Nierówna praca na zimnym silniku/przygasanie

05 Paź 2017, 22:25

Witam!
Mam problem z lanosem r.2003 1.4 v8 z fabryczną instalacją gazową. Auto pracuję nierówno na zimnym silniku, przygasają kontrolki na desce rozdzielczej. Po nagrzaniu jest ok ale na gazie, na benzynie auto potrafi zgasnąć praktycznie przy każdym zatrzymaniu się. Do skrzyżowania musze dojeżdzać na luzie z lewą nogą na hamulcu i prawą na gazie bo auto często gaśnie. Na dodatek auto na benzynie jest słabsze niż na LPG i lubi zgasnąć nawet na ciepłym silniku co na gazie się nie zdarza. W aucie wymieniałem następujące rzeczy:
-silnik krokowy
-czujnik położenia wału korbowego
-zawór egr
Męczy mnie grzanie auta na postoju i trzymanie go na gazie proszę o trafną diagnozę.
kubek138
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 13 08 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.4 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Paź 2017, 13:15

Jeżeli samochód pracuje na gazie prawidłowo a na benzynie ma problem to możesz wykluczyć układ zapłonowy i trzeba sprawdzić układ zasilania paliwem. Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził pompkę paliwa i jej ciśnienie jeżeli będzie słabsze to może oznaczać zapchany smok w baku lub sama pompka będzie do wymiany.

Jak masz filtr paliwa to go wymień.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Paź 2017, 13:23

Zapomniałem napisać że pompke paliwa też wymieniałem więc pompka raczej odpada.
kubek138
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 13 08 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.4 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Paź 2017, 13:27

kubek138 napisał(a):Zapomniałem napisać że pompke paliwa też wymieniałem więc pompka raczej odpada.
A regulator ciśnienia paliwa?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Paź 2017, 16:11

Nie, tylko jaka jest szansa że to własnie to jest odpowiedzialne za to co napisałem ? Tak jak wspomniałem auto na benzynie lubi zgasnąć nawet jak jest ciepłe + jest słabsze niż na LPG. Jak myślisz to będzie raczej wina tego regulatora cisnienia paliwa czy również co innego może być przyczyną.
kubek138
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 13 08 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.4 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

07 Paź 2017, 10:33

Tak jak Ci napisałem wyżej jeżeli na gazie chodzi ok to układ zapłonowy musi być sprawny. Ja obstawiam regulator ciśnienia lub może też być niesprawny jeden z wtryskiwaczy benzynowych.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Odśnieżarka? Zachowaj bezpieczny odstęp!
    Niskie temperatury i opady śniegu powodują, że na ulicach często pojawiają się odśnieżarki i posypywarki. Chociaż nie są pojazdami uprzywilejowanymi, zachowanie pewnych środków ostrożności przez innych uczestników ...