REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
No to oddaj do kolegi i będzie po sprawie.Skrzynia napisał(a):kolega co klimatyzacje robi weźmie za to 200zl najmniej
To zależy najlepiej dogadać się w jednym warsztacie na odessanie czynnika i później na jego ponowne nabicie w jednej cenie z góry. Wtedy wyjdzie najtaniej. Ja jakiś czas temu tak robiłem to policzyli mi tak jak przy normalnym koszcie serwisu klimy.Skrzynia napisał(a):Co do pytań to ile wezmą w serwisie klimatyzacji za ściągniecie czynnika z układu?
To zależy od sprężarki jej sterowania i sprzęgła bo jeżeli wałek w niej kręci się cały czas pomimo że jej nie używasz to nie powinieneś tak jeździć a tak jest najczęściej przy sprzęgłach zrywalnych w kompresorach sterowanych zaworem. Inaczej jest przy sprzęgle elektromagnetycznym które masz w kole pasowym i tu jak masz wyłączoną klimę to wał kompresora nie będzie się kręcił.Skrzynia napisał(a):Czy moge jeździć bez czynnika w układzie (oczywiście z wyłączona klimą)?
W końcu Ci się rozsypie a wtedy zostanie wymiana kompresora która będzie sporo droższa.Skrzynia napisał(a):Czy może poprostu jeździć z włączoną klimą bo wtedy nie słychać jak łożysko cierpi a auto mi jest potrzebne jeszcze do nowego roku? Coś sie moze stać jeżdżąc tak?
A skąd weźmiesz czynnik i jak sprawdzisz czy masz prawidłowe ciśnienie? Jak sprawdzisz czy układ jest szczelny? Na to co pokazują na YT trzeba czasem podchodzić z dużym dystansem no i nie wszystko co tam obejrzysz sprawdzi się. Nie opłaca się tu kombinować przy nabijaniu klimatyzacji.Skrzynia napisał(a):Zastanawiałem sie też czy czynnika sam sobie nie nabić bo przewinęło mi sie przez yt kilka filmików o tym ale czy niedzielny mechanik sobie z tym poradzi?