Hyundai I40 VF Wymiana Rozrządu

19 Lis 2022, 14:17

Witam, oddałem do mechanika auto Hyundaia I40 VF 2012 1.7 CRDi kombi.
Zleciłem przy 200 tyś wymianę kompletu łańcucha rozrządu, ale mechanik zadzwonił do Mnie, że jest trudne dojście i musi wykręcić wszystkie wtryski, a jeden się zapiekł. Zalał na noc jakimś preparatem i dzisiaj wtrysk został wykręcony no i przystępuje do wymiany kompletu rozrządu.
Mam do Was trzy pytania.
1). Czy naprawdę jest taki ciężki dostęp, że aż trzeba wszystkie wtryski wykręcać ? Nie mogłem nic w Internecie znaleźć, ale znalazłem jakieś nagłówki w innych markach aut, że się wykręca wtryski przy wymianie rozrządu.
2). Jak to jest teraz z wkręceniem starych wtrysków ? Trzeba coś ustawiać od nowa itp. czy wystarczy wkręcić i tyle ? Coś pasuje przy Nich przed włożeniem wymienić ?
3). Czy jak już są wtryski wyciągnięte gdzie wiadomo pewnie mechanik za to sobie policzy opłaca się je oddać gdzieś do firmy specjalizującej się we wtryskach aby je sprawdzili i wyczyścili? Oczywiście z autem nic się nie działo.
konieczko123
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Hyundai i40
Silnik: 1685, 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

19 Lis 2022, 15:29

konieczko123 napisał(a): Czy naprawdę jest taki ciężki dostęp, że aż trzeba wszystkie wtryski wykręcać ?
No jest tak . Zależy jaka konstrukcja silnika . Zobacz poniżej

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Tu chyba taki silnik jak u Ciebie . Obejrzyj uważnie początek . Tam jak nie wyciągniesz wtryskiwaczy to nie zdejmiesz pokrywy zaworów . Jak jej nie zdemontujesz to nie zdemontujesz pokrywy rozrządu itd......mnóstwo rozkręcania .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4956
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lis 2022, 15:36

Nooo właśnie taki sam czyli jednak musiał rozbierać heh.
No to na jedno pytanie znam odpowiedź, a odnośnie 2 i 3 pytania ktoś mógłby się wypowiedzieć ?
konieczko123
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Hyundai i40
Silnik: 1685, 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

19 Lis 2022, 17:45

konieczko123 napisał(a):2). Jak to jest teraz z wkręceniem starych wtrysków ? Trzeba coś ustawiać od nowa itp. czy wystarczy wkręcić i tyle
Wkręcić i tyle z tym że każdy ma wrócić na swoje poprzednie miejsce
konieczko123 napisał(a):Coś pasuje przy Nich przed włożeniem wymienić ?
Na filmie miałeś - nowe uszczelki miedziane . Ale należy wyczyścić ich gniazda . Tam gdzie wtryskiwacz był zapieczony prawdopodobnie gniazdo będzie do obróbki dedykowanym frezem. Mechanik zdecyduje.
konieczko123 napisał(a): Czy jak już są wtryski wyciągnięte gdzie wiadomo pewnie mechanik za to sobie policzy opłaca się je oddać gdzieś do firmy specjalizującej się we wtryskach aby je sprawdzili i wyczyścili? Oczywiście z autem nic się nie działo.

Kondycję wtryskiwaczy trzeba było sprawdzić przed tą całą operacją poprzez tzw test przelewowy wtryskiwaczy . Jak się nic nie działo z motorem to bym pominął . A dlaczego wymieniasz tutaj rozrząd ? Z racji przebiegu czy jednak coś Cię zaniepokoiło
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4956
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lis 2022, 18:15

Ponieważ stuka chyba o obudowę bo jest niepokojący dźwięk co jakby sekundę jakby coś przeskakiwało i obcierało takie chrobotanie no i mechanik zdiagnozował, że kompletny rozrząd, a jak czytałem między 200-250 tyś jest do wymiany.
Auto niedawno kupiłem z przebiegiem 196 tyś także nie wiem jak było naprawiane. Niby pierwszy właściciel itp. ale wiadomo jak jest.
Kiedyś auto postało z tydzień nie odpalane to jak z pod pokrywy dawało to myślałem, że się coś urwie zaraz heh
Wiadomo jak już jest tam rozkręcane to i pompa wody pójdzie do wymiany
konieczko123
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Hyundai i40
Silnik: 1685, 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Lis 2022, 19:59

Witam, mechanik rozebrał wszystko i stwierdził, że koło pasowe robiło taki szum bo guma już była rozwalona i ogólnie.
Rozrząd jest w dobrym stanie.
Panowie co sądzicie ? Koło pasowe żeby wymienić trzeba rozrząd ściągać ?
Postanowiłem rozrządu nie wymieniać bo auto weekendowe z 5k rocznie zrobię więc za 4 lata będę i tak sprzedawał szkoda Mi wydawać kasę, a wytrzyma bo naprawdę w dobrym stanie jest.
konieczko123
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Hyundai i40
Silnik: 1685, 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus w Polsce. Jak to się wszystko zaczęło?
    Wymagający kierowcy ze Stanów Zjednoczonych mogą się cieszyć Lexusami od 1989 roku, ale w Polsce marka zyskała prawdziwą popularność dopiero w XXI wieku. Jak zaczęła się historia Lexusa w Polsce, gdzie zlokalizowany ...