Nie odpala - słychać kilkukrotne tykanie w przekaźnikach

08 Gru 2021, 19:13

Witam szanowne grono, mam upierdliwy problem z autem. Pacjent to Transit 2007 (MK7).

Problem polega tym że gdy przekręcam kluczyk od stacyjki w pozycji gdzie zapalają się wszystkie kontrolki na desce, kontrolki gasną wszystkie po 2 sekundach czasami dłużej się świecą. Bywa też że nie gasną, ale jak chcę odpalić silnik to rozrusznik kręci a wszystkie kontrolki na desce nie świecą się. Po czym wracam kluczykiem na I pozycje i słychać kilkukrotne tykanie w przekaźnikach (może w BCM). Efekt jest dokładnie taki jak przy uszkodzonej kostce przy stacyjce. Kostkę podmieniałem trzy razy, w tym jedną kupiłem nową. Akumulator nowy, gdy auto odpalało to ładowanie było powyżej 14v. Alternator rok temu regenerowany. Przy rozruchu prąd spada do 10v na dwóch aku do 10,5v przy aku i przy stacyjce to samo napięcie. Bezpieczniki i przekaźniki wszystkie posprawdzane. Alarmu żadnego nie mam. Przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. Na forscanie nie widzi seryjnego alarmu. Błąd jaki jest to brak komunikacji z modułem ABS, ale wcześniej normalnie odpalał z tym błędem. Po nieudanej próbie odpalenia wyskakuje masę błędów BCMii na forscanie, ale każdy z tych błędów wydaje się fałszywy bo wszystkie te urządzenia działają (wycieraczki, silniczek od spryskiwaczy, czujnik deszczy itd...)
Ręce opadają :cry: . Ma ktoś jakiś pomysł ? ? ?
Tomekk82
Obserwowany
 
Posty: 1

09 Gru 2021, 12:07

Tomekk82 napisał(a):Po czym wracam kluczykiem na I pozycje i słychać kikukrotne tykanie w przeźnikach (może w bcm). Efekt jest dokładnie taki jak przy uszkodzonej kostce przy stacyjce.
Te dźwięki słychać już przy odpalonym silniku tak? Próbowałeś zlokalizować dokładne źródło tego trykania? Najczęściej to wina jakiegoś przekaźnika.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35

09 Gru 2021, 13:53

Posprawdzaj dokładnie klemy na aku oraz przewody z aku do masy oraz miejsce przymocowania kabla z aku przy karoserii, czy nie jest zardzewiałe, zaśniedziałe itp. Sprawdź, czy kabel jest cały, nigdzie nie zgnity czy przepalony. Sprawdź kabel plusowy z aku do BSI, z aku do altka i rozrusznika. Sprawdź też tzw plecionkę między karoserią a silnikiem. Mnie to wygląda na problem z głównym zasilaniem albo z masą.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik wysokoprężny 1.6 CDTI - Opel
    Nowy silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia najlepsze w swojej klasie osiągi we wszystkich kluczowych parametrach. Został wprowadzony w modelu Zafira Tourer i docelowo zastąpi obecną jednostkę 1.7 l i wersje 2.0 l o niższej mocy ...