Niepokojący hałas przy puszczaniu sprzęgła, koniec tarczy?

06 Lip 2016, 10:58

Witam!
Posiadam Golfa IV 1.9 TDI 90km zwykła pompa rok98
Problem polega na tym, że jakoś co miesiąc albo co 2 dzieje się w nim coś dziwnego.
Często to się dzieje w dalszych trasach, czyli ponad 100 km.
Przypuśmy, że jadę autem, aż tu nagle na światłach, gdy wciskam sprzęgło, zrzucam z biegu coś niepokojąco zaczyna chrobotać,
warczeć i to się dzieje na bank albo w sprzęgle, albo w skrzyni. To ma miejsce na ogół przy puszczaniu sprzęgła na biegu lub na luzie, albo w momencie gdy wrzucam luz i się toczę swobodnie autem. Gdy dodaję gazu na biegu to wszystko gra i jazda przebiega dobrze, ale tylko wcisnę sprzęgło i je puszczę to już coś wariuje. Jest to strasznie głośny hałas, bo nawet ludzie na ulicy się za moim autem oglądają. Dodam jeszcze, że moje sprzęgło bierze już na końcu pedała, więc na 90% tarcza od sprzęgła się kończy, no i co najważniejsze, gdy puszczam sprzęgło mając bieg to czuję pod lewą nogą dziwne wibracje na pedale sprzęgła. Gdy kolega puszczał to sprzęgło ostatnio gdy go poprosiłem w trakcie gdy ten problem wystąpił to zajrzałem pod auto i gdy puszczał sprzęgło oraz wystąpiło to dziwne chrobotanie to skrzynia jakoś tak bardziej wibrowała niż zazwyczaj.
Jak myślicie? Co to może być? Nie uśmiecha mi się teraz robić całe sprzęgło. Z góry pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
szwagierek21
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 05 2012
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Volkswagen Golf IV
Silnik: 1.9 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

07 Lip 2016, 16:13

szwagierek21 napisał(a):Często to się dzieje w dalszych trasach, czyli ponad 100 km.
Czyli skrzynia jak jest dobrze rozgrzana.

Sprawdzałeś poziom oleju w skrzyni?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 spełnia normy Euro 6
    Wprowadzenie całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Silniki CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra, są drugą z kolei rodziną nowych silników ...