Niepoprawna regulacja zaworów

09 Cze 2016, 22:41

Padła mi uszczelka pod głowicą. Autko Renault Laguna I 98rok
Chciałbym się dowiedzieć czy ma to związek z regulacją zaworów w moim autku?
Kiedy odebrałem autko po regulacji zaworów,silnik odpalał ładnie i cicho (na zimnym silniku), ale jak go już rozgrzanego po jeździe zgasiłem i chciałem znów odpalić , to trzeba było chwilę zakręcić (czego przed regulacją nie było). Działo się tak z 4-5 dni, po czym stał się mułowaty (teraz wiem że nie palił na 1 cylinder) - i zaraz padła uszczelka( biała chmura płynu chłodniczego za autkiem)Sad(
Czy nie poprawne wyregulowanie zaworów mogło doprowadzić że przerwało uszczelkę (np wypaliło mi 1 zawór i przez to padła)?
medar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: laguna i
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Cze 2016, 06:30

Chodzi o dpalanie na benzynie czy LPG?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Cze 2016, 06:31

odpalanie
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Cze 2016, 09:33

Odpalam auto tylko na benzynie (zawory też na pewno były regulowane pod benzynę). Najbardziej mnie zastanawia, czy przez złą regulację mógł nie palić na 1 cylinder- co zniekształciło uszczelkę?
medar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: laguna i
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

12 Cze 2016, 10:28

Oczywiście,że źle wyregulowana instalacja lpg bądź przykasowane luzy zaworowe doprowadzają do wypalenia uszczelki pod głowicą.Ja widzę jedną wersjęmoże słuszną a może bzdurną.Mechanik dobrze wyregulował zawory,być może masz wypalone gniazda zaworowe dlatego po prawidłowej regulacji wpada do cylindra zbyt dużo powietrza.Oczywiście zazwyczaj wypalane są gniazda wydechowe ale ssące sporadycznie ale czasami też.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Cze 2016, 13:51

Jak luz zaworowy jest za duży, to mogą się wypalić gniazda zaworowe.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Cze 2016, 14:43

Ja myślę,że groźniejsze jest przykasownie luzu zaworowego na wydechu,gdyż wzrasta temperatura z oczywistych względów,ssące są bardziej odporne na zmiany parametrów,ja zawsze miałem przykasowane wydechowe a ssących praktycznie nie trzeba było regulować.Jest jeszcze jeden aspekt,nie sądzę by wypaliło uszczelkę w tak krótkim czasie po regulacji,1000km to nie jrst jeszcze tak dużo,ale mogło dać radę gdy wcześniej już była nadwątlona.Na przykasowanych wydechowych zrobiłem 3000km(Włochy) a uszczelce nic się nie stało,silnik drastycznie osłabł i zaczął żreć o 30%więcej paliwa na trasie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Cze 2016, 07:49

Ok,dzięki za zainteresowanie tematem, możliwe że uszczelka po prostu miała już paść.
Teraz za jakieś 10 tys znów będę musiał oddać auto do regulacji , bo się tłucze silnik ( taki minus jazdy na LPG) ale uraz przed kosztami pozostaje :)
medar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: laguna i
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

14 Cze 2016, 10:20

medar napisał(a):Teraz za jakieś 10 tys znów będę musiał oddać auto do regulacji

Nie przesadzaj - dlaczego zaraz 10 tyś? Wymiana gniazd zaworowych, zaworów i uszczelki głowicy + rozrząd + planowanie nie będzie kosztowało 10 tyś zł...Nie przesadzaj. Po co się stresować? Podjedz do mechanika i zapytaj poprostu o cenę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Cze 2016, 19:51

Nie,nie,koledze chodzio to,że będzie musiał oddać auto do regulacji instalacji,no i słusznie,tak ok.10tyś km powinno się jechać do gaziarza w celu regulacji lpg.Warto jest sstosować do każdego silnika środek f-my Tunap,aplkuje się go we wlewie gazu pod ciśnieniem.co 10tyś im,czyli zbiorniczek na zbiornik lpg,nie jest tani,tworzy warstwę ochronną gniazd oraz grzybków zaworowych ptzez 10 tyś.km.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Cze 2016, 17:00

racja chodziło mi że za jakieś 10 tys km znów trzeba będzie regulować zawory ( ta ostatnia, regulacja była jakieś 25tys km temu) - oby tym razem udana
medar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: laguna i
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lip 2016, 10:09

bardzo dziwna sytuacja, widocznie ktoś bardzo niekompetenty Ci ogarniał tą naprawę. Ale też nie przesadzajmy, napewno 10tys to nie będzie kosztowało, napewno uda się jakoś taniej to załatwić. Możesz sobie przedzwonic do mojego mechanika, mi robili regulacje i wszystko działa jak należy http://besthol.pl/kontakt/
piegus
Początkujący
 
Posty: 98
Auto: fiat