Brava 1.6 16v gasnący silnik na luzie

09 Sty 2013, 20:58

Witam

przestudiowałem już kilka for internetowych i mnóstwo tematów na ten temat jednak gdzie czytam to pisze co innego i tak mógłbym wymienić wszystkie rzeczy i dalej nic by nic nie dało

opisze dokładniej mój problem ponieważ jest nietypowy

SAMOCHÓD:
Fiat Brava 1.6 16v rok 1996 , LPG (dodam iż problem dotyczy jak i gazu tak i benzyny)

PROBLEM:
Brava gaśnie na luzie, zauważyłem iż gdy dodam gaz i puszczę to wtedy obroty zamiast wrócić na ok 800 spadają do minimum i samochód gaśnie jednak gdy wcisne gaz to momentalnie obroty wzrastają więc nie ma spadku mocy

KIEDY TO SIE DZIEJE:
I tu jest problem największy bo na początku myślałem że gdy się nagrzeje , na zimnym chodził ładnie puki nie doszło do około 90 stopni i wtedy wszystko się zaczynało, jednak ostatnio nie ma to znaczenia czasem na nierozgrzanym silniku też mu odwala a czasem na ciepłym nic mu nie jest , więc chyba temperatura już nie ma znaczenia , może coś nie łączy. Ostatnio cały czas gasł musiałem podtrzymywać gazem w korku bo jak puściłem to momentalnie gasł , wjechałem na stację chwile postał i po ponownym odpaleniu nic , obroty na w normie nic nie faluje.

Dodam iż:
-jak jest ok to wskazówka obrotów po wciśnięciu sprzęgła opada w miare powoli do 800 i utrzymuje się
-jek nie jest wporządku to wskazówka po wciśnięciu sprzęgła spada gwałtownie np z 3000 do 0

DODATKOWE PROBLEMY:
Może któryś z poniższych ma jakiś związek więc opisuje:
-czasem na wyłączonym silniku , kluczyk na poz1 miga przygasa kontrolka ładowania
-czasami rozładowuje akumulator do zera
-od wymiany rozrządu pół roku temu silnik drga na luzie , jakby nierównomiernie pracował, ale nie stracił na mocy ( na benzynie drgania są bardziej odczuwalne )

CO ZROBIŁEM:
-wymieniona cewka, świece, kable zapłonowe, silniczek krokowy


Chyba solidnie opisałem swój problem
Prosze o pomoc
predator6
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 03 01 1987
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.6 16v

09 Sty 2013, 22:29

Rozrząd był ustawiany na blokady ? Sprawdź podciśnienie w kolektorze ssącym.
Kontrolka ładowania jak przygasa do sprawdzenia szczotki i stan pierścieni ślizgowych w alternatorze.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

10 Sty 2013, 00:19

Styki na akumulatorze czyste? Styk masowy silnika czysty? Przewody + styki do silniczka krokowego czyste, dobre?
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999