12 Lis 2021, 07:54
Wystarczy tylko mikroskopijna szczelinka i lipa,przerabiałem to ale w benzyniaku,termostat wydawał się sprawny,czy każdy diesel ma tendencję do niedogrzewania się zimą? Wszystko zależy od zaawansowania konstrukcji układu chłodzenia,mam porównanie między sprawnym układem W210 2.2d a 2.9 TD W210,układy sprawne zupełnie inaczej się zachowują podczas minusowych temp,2.2D nabierał temp roboczej układu chłodzenia b.wolno,2.9 za to nabiera drugie tyle szybciej,poza tym nawet podczas upalnego lata temp.w 2.2 podczas np.korków spadała a w 2.9 utrzymuje się na 80 st.c i nie spadnie nawet o mm na zegarze.2.2 d po uruchomieniu odtajał przednią szybę dopiero po kilku km,2.9 za to ,,rusza,,szron praktycznie tuż po odpaleniu słyszę cichutki gwizd w tym czasie,gdy ciepło cisza zupełna,jedno pewne,w sprawnym współczesnym aucie temp.powinna utrzymywać się na poziomie 80 st c,podczas jazdy oraz w korkach,w starych dieslach może być różnie w zależności od trybu użytkowania(korek spadek temp,szybka jazda pod górę wzrost o ok.5 st.c,w 2.9 mam 80 st c bez względu jakbym auta nie użytkował i tak też powinieneś mieć,coś nie jest tak,to pewne.