Nierównomierne ścieranie tarczy hamulcowej

23 Lip 2018, 22:43

Witam, mam problem z nierównomiernym ścieraniem tarczy hamulcowej.
Zrobione:
Wyciągniecie, przeczyszczenie, nasmarowanie tłoczka w zacisku smarem do tłoczków.
Wyciągniecie, przeczyszczenie, nasmarowanie prowadnic zacisku smarem do tłoczków.
Zarówno tłoczek jak prowadnice bez wżerów rdzy więc nie było konieczności ich wymiany.
Założone nowe blaszki między jarzmo a klocek.
Użycie specjalnego smaru Textar do ww. blaszek oraz pomiędzy tłoczek a wewnętrzny klocek hamulcowy.
Założony zestaw to klocki i tarcze marki Textar.
Wyszlifowanie zacisków oraz jarzma kątówka.
Malowanie zacisku oraz jarzma.
Wyczyszczenie piasty papierem ściernym. (jednak nie do żywego metalu).
Odpowietrzenie układu hamulcowego oraz zalanie nowego płynu hamulcowego.

Poniżej zdjęcie po założeniu:
Nierównomierne ścieranie tarczy hamulcowej

Zdjęcie po miesiącu jazdy:

Nierównomierne ścieranie tarczy hamulcowej

Zdjęcie po prawie 3 miesiącach jazdy (okolo 600-700km):
Czerwona linia od markera nie ścierana jest przez klocek.

Nierównomierne ścieranie tarczy hamulcowej

Jak widać dalej cała tarcza nie jest równo ścierana.
Na próbe zamieniłem jarzma z lewej na prawo - nic to nie dało,
Na próbe zamieniłem prowadnice zacisków z lewych na prawe - nic to nie dało.
Dodam że nie mam bicia na kierownicy, ani na pedale hamulca.
Dlatego nie wykonywałem pomiaru bicia piasty oraz tarczy.
Co jest przyczyną tego że tarcza nie jest ścierana równomiernie?
Musze dojść do tego co jest przyczyną zanim miejsca nie ścierane zardzewieją.
Proszę o pomoc i dziękuje pomocnym. Pozdrawiam
tiger1981
Nowicjusz
 
Posty: 4
Zdjęcia: 4

24 Lip 2018, 09:23

Z tego co widzę okładzina klocka nie jest taka wysoka żeby ścierać całą szerokość na tarczy. Możesz zmierzyć szerokość okładziny na klocku i szerokość na tarczy o której piszesz. Kolejna sprawa to czy klocki od dołu nie miały czasem lekko skośnego rantu?

tiger1981 napisał(a):Zdjęcie po prawie 3 miesiącach jazdy (okolo 600-700km)
To nie jest wcale duży przebieg i klocki mogły się dopiero ułożyć, wszystko zależy od twojego stylu jazdy :)

tiger1981 napisał(a):Jak widać dalej cała tarcza nie jest równo ścierana.
Jest równo ścierana pozostaje tylko kilka mm od środka ale może to być to co wyżej napisałem.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

24 Lip 2018, 16:48

Okładzina klocka jest odpowiednio wysoka. Powinna ścierać całą tarczę (bez 2mm). A tu nie zbiera około 11mm-12mm.
Tu zdjęcie klocka po 1 miesiącu jazdy.
Nierównomierne ścieranie tarczy hamulcowej
11-12mm to trochę za dużo wg mnie żeby nazwać to równomiernym ścieraniem.
Mam takie pomysły:
Może zamienić klocek z klockiem z drugiej tarczy?
Może ściągnąć dla sprawdzenia blaszki miedzy jarzmo a klocek? Gdyż one mocno sprężynują i przez nie klocek nie może się poruszać swobodnie?
Może kupić nowe prowadnice? (Choć tym co mam raczej nic nie brakuje.)
tiger1981
Nowicjusz
 
Posty: 4
Zdjęcia: 4

24 Lip 2018, 20:01

Nie widzę klocka pod kątem ale dla mnie okładzina ma skosy od środka i po bokach. Skos od środka powoduje że właśnie ten kawałek o którym piszesz nie jest ścierany przez okładzinę klocka.

Zobacz na zdjęciu zaznaczyłem "x" miejsca skosów które nie stykają się z powierzchnią tarczy. Powierzchnia okładziny stykającej się podczas hamowania z tarczą będzie się powiększać wraz ze zużywaniem się okładziny.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

24 Lip 2018, 20:28

Jeśli chodzi o lewy X i prawy X masz rację. Jest tam skos.
Natomiast na zdjęciu górny X jest na tym samym poziomie co reszta klocka.
Może Ci się wydawało, że to skos bo on jest praktycznie jak nowy czyli nie starty przez tarczę jak reszta klocka.
tiger1981
Nowicjusz
 
Posty: 4
Zdjęcia: 4

24 Lip 2018, 20:38

tiger1981 napisał(a):Może Ci się wydawało, że to skos bo on jest praktycznie jak nowy czyli nie starty przez tarczę jak reszta klocka
Moim zdaniem okładzina musi się dotrzeć i będzie ok. Na zdjęciu z tej perspektywy ciężko to ocenić.

Z drugiej strony po wymianie klocków jest tak samo?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Drift kontrolowany z najwyższą prędkością
    Nissan ustanowił rekord świata Guinnessa w kategorii driftu z najwyższą prędkością. Specjalnie przygotowany NISSAN GT R NISMO z roku modelowego 2016 wszedł w poślizg kontrolowany przy prędkości 304,96 km/h. Masato Kawabata, ...
    Minęło 40 lat Malucha - Fiat 126p
    Pierwsze egzemplarze Fiata 126p popularnego Malucha zmontowano 6 czerwca 1973 roku w zakładach dawnej Fabryki Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej, z oryginalnych włoskich części, gdyż wcześniej, od 1972 roku ...

24 Lip 2018, 21:05

Na prawym kole jest to prawie nie zauważalne tam farba zeszła w całości. Choć widać, że jest tam również mniejsze tarcie od strony osi.

Na problemowym lewym kole od wew. strony farba z tarczy zeszła w całości, natomiast po klocku wewnętrznym widać, że nie pracuje również jego dolna okładzina.
tiger1981
Nowicjusz
 
Posty: 4
Zdjęcia: 4