:15

Na Youtube jest mnóstwo wartościowych kanałów poświęconych mechanice, to chyba najlepsze źródło obecnie. W końcu kto lepiej opowie jak nie mechanik.
Gość114260

26 Sie 2021, 09:47

@Kao dobrze pisze możesz zrobić osobny temat i na zdjęciu zaznaczać elementy które Cię interesują prosząc o ich opis. Na pewno pomożemy i wyjaśnimy jak tak część, element działa i za co odpowiada :ok:
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

16 Wrz 2021, 10:58