Seat Toledo II 1,9tdi - Zapowietrza się?

12 Lip 2016, 16:39

Witam,
Na wstępie dodam, że jestem zielony w dziedzinie mechaniki. Nie mam praktycznie bladego pojęcia na temat konkretnego działa poszczególnych podzespołów samochodu. Przechodząc jednak do sedna sprawy, przedstawiam problem.

Auto to Seat Toledo II 1.9tdi 110km. Pewnego razu niestety zbiornik paliwa szlag trafił, najechane na kamienie, zbiornik rozpruty. Nic innego jak założyć "nowy" w tym przypadku używany od golfa III lub IV - nie pamiętam dokładnie, ale ponoć jeden z nich jak i Audi A3 mają takie same zbiorniki (55l).
Było to praktycznie w zimę, Odbierając auto od mechanika nie było żadnych problemów, wszystko działało. W morzach -20stopni paliwo chyba zamarzało, ja mam takie odczucie. Szwagier mając auto Audi A8, brat auto Mazda Premacy również diesle stawiając auto tej samej nocy na mrozie nie dawały Sobie poznać, że mają problemy z paliwem. Mi po 5km auto gasło, tak zwyczajnie. Szwagier mówił mi, że zbiornik gdy zakładali musiał być mokry i w ten sposób paliwo mi zamarzało poprzez wodę. Kupiłem specjalny płyn aby wszystko było ok z paliwem i pozbyć się wody, bo ponoć wypłukuje. Zima minęła.
Piszę to, ponieważ możecie mieć to coś wspólnego z dalszą historią.