Nierównomierne docieranie klocków i tarcz

05 Maj 2019, 20:32

Witam.

Niewiele ponad tydzień temu mechanik wymienił mi przednie tarcze (Textar) i klocki hamulcowe (Textar) w moim Lexusie IS200 (I gen). Niecały miesiąc temu była z kolei robiona regeneracja całych zacisków przednich hamulców. Niestety, klocki i tarcze nie docierają się równomiernie. Na załączonym zdjęciu widać prawą tarczę i klocek hamulcowy, a konkretniej obszar, w którym wciąż nie łapie klocek. Z lewej strony z kolei całość już się dotarła i sięga do końca klocka.

Po zmianie hamulców przejechałem już 160km, z czego ponad 95% w cyklu miejskim, z delikatnym hamowaniem. Po ok. 80km od wymiany zacząłem czuć prawidłową siłę hamowania, a auto zatrzymuje się jak powinno (wciąż jednak staram się hamować delikatnie). Niestety, nadal martwi mnie ten niedotarty obszar. W środę musiałem zamontować nową osłonę tarczy, więc ściągnąłem cały zacisk i tarczę, jednak nie było żadnych problemów z ponownym montażem. Dzisiaj dodatkowo sprawdzałem działanie prawego zacisku i wszystko wygląda w porządku - prowadnice poruszają się swobodnie, nie ma problemu nawet ze ściśnięciem ich ręcznie, więc raczej wykluczam zapieczenie jarzma. Ale nie wykluczam mojego błędu przy ponownym montażu (chociaż ciężko tam coś popsuć skoro cały pic polega na przykręceniu 2 śrub...), bo mam wrażenie, że po wymianie osłony klocek przestał się docierać, co wcześniej miało miejsce (widać na tarczy lekki ślad po obszarze, w którym powinien się już dotrzeć klocek, ale jest to ślad sprzed mojej interwencji, czyli sprzed ~40km).

Pytanie zatem jest proste - czy tak powinno być? Czy to normalne, że jedna strona może się po prostu dłużej docierać? Dać im więcej czasu? A może warto wrócić do mechanika żeby sprawdził czy coś nie jest przypadkiem nie tak jak powinno?

Z góry dzięki za wszelkie porady. :)
XeoN
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 14 09 2011
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2.0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

06 Maj 2019, 08:29

Ja miałem u siebie po wymianie przez prawie 200km z jednej strony jeszcze nie do końca startą farbę przez co widać było że klocek nie bierze jeszcze całą swoją płaszczyzną.
Tu u Ciebie widać że już niewiele brakuje do tego żeby okładzina klocka cała przylegała podczas hamowania do tarczy. Myślę, że jeżeli samochód hamuje prawidłowo to musisz jeszcze trochę przejechać żeby osiągnąć zamierzony efekt.

Czy patrzyłeś jak jest od strony wewnętrznej na tarczy? Czy tam jest już prawidłowo wytarte?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

06 Maj 2019, 08:36

Na lewej tarczy z obu stron jest wytarte tak, jak powinno. Na prawej z kolei z obu jeszcze nie do końca, choć od wewnątrz jest odrobinę więcej.
XeoN
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 14 09 2011
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2.0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

06 Maj 2019, 09:21

Myślę, że raczej nie masz co się martwić i sprawdź za jakieś 50km jak będzie wyglądało wytarcie :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mamy już jesień na drogach - na co trzeba uważać?
    Jesienią kierowcy powinni pogodzić się z gorszymi warunkami na drodze. Mgła, wilgoć, wichury – taka aura wymusza, aby za kierownicą być bardziej czujnym i przygotowanym do błyskawicznej reakcji. Sezon jesienny nieuchronnie ...