Nie działa na PB - Ford Scorpio 2.0EFi OHC

15 Sty 2010, 16:18

Witam. Mam od jakiegoś czasu problem ze swoją Scorupą. Kupiłem auto jakieś 2miesiące temu i jeździło tylko na LPG bo pompa paliwa nie działała, zrobiłem pompe, odpalił na PB tylko, że chodził jakby się miał zaraz rozpaść. Drugiego dnia już nie odpalił. Wymieniłem następujące elementy: przepływomierz powietrza, kable WN (Tesla), świece zapłonowe (MotorCraft), rozdzielacz zapłonu wyczyszczony, kable założone w odpowiedniej kolejności, paliwo dostaje do każdego gara, iskra jest, nie wiem co jeszcze mógł bym zrobić. Boję się, że może to być rozrząd nie wiem czy to ma coś wspólnego ale przed tą całą zabawą z pompą próbowałem go odpalić z gazu i coś strzeliło jakby z okolic pierwszego cylindra 2 albo 3 razy.
seBBa
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 7
Miejscowość: Zabrze
  • 15 Sty 2010, 16:48

    a na gazie chodzi normalnie?? czy tylko strzeliło i koniec??
    jeśli na gazie chodzi ok, to problem nie tkwi w elektryce silnika ani rozrządzie, prędzej albo pompa felerna, albo jakieś problemy z paliwem
    filtr paliwa wymieniłeś??
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    15 Sty 2010, 17:32

    No też już o tym myślałem, ale nie mam jak tego sprawdzić bo gaz mi się skończył, a nie zatankuje bo mam na osiedlu ulice skute lodem no i nie zaholuję go teraz na stację a w kanistrze gazu nie przyniosę. Jak ostatni raz próbowałem na gazie odpalać wtedy co strzelił to już też gazu nie było i nie odpalił (tzn. najpierw odpalił na 2s gaz się skończył i jak dalej próbowałem to strzelał ale wtedy był też założony stary przepływomierz a ten był poklejony bo kilka razy wystrzelił więc nie był do końca sprawny). Filtr był dobry ale zmieniłem na inny z poprzedniego Scorpio, a tam był na 100% sprawny bo auto jeździło na PB bez problemu. Pompa chodzi nie dostawała napięcia no ale to zrobiłem.
    seBBa
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Zabrze

    15 Sty 2010, 23:44

    nie miałem niestety doczynienia ze Scorpio szczególnie efi ale to moze ci pomoże :smile:

    sprawdz czy wyłącznik ten co wyłączał dopływ benzyny jest sprawny
    (sprawdz wogóle czy paliwo dochodzi do silika) :?:
    Sprawdz co sie dzieje jak prysniesz do filtra autostartem albo jakims dezodorantem łatwo palnym (co sie nie powinno robic))
    w nocy jak go zakrecisz z otwartą maska to nie skacza iskry?
    napisz jak wygladają świece po tym jak ją odkręcisz

    ma taki pomysł metoda moze spartańska ale zawsze jakaś :grin:
    wykrec swiece włóż do fajki polej paliwem najlepiej tym co dochodzi do silnika przytkinij gdzies do bloku (masy) i niech ktos zakreci jesli swieca zapłonie po pierwszej iskrze to mozna prawie wykluczyć zapłon chyba ze go przestawiłes.

    nie trzymaj swiecy jak bedziesz krecił nad dziurą od niej bo gazy jakie wyleca z silnika moga sie zapalic i wybuchnać :wink:
    Kiler_kg
    Nowicjusz
     
    Posty: 43
    Miejscowość: Kołobrzeg

    16 Sty 2010, 00:12

    lol dzieki ale to to dobrze wiem.
    waha do silnika dochodzi bo świece są mokre, nie są ani okopcone alni zaolejone tylko mokre od benzyny, samostartu psikał nie bede bo od tego diabelstwa sie bronie (kiedyś jak se psikłem żeby mi w zime lepiej DOHC odpalał to musiałem później czyścić świece a silnik itak nie zagadał). kable nie iskrzą na bank bo są nowiutkie wczoraj mi przyszły świece też nówki, z tym polewaniem swiecy benzyną no to dobre tylko że sprawdzalem w taki sam sposob iskrę przytykając świecę do kolektora ssącego i iskra jest, aha wyłacznik uderzeniowy też ok.
    seBBa
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Zabrze

