REKLAMA
Witam,
Piszę do Was, ponieważ już mi ręce opadają na temat dolegliwości mojego Peugeot 508 2.0 HDi 140km. Otóż, samochód po dłuższym postoju (10h +), nierówno startuje i przez około 3-4 sekundy dymi na biało-lekko niebieskawy dym śmierdzący ropą. Zaraz po odpaleniu samochód pracuje równo, nie dymi. Oleju nie spala, płynu chłodzącego tak samo.
W samochodzie po odwiedzinach mechanika, stwierdzono niską kompresję na cylindrach (dokładnie 20, 24, 26, na 4 cylindrze nie dali rady sprawdzić kompresji, ponieważ nie dało się wykręcić świecy żarowej.) Po ściągnięciu głowicy, okazało się, że jest lekko nadpalony tłok (patrz zdjęcie) na krawędzi 1 cylindra. Zapewniono mnie, że nie trzeba wymieniać tego tłoka, gdyż pierścienie są ok. Po założeniu głowicy (z nowymi zaworami, dźwigniami itd) ciśnienie sprężania polepszyło się następująco (24, 25, 28, 28).
Samochód przed naprawą chodził bardzo nierówno na zimnym silniku, po naprawie praca silnika polepszyła się do stopnia, że nie można mu nic zarzucić, ale sam start po dłuższym postoju jest nierówny i dymi niespaloną ropą.
Proszę o pomoc czym może to być spowodowane.
Lista czynności oraz części jakie zostały wymienione:
- zregenerowana głowica silnika (nowe zawory, dźwignie itd)
- zregenerowana pompa wysokiego ciśnienia
- zregenerowana turbosprężarka (luz)
- wymieniony kompletny rozrząd z płynem chłodzącym
- uszczelka pod głowicą, pokrywy zaworów, uszczelka kolektora dolotowego oraz wydechowego, uszczelka turbosprężarki.
- sprawdzone wtryskiwacze (wszystkie były ok, nadali maszyną nowe kody IMA które zakodowałem do sterownika silnika - niestety nic to nie dało)
- wyczyszczony bak z wszystkimi przewodami paliwowymi
- wyczyszczone kanały olejowe
- wymieniony filtra paliwa, filtr oleju oraz olej.
- wymienione świece żarowe
Dodam jeszcze, że samochód został ukradziony poprzedniemu właścicielowi (odzyskał go), a po 5 miesiącach prawie ukradli go mnie.
Odpalili go przez wejście OBD . Po całym zdarzeniu przestało mi działać otwieranie/zamykanie samochodu z pilota. Odwiedziłem ASO, które nadało mi nowe PIN'y do pilotów. Czy próba kradzieży samochodu mogła mieć jakiś wpływ na mapę silnika? Czy przeinstalowanie softu bądź wymiana sterownika silnika mogła być zapobiec temu objawowi?
Przepraszam za długi post, z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.