Nie działa obrotomierz

20 Cze 2024, 17:09

Witam. Hyundai i 30 2013 ii gen. Mam taki problem, że czasami przy zapalaniu długo kręci (czasem niemal tak, że na granicy jest, ale jeszcze nie było tak, żeby nie odpalił, chociaż mam wrażenie, że było parę razy bardzo blisko :( :D ), a jak już zapali, to nie działa obrotomierz, świeci sie kontrolka od trakcji i auto jest dużo słabsze jak jedzie. Zazwyczaj po chwili lub max paru minutach to zaskakuje i jest wszystko normalne, łącznie z tym ze auto zapala "do strzału". Działo się mi tak rzadko bo raz czy dwa na parę miesięcy, wiec olałem temat, ale teraz dzieje sie znacznie częściej. Dodam, ze miałem uszkodzony silnik brał masę oleju, ponoć wada fabryczna, w każdym razie jest już po remoncie. Działo się tez tak przed remontem silnika, wiec to raczej nie mechanicy cos "poruszali". Nie miałem czasu robić długo tego remontu, wiec dolewałem bardzo często olej i równie często cos mi sie polało obok, wiec dodaje to jako poszlakę, ze może cos zalałem?? Mam dwa pytania z związku z tym, pierwszy czy ktoś może wie co to może być, albo w którym kierunku iść, a drugie takie idiotyczne, to sprawa dla elektryka czy elektromechanika samochodowego, czy nie da się określić na tym etapie? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.
picklerick
Nowicjusz
 
Posty: 4

20 Cze 2024, 17:22

Zmień akumulator na sprawny :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Cze 2024, 17:32

Myslisz, ze moze byc to jego powód? Walniety akumulator moze powodowac, ze auto ma spadek mocny na silniku podczas jazdy? A znasz juz takie przypadki i temu tak radzisz, czy raczej tropem "od tego trzeba zaczac"? :)
picklerick
Nowicjusz
 
Posty: 4

20 Cze 2024, 23:02

Akumulator to podstawa ale tak widziałem już dziwne przypadki których powodem był zużyty akumulator, pomimo że auto odpalało.
Dodatkowo czytając twój opis
picklerick napisał(a):czasami przy zapalaniu długo kręci (czasem niemal tak, że na granicy jest, ale jeszcze nie było tak, żeby nie odpalił, chociaż mam wrażenie, że było parę razy bardzo blisko
można wywnioskować że jest już słaby na tyle że nie da rady kręcić rozrusznikiem tak szybko jak powinien, dlugo kręci bo nie ma mocy obrotowej żeby zapalić "od strzała".
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Cze 2024, 19:02

Kao napisał(a):Akumulator to podstawa ale tak widziałem już dziwne przypadki których powodem był zużyty akumulator, pomimo że auto odpalało.

Ja miałem taki przypadek. Potem zrobiłem szybką podmiankę na to co miałem i dalej źle. Przyszedł właściwy aku i jak ręką odjął.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Lip 2024, 00:35

To był czujnik położenia wału, mechanik zdiagnozował do strzału.
picklerick
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota RAV4 Hybrid zdobywa 5 gwiazdek w ADAC Ecotest
    Toyota RAV4 Hybrid udowodniła, że SUV może być ekonomicznym autem, zdobywając w tegorocznym teście ADAC Ecotest 5 gwiazdek i 78 na 100 punktów za niskie zużycie paliwa i niewielką emisję CO2 oraz szkodliwych substancji. ...
    Sprinter 316 LGT zasilany benzyną i gazem LPG
    Sprinter 316 LGT (Liquefied Gas Technology), wyposażony w 4-cylindrowy silnik o zapłonie iskrowym o pojemności skokowej 1796 cm3, rozwijający moc 115 kW (156 KM) przy 5000 obr/min. Silnik mógł być zasilany benzyną ...