Niecodzienny wybór samochodu

30 Kwi 2022, 17:27

Witam wszystkich bardzo serdecznie! W tym roku nadszedł czas na zmianę samochodu, obecnie posiadam Opla Astrę H z 2004 roku i jeżdżę nim od 7 lat. Od kilku miesięcy nosiłem się ze zmianą samochodu i w końcu przyszedł na to czas. Chciałbym prosić Was o radę w dokonaniu wyboru. Od razu zaznaczę, że wymienione samochody mogą się od siebie znacznie różnic i wcale nie muszą ze sobą konkurować, tymbardziej patrząc na numer jeden z dalszymi modelami. Poniżej przedstawiam Wam moją listę zainteresowań składającą się z trzech pojazdów:

- Opel Astra K hatchback 1.6 benzyna
- Audi A4 B8 avant 2.0 TDI w. po lifcie
- Audi A6 C7 avant 2.0 TDI do 2014r.

Tak, wiem. Lista nie co z dupy ale w moje oko wpadły te egzemplarze. Nie zależy mi na pojemności bagażnika, po prostu od Audi bardziej podobają mi się avanty stąd na liście znalazł się jeden niemiecki, a może i francuski hatchback. Wszystkie te auta chciałbym z automatyczną skrzynią biegów. Każdego co spytam się o radę mówi, że Opel bezapelacyjnie bo koszta jakie generuje posiadanie Audi (marki uchodzącej za premium) po prostu mnie zniszczą. Czy aby napewno tak jest w świecie realnym? Wiadomo, że Astra będzie wyposażona w lepsze technologie ale też jest znacznie młodszym samochodem, więc nie ma co się dziwić w tej kwestii. Do Audi też mogę dołożyć Apple Car czy Android Auto zmieniając po prostu fabryczne radio. Bardziej zależy mi na tematach eksploatacyjnych i kosztach ewentualnych napraw. Wszystkie trzy auta mi się podobają, jednakże Audi A6 C7 wygrywa w tym zestawieniu. Prosiłbym Was, forumowiczów o doradzenie w tym "dziwnym" wyborze. Jakby nie patrzeć w cenie Astry mam dobrze wyposażoną A6 C7, ale czy jest to warte zachodu, nie lepiej kupić auto z przebiegiem ~70 tysięcy kilometrów od auta, które będzie miało przebieg bliski 300 tysięcy kilometrów? Najbardziej zależy mi na bezawaryjnej jeździe oraz w miarę rozsądnych cenach serwisowania. Zaznaczę, że zawsze wybieram produkty premium, nigdy żadnych tanich części. Kobieta aktualnie również posiada Opla z tym, że Mokkę i nie mogę na nic narzekać. Porównanie niby bez sensu ale w tym miejscu proszę o brak hejtu w moim kierunku. Po prostu padły takie wybory, a ja chciałbym się Was doradzić to Wy byście wybrali będąc na moim miejscu. Jeśli przesadziłem z porównaniem to po prostu skasuje temat i będzie po krzyku. Wszystkim serdecznie dziękuje za wszelką pomoc i opinie na dany temat. Pozdrawiam wszystkich i życzę udanego weekendu.
dozony90
Nowicjusz
 
Posty: 3

30 Kwi 2022, 19:24

Czyli w dużym skrócie chcesz kupić rozsądny samochód i jesteś tego świadomy ale "cztery pierścienie robią wrażenie" więc wzdychasz do auta, którego nie potrzebujesz?

Różnica w kosztach utrzymania pomiędzy a6c7 a tym co masz będzie kosmiczna.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Kwi 2022, 20:06

Czyli wybór nowszej Astry (2017-2018r.) będzie rozsadniejszym wyborem pod względem eksploatacji i ogólnych kosztów utrzymania. Dzięki wielkie za porade! Pozdrawiam!
dozony90
Nowicjusz
 
Posty: 3

30 Kwi 2022, 22:44

Ja powiem tak, Astra niby niższe koszty ale to na paliwo najwięcej wydasz w Astrze, bo turbo benzyna 200 koni swoje spali, to nie jest corsa 1,4
Diesel spali mniej, do tego klasa średnia da lepszy komfort podróżowania, zależy do czego potrzebujesz auto.
Pomijam wielkość bagażnika i ogólnie przestrzeń.
Tak na prawde konkurencją dla A6 jest raczej E-klasa a nie budżetowy kompakt.

Porównanie ogólnie średnie to tak jakbyś porównywał bar osiedlowy z wykwitną restauracją w centrum Warszawy, do której wypadało by wchodzić w białej koszuli.
Fakt że tu i tu się najesz ale i to w tej restauracji byle zupka kosztuje 40 zł ale smakowo będzie inaczej i obsługa też inna.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 778
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

30 Kwi 2022, 22:59

Zdaje sobie sprawę, że porównanie z dupy co na początku od razu zaznaczyłem. Po prostu te trzy samochody biorę pod uwagę i nie wiem który wybrać. Wiem, że na paliwo wydam więcej ale tutaj odchodzi już adblue i inne wyposażenie silników diesla. Drugim aspektem jest typowo mieszana jazda. Zdarza się, że za jednym razem muszę machnąć 2000km na strzała w obie strony ale jest też tak, że przez dwa tygodnie mam jazdę typowo miejską. Jeździłem A6C7 i tam komfort jest mega, Astrą K nie miałem jeszcze okazji.
dozony90
Nowicjusz
 
Posty: 3

01 Maj 2022, 09:39

Jakbyś rozważał benzynę lpg to bez dyskusji była by to rozsądniejsza decyzja, ogólnie 2.0 tdi nie jest problematycznym silnikiem i o ile nie masz na liczniku 300k i w "pamięci" kolejne 300 to auto nie powinno sprawiać wielkich problemów.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niespodziewany pieszy na drodze
    Piesi, rowerzyści i motocykliści są ofiarami ponad połowy śmiertelnych wypadków drogowych w Polsce. Z tych grup piesi stanowią aż 35% zabitych, co jest bardzo niepokojące w kontekście średniej w krajach Unii Europejskiej, ...