    16 Sty 2010, 00:31

    skoro swiece mokre to winna jest iskra nie daje rady zapalic mieszanki
    wyczysc swiece i wtedy zakrec silnik

    moze byc zaduza dawka paliwa albo gaz naciskasz jak zapalasz

    albo powietrza silnik nie dostaje zdejmij na czas prób filter tak aby napewno nic nie blokowało powietrza i sprawdz czy przepustnica działa :?:

    i odłącz na troche aku bo pewnie masz kompa?
    Kiler_kg
    Nowicjusz
     
    Posty: 43
    Miejscowość: Kołobrzeg
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Toyoty Camry 8 generacji
      Fabryka Toyota Motor Manufacturing, Kentucky, Inc., (TMMK) rozpoczęła produkcję Toyoty Camry 8. generacji. Nowa Camry zadebiutowała na targach w Detroit w styczniu 2017 roku. Model jest produkowany od 1982 roku, a od 15 lat ...
      Skomplikowane zawieszenie - samochód do driftu
      Pasjonaci rajdów czy wyścigów doskonale wiedzą, że na nic nie zda się mocny silnik i szybka skrzynia biegów, jeśli auto nie będzie miało odpowiedniego zawieszenia. Nie inaczej jest w driftingu. W zawieszeniu ...

    16 Sty 2010, 00:45

    świece dopiero co założone, się świecą jak psu jajka, nie naciskam gazu przy odpalaniu, mi się wydaje, że może wtryski leją litrami tą benzyne i zalewa świece po prostu, przepustnica działa na bank, spróbuję wyjąć filtr powietrza ale wątpie, że to coś da.
    seBBa
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Zabrze

    16 Sty 2010, 01:05

    nie wziołem pod uwage ze masz wtryski sorry
    to oczywiste ze to one bo nie miały długo paliwa a paliwo tez je studzi, nie pracowały i końcówki padły na wtryskach
    Kiler_kg
    Nowicjusz
     
    Posty: 43
    Miejscowość: Kołobrzeg

    16 Sty 2010, 01:37

    to jest efi nie nic się wtryską nie dzieje jak pracuje na gazie
    to nie mechaniczny wtrysk tylko ful elektronik :mrgreen:
    przy czyszczeniu kopułki nie przestawiłeś rozdzielacza przypadkiem??
    co prawda rysunek jest od Pinto czyli OHC na gazniku ale kolejnosc taka sama
    http://www.capri.pl/garage/engine-2000-r4
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    16 Sty 2010, 05:13

    Co dzieje się z benzynowym układem zasilania w samochodzie z elektronicznym wtryskiem benzyny podczas zasilania gazem?

    "W samochodach z elektronicznym wtryskiem benzyny, elementy układu benzynowego podczas pracy silnika na gazie działają tak, jakby silnik był zasilany benzyną. Nieczynne są jedynie wtryskiwacze, które podczas pracy silnika na gazie są na stałe zamknięte.

    Żeby zapewnić poprawne działanie wtryskiwaczy benzyny uruchamianie silnika powinno zawsze odbywać się na benzynie!

    Warunek ten spełniają instalacje z elektronicznymi reduktorami-parownikami, gdzie po wybraniu na przełączniku zasilania gazem każdorazowe wyłączenie silnika zapewnia kolejny rozruch na benzynie i dalej automatyczne przełączenie z benzyny na gaz. Pompa paliwowa podczas jazdy na gazie cały czas pracuje a pompowana benzyna powraca do zbiornika ochładzając po drodze elementy układu benzynowego, odprowadzając ciepło z wtryskiwaczy benzyny. Zatem jazda na gazie bez odpowiedniej ilości benzyny w zbiorniku grozi zniszczeniem pompy benzynowej oraz przyspieszeniem zużycia pozostałych elementów układu paliwowego. W czasie jazdy na benzynie taki problem nie istnieje, ponieważ przy braku benzyny samochód po prostu zgaśnie i pompa nie będzie działać. Niekiedy stosuje się odcinanie zasilania pompy (niewskazane ze względów technicznych)." :razz:

    źródło: http://www.eko-pal.com.pl/samochody_uzy ... gazowa.php


    Może kable zamienione przy kopułce?

