Nierówna praca silnika na biegu jałowym

11 Sie 2013, 11:18

Witam serdecznie,
Mam problem z autem, a właściwie nie wiem czy to postrzegać jako problem.
Jestem po wymianie całkowitego rozrządu wraz z pompą wody, płynu chłodniczego, paska alternatora, płynu hamulcowego oraz świec i kabli. I otóż po uruchomieniu auta na zimny silniku falują mi obroty mniej więcej od 0,9 tys do 1,1 tys przez kilka chwil, po czym problem znika i obroty silnika są na poziomie 0,9 tys. Trochę mnie to zmartwiło, ponieważ przed wymianą kabli i świec nie występowało coś takiego.
Mechanik mówił, że to kwestia ssania i nie mam się przejmować- czy nie próbuje mnie oszukać? Rzeczywiście po wymianie świec i kabli auto zaczęło lepiej odpalać- wcześniej troszkę się męczył.
Troszkę mam wrażenie, że silnik nierówno pracuje- można to odczuć szczególnie na zimnym silniku-jak temu zaradzić, czy może to być poduszka silnika? Zresztą z rury wydechowej (po podłożeniu ręki) da się wyczuć nierówne wydobywanie się oparów, troszkę "pierdzenie".
Dodam, że komputer nie wykazał żadnych błędów więc nie jest to sprawa najprawdopodobniej silniczka krokowego... Nie wiem czy warto się przejmować, ponieważ auto ma już prawie 190 tyś przebiegu i to praktycznie od początku na instalacji gazowej BRC. Może trzeba przeczyścić przepustnice?
Być może za bardzo przeżywam? Jestem idealistą :)
Mam nadzieję, że w miarę kompetentnie opisałem problem, z góry bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam
Adrian
Fiat Punto II fl 05 1.2 8v
adriant
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: brak

11 Sie 2013, 21:48

to fiat to wszystkiego sie mozna spodziewac ale ogolnie to przyczyn moze byc bardzo duzo a sprawdz filt powietrza jeszcze
kamilszczak01
 

12 Sie 2013, 15:55

Dziś byłem z tym u innego mechanika.
Powiedział mi, abym się nie przejmował ponieważ to fiat i przebieg też swój ma....
Sam nie wiem co o tym myśleć.
adriant
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: brak

13 Sie 2013, 17:41

A czujnik temperatury jest oki?? bo po objawach pierwsze sprawdziłbym właśnie jego.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

14 Sie 2013, 12:56

A jak sprawdzić taki czujnik temperatury?
Bardziej elektryk, czy mechanik? Czy może samemu mogę spróbować ogarnąć to?
I jeszcze jedna kwestia, czy taka nierówna praca silnika może doprowadzić do jakiejś groźnej awarii motoru?- pytam, ponieważ spotkałem się z wieloma kontrastowymi wypowiedziami.
adriant
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: brak

14 Sie 2013, 13:10

Najlepiej podjedź gdzieś na kompa żeby sprawdzili wskazania czujnika temperatury <co widzi ecu silnika>, co do konsekwencji jazdy z tymi objawami to zależy czym są one spowodowane ale moim zdaniem raczej strasznej krzywdy silnikowi to nie robi tylko drażni;)
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998