02 Maj 2022, 07:55

Kao napisał(a):Jakbyś rozważał benzynę lpg to bez dyskusji była by to rozsądniejsza decyzja, ogólnie 2.0 tdi nie jest problematycznym silnikiem i o ile nie masz na liczniku 300k i w "pamięci" kolejne 300 to auto nie powinno sprawiać wielkich problemów.


Musisz określić co to jest mało problematyczny silnik :D bo słupek jest mało problematyczny a reszta ? Moduły, czujniki, wtryski, turbiny, ledy itp. Oczywiście niby nic ale jest taki moment kiedy trzeba to zrobić. Jak wierzysz w cuda że ktoś to zrobił wcześniej to git ale jak nie i wybija przebieg tak około 250k.km.to kosztowo jest grubo ba jest nawet bardzo grubo :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Maj 2022, 08:47

Głupoty pleciesz, otaczają mnie te auta na codzień, nie zauważam nadmiernej lipy porównując do innych, sypie się proporcjonalnie z innymi dieslami tych czasów. Nawet mówisz o czujnikach, zgoda tylko technologia poszla na tyle do przodu że producenci są w stanie zrobić tak produkt żeby wytrzymał plus minus określoną ilość motogodzin a jest kilku kluczowych producentów i nie ma tak ze w audi się psuje a juz w peżocie nie bo korzystają z tych samych producentów.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Maj 2022, 09:23

Kao napisał(a):Głupoty pleciesz

Zarabiam na nich i już nawet nie współczuje amatorom niskiego spalania :D
Każdy jest zadowolony oni mają "tanio" oraz wiarę ja też mam tanio oraz wiarę na szczęście bez starych diesli :D

A czy głupoty ? No wiesz wszystkie rekordy zwyklakow dieslowych w rozliczeniu jednego auta nie należą do HDi tylko do TDI i D spod znaku śmigła...
Więc nie piszmy co jest głupotą a co nie tylko piszmy o realnych kosztach serwisu diesla który w 90% ma swoje lata i ponad połowę życia za sobą. Bo oczywiście może się udać bo poprzedni właściciel popłyną albo jeździ autem różowy miś któremu nic nie przeszkadza no ale trzeba być realistą i orientować się w kosztach.

Więc bardziej nazwałbym głupotą to co Ty napisałeś:
Kao napisał(a):ogólnie 2.0 tdi nie jest problematycznym silnikiem i o ile nie masz na liczniku 300k i w "pamięci" kolejne 300 to auto nie powinno sprawiać wielkich problemów.
bo ja wiem i zdaje sobie sprawę co to znaczy dojście w nowoczesnym TDI do 300k.km.a 99,9% amatorów 4,5l on/100km nie ma o tym zielonego pojęcia i potem jest lament bo trzeba 10k.wyłożyć na normalną wymianę/serwis i postara się "ominąć" stratę 10k.a to że następnemu właścicielowi zrobi się 15k.z jego 10ciu to już nie jego problem on ma dojechać sprzedaży auta i tyle.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Maj 2022, 10:05

No to wkoncu jest awaryjne bo wadliwe czy awaryjne z racji przebiegu i wieku?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Maj 2022, 10:17

Panowie Kao i szybki - proszę się skupić na odpowiedziach dla autora tematu, a nie dyskusji między sobą. Od tego są wiadomości pw.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Maj 2022, 13:59

szybki napisał(a):No wiesz wszystkie rekordy zwyklakow dieslowych w rozliczeniu jednego auta nie należą do HDi tylko do TDI i D spod znaku śmigła...

Nic dziwnego skoro aut niemieckich jeździ najwięcej, jak wyjeżdzasz na ulicę to od razu zaraz spotykasz VW albo Audi z TDI pod maską a nie Peżota.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 778
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

02 Maj 2022, 14:09

Trevor napisał(a):Nic dziwnego skoro aut niemieckich jeździ najwięcej, jak wyjeżdzasz na ulicę to od razu zaraz spotykasz VW albo Audi a nie Peżota.

Tak, tego się trzymajmy :D

Kao napisał(a):No to wkoncu jest awaryjne bo wadliwe czy awaryjne z racji przebiegu i wieku?


Ale ja nie napisałem że coś jest wadliwe tylko odpowiedziałem na luźne hasła pt. 300ta k.km.nie zrobi wrażenia. W sumie na mnie też nie robi wrażenia kwestia $$$ :D

MotoAlbercik napisał(a):Panowie Kao i szybki - proszę się skupić na odpowiedziach dla autora tematu, a nie dyskusji między sobą. Od tego są wiadomości pw.

Robi się szefie :ok:

dozony90 napisał(a):jednakże Audi A6 C7 wygrywa w tym zestawieniu. Prosiłbym Was, forumowiczów o doradzenie w tym "dziwnym" wyborze. Jakby nie patrzeć w cenie Astry mam dobrze wyposażoną A6 C7, ale czy jest to warte zachodu, nie lepiej kupić auto z przebiegiem ~70 tysięcy kilometrów od auta, które będzie miało przebieg bliski 300 tysięcy kilometrów?


Zdanie klucz. Teraz może zapytajmy autora tego zdania czy jest świadomy kosztów serwisu/napraw + ile wycenia ryzyko które wraz z przebiegiem wzrasta a nie maleje.

Sądzę że to temat mocno wyjaśni :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe