Niecodzienny problem w Suzuki Swift 1,3 GLX

24 Sty 2011, 22:27

Witam.
Problem dotyczy Suzuki Swift 1,3 GLX 97r.
Podczas jazdy silnik czasami gaśnie. Najczęściej podczas naciśnięcia pedału sprzęgła przy zmianie biegu, ale czasem też się zdarza że jadąc puszczam gaz i gdy ponownie go naciskam, silnik w ogóle nie reaguje (choć czasami zaskoczył po kilki sekundach). Problem rzadziej występował gdy nalałem 98. Ogólnie raczej nie mam problemów z diagnozą ale ten przypadek mnie przerósł. Wymieniłem filtr paliwa, rozrząd, przewody, świece, kopułke ale niestety nie ma różnicy. Proszę o pomoc osoby które spotkały się już z podobnym przypadkiem lub słyszały o podobnej przypadłości.
bartosz.s
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Katowice

24 Sty 2011, 22:53

bartosz.s napisał(a):Proszę o pomoc osoby które spotkały się już z podobnym przypadkiem lub słyszały o podobnej przypadłości.

A nie będzie to przypadkiem padnieta sonda-lambda... :?: :?:

[ Dodano: 24 Styczeń 2011, 21:55 ]
Ps.A nie masz przypadkiem zwiększonego zuzycia paliwa.... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

24 Sty 2011, 23:08

Zużycie na normalnym poziomie. Ale gdyby to była sonda to czy nie gasnął by również na 98?
bartosz.s
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Katowice

24 Sty 2011, 23:19

przepływomierz/czujnik podciśnienia
na obrotach jałowych nie występuje przypadkiem falowanie obrotów?
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Sty 2011, 23:22

na jałowych nie występuje falowanie
bartosz.s
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Katowice

25 Sty 2011, 00:06

no to jeszcze możliwość wypadania zapłonu, innych pomysłów nie mam :/
przypadkiem gniazda świec nie były zaolejone podczas wymiany? może też do pomiaru (lub podmianki) cewka
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Sty 2011, 00:16

też zastanawiałem się nad cewką, ale fakt że na 98 lepiej jeździ nie daje mi spokoju
bartosz.s
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Katowice

25 Sty 2011, 00:32

w teorii większa kaloryczność i lepiej reaguje na słaby zapłon, lub zapłon w innym miejscu (spóźniony/przedwczesny)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Sty 2011, 22:48

zastanawiam się dlaczego gaśnie najczęściej podczas zmiany biegu?
bartosz.s
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Katowice

14 Sty 2012, 18:56

Witam! Po raz pierwszy!
W moim 14 letnim swifcie 1.3 GLX taki właśnie problem .Nieco inaczej ;zapuszcza się dość łatwo i wolne obroty trzyma ,nawet na dość niskim poziomie ,jednak po jakimś czasie jazdy nagle jak gdyby traci moc.Każda próba przyspieszenia na biegu i wzrost obrotów ponad 2000 a nawet mniej powoduje gasnięcie????
mist55
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 16 10 1990
Auto: suzuki swift 1.3 GLX sedan

14 Sty 2012, 20:39

witam Kolego Bartosz
Najczęściej podczas naciśnięcia pedału sprzęgła przy zmianie biegu, ale czasem też się zdarza że jadąc puszczam gaz i gdy ponownie go naciskam, silnik w ogóle nie reaguje

silnik nie reaguje na gaz ... bo zgasł - popatrz wtedy na obrotomierz
silnik w ogóle nie reaguje (choć czasami zaskoczył po kilki sekundach).

unikaj takich uruchomień podczas jazdy - bo to szkodliwe dla silnika -bardzo jak silnik kolizyjny
czy ten jest tego nie wiem, :oops:
ale /niezamierzone ?/ golenie paska rozrzadu zawsze zmienia bieg naszych dni nie licząc ..auta

ale przyczyną usterki-gaśniecia silnika na biegu jałowym może byc zabrudzona gardziel przy przepustnicy, kanał silnika krokowego- lub sam silnik krokowy
Ostatnio edytowany przez sympatyk, 14 Sty 2012, 20:48, edytowano w sumie 1 raz
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

14 Sty 2012, 20:45

witam
Nieco inaczej ;zapuszcza się dość łatwo i wolne obroty trzyma ,nawet na dość niskim poziomie ,jednak po jakimś czasie jazdy nagle jak gdyby traci moc.Każda próba przyspieszenia na biegu i wzrost obrotów ponad 2000 a nawet mniej powoduje gasnięcie????


przyczyn może być pare; i po stronie inst zapłonu jak i paliwa , sonda ,zapchany katalizator
wskazane podłaczyć pod diagnoskop lub troche prób warsztatowych
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

14 Sty 2012, 21:24

może jeszcze uściślę ,bez obciążenia ,na luzie swobodnie można zwiększać obroty do maksymalnych ,z kolei jeśli zdążę wcisnąć sprzęgło gdy silnik gaśnie to czasem zatrzyma się na wolnych obrotach ??? bardzo dziękuję za wszystkie rady ,mimo tylu lat użytkowania nie jest to dla mnie jasne ,po prostu niemal do teraz ten silnik mnie nie zawodził !!!
mist55
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 16 10 1990
Auto: suzuki swift 1.3 GLX sedan

14 Sty 2012, 22:41

Kolego Mist55
i wolne obroty trzyma ,nawet na dość niskim poziomie ,jednak po jakimś czasie jazdy nagle jak gdyby traci moc.Każda próba przyspieszenia na biegu i wzrost obrotów ponad 2000 a nawet mniej powoduje gasnięcie????

z opisu odpowiadałoby to zmniejszonemu wydatkowi paliwa ; albo bardzo brudny filtr paliwa
lub pompa dogorywa , a czasem złe odpowietrzenie zbiornika
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

10 Sty 2013, 23:37

Witam,
Mam w sowim swifcie 13. benzyna '98 dokladnie te same objawy :( tzn. po zagrzaniu sie silnika (po przejechaniu okolo 20 km) gdy wciskam sprzęgło celem zmiany biegu czasami obroty spadaj do zera i silnik gasnie. Dodatkowo gdy puszczam pedał gazu aby wyhamować silnikiem a potem chce przyspieszyc silnik nie reaguje tzn. gaz można wciskac ale nie ma żadnej reakcji i obroty wciąż spadaja :( czasami po kilku próbach "gaz" zaskakuje i wtedy samochod zaczyna przyspieszac normalnie. Bylem u dwoch mechanikow, ale nie byli w stanie zdiagnozowac usterki gdyz nie zawsze to wystepuje...
gdziesz wyczytalem ze to moze byc wtryskiwacz.... ???
Udalo ci sie rozwiazac ten problem ??
Pozdro
roberto20
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Suzuki Swift
Silnik: 1.3 GLX
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998