    Jak bys zrobił to doswiadczenie z zapalaniem paliwa to mógł bys wykluczyc iskre
    Kiedys robiłem kadetta (inna technologia ale zasada ta sama) miałl dobre iskry aparat zapłonowy i kopułke nowe ale jak go kreciłes to tylko zakaszlał i juz wiecej sie nie odezwał. wykreciłem swiece były zalane wiec je wypaliłem i wkreciłem jeszcze gorące lepiej juz kaszlał ale zeby go zapalic to trzebabyło włączyc ssanie i trzymac gaz.
    ze miał gaźnik półautomatyczny to wolałem zaczekac ze stwierdzeniem ze to moze on wreszcie taki stary mechanik co juz jest na emeryturze powiedział mi abym własnie podlał swiece i musi sie zapalic jak dostanie iskre. No i jak podlałem swiece tak iskry nie widziałem jak troche z niej paliwa wyleciało to sie pokazała taka malutka iskierka.
    wina nadpalonej cewki.
    dlatego mysle ze warto to sprawdzic.

    bo paliwo jest w silniku powietrze pewnie tez wiec odzywac sie musi.
    kiedys pokazano mi fajną sztuczke, wkładano bezposrednio do głowicy przewody z benzyna i bez zadnego gaźnika niczego puszczano paliwo powoli kranikiem i silnik chodził nie równo ale chodził :razz:
    jak jest paliwo powietrze i skra i musi sie cos odzywac.
    jesli miałby przestawiony zapłon i mocną iskre to walił by w filter strzelał do tłumnika cokolwiek

    mogła pasc sonda lambda(przesadza z iloscia paliwa do powietrza i zalewa odrazu)

    jesli jest w tym silniku przepływka to wykrec ja i sprawdz czy na tych dwoch drucikach na niej nie zebrał sie brud (przepływomierz to delikatne urzadzenie elektroniczne)

    mogła pujsciła uszczelka klawiatury

    ort. i interpunkcje to nie specjalnie :o
    Kiler_kg
    Nowicjusz
     
    Posty: 43
    Miejscowość: Kołobrzeg

    16 Sty 2010, 11:45

    zaciekawiło mnie to co powiedziałeś o sondzie, pamiętam, że w DOHC jak wywaliłem katalizator to jakiś czas jeździłem z odpiętą lambdą i niby wszystko chodziło dobrze, podczas rozmowy na forum FST ktoś powiedział, że nawet bez kata w DOHC-u sonda ma być cały czas podpięta. TYlko teraz nie wiem czy tu w OHC w ogóle miał kata, teraz nie ma już na bank ale nie wiem czy fabrycznie czy ktoś sie go po prostu pozbył. Może odpięcie sondy (bo ta chyba powinna być??) coś się zmieni.

    [ Dodano: Sob Sty 16, 2010 11:52 ]
    " to sie pokazała taka malutka iskierka"

    A jak świece były suche to sprawdzałeś iskrę?? Była wtedy normalna??

    [ Dodano: Sob Sty 16, 2010 11:57 ]
    Aha a co do tej części o chłodzeniu układu benzyną podczas jazdy na LPG to tutaj pompa paliwa nie dostawała napięci i auto jeździło tylko na gazie więc mogły się uszkodzić te wtryski skoro nie miały ani grama wahy.
    seBBa
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Zabrze

    16 Sty 2010, 14:58

    moze byc ze przez sade jest za duza dawka paliwa i zalewa :?:
    podgrzej swiece na kuchence gazowej i sprawdz czy sie odezwie ciepłe swiece trudniej zalac :idea:
    Kiler_kg
    Nowicjusz
     
    Posty: 43
    Miejscowość: Kołobrzeg

    17 Sty 2010, 14:15

    Wczoraj, próbowałem jeszcze wymienić cewke, ale nie chciała się odkręcić ta stara i dałem sobie spokój. Wcisnąłem gaz do oporu przekręciłem i... odpalił ale musiałem go trzymać na gazie bo na wolnych obrotach gasł, zgasiłem, zmieniłem silniczek krokowy, i teraz odpalił już bez gazu i trzyma 1000obr/min. Byłem się nawet przejechać ale w połowie drogi zaczęło mi brakować wachy i szarpał jakoś sie dokulałem do domu :) , tyko czasem jeszcze zgaśnie np. wczoraj kiedy wjeżdżałem do garażu to sobie zdechł poradźcie coś na to jeśli możecie :P . Teraz adaptacja i jeszcze taki szybki przegląd czy na pewno wszystko jest podłączone tam i tak jak ma być. Mam jeszcze takie pytanie ile może kosztować taki przegląd silnika i gdzie takie coś się robi?? Po prostu w stacji diagnostycznej czy w jakimś innym miejscu?

    Dzięki za pomoc! :wink:
    seBBa
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Zabrze

    17 Sty 2010, 16:46

    jak ma mało paliwa to moze gasnac
    Kiler_kg
    Nowicjusz
     
    Posty: 43
    Miejscowość: Kołobrzeg