Nierówny start, dym oraz smród niespalonej ropy

22 Lis 2018, 20:30

Witam,

Piszę do Was, ponieważ już mi ręce opadają na temat dolegliwości mojego Peugeot 508 2.0 HDi 140km. Otóż, samochód po dłuższym postoju (10h +), nierówno startuje i przez około 3-4 sekundy dymi na biało-lekko niebieskawy dym śmierdzący ropą. Zaraz po odpaleniu samochód pracuje równo, nie dymi. Oleju nie spala, płynu chłodzącego tak samo.

W samochodzie po odwiedzinach mechanika, stwierdzono niską kompresję na cylindrach (dokładnie 20, 24, 26, na 4 cylindrze nie dali rady sprawdzić kompresji, ponieważ nie dało się wykręcić świecy żarowej.) Po ściągnięciu głowicy, okazało się, że jest lekko nadpalony tłok (patrz zdjęcie) na krawędzi 1 cylindra. Zapewniono mnie, że nie trzeba wymieniać tego tłoka, gdyż pierścienie są ok. Po założeniu głowicy (z nowymi zaworami, dźwigniami itd) ciśnienie sprężania polepszyło się następująco (24, 25, 28, 28).

Samochód przed naprawą chodził bardzo nierówno na zimnym silniku, po naprawie praca silnika polepszyła się do stopnia, że nie można mu nic zarzucić, ale sam start po dłuższym postoju jest nierówny i dymi niespaloną ropą.

Proszę o pomoc czym może to być spowodowane.

Lista czynności oraz części jakie zostały wymienione:
- zregenerowana głowica silnika (nowe zawory, dźwignie itd)
- zregenerowana pompa wysokiego ciśnienia
- zregenerowana turbosprężarka (luz)
- wymieniony kompletny rozrząd z płynem chłodzącym
- uszczelka pod głowicą, pokrywy zaworów, uszczelka kolektora dolotowego oraz wydechowego, uszczelka turbosprężarki.
- sprawdzone wtryskiwacze (wszystkie były ok, nadali maszyną nowe kody IMA które zakodowałem do sterownika silnika - niestety nic to nie dało)
- wyczyszczony bak z wszystkimi przewodami paliwowymi
- wyczyszczone kanały olejowe
- wymieniony filtra paliwa, filtr oleju oraz olej.
- wymienione świece żarowe

Dodam jeszcze, że samochód został ukradziony poprzedniemu właścicielowi (odzyskał go), a po 5 miesiącach prawie ukradli go mnie.
Odpalili go przez wejście OBD . Po całym zdarzeniu przestało mi działać otwieranie/zamykanie samochodu z pilota. Odwiedziłem ASO, które nadało mi nowe PIN'y do pilotów. Czy próba kradzieży samochodu mogła mieć jakiś wpływ na mapę silnika? Czy przeinstalowanie softu bądź wymiana sterownika silnika mogła być zapobiec temu objawowi?

Przepraszam za długi post, z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
shaabash
Nowicjusz
 
Posty: 5

22 Lis 2018, 20:42

odrazu na myśl się wtryski nasuwają, nie trzeba czytać nawet posta do końca :wink: , nie bez powodu ten tłok się wypalił a nikt się wtryskom nie przyjrzał
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Lis 2018, 20:47

Napisałem w dalszej części postu, że wtryskiwacze były sprawdzone i to na 2 razy. Wspomniałem tylko o jednym, ponieważ były bardziej znaczące. Proszę przeczytać do końca post. Dzięki za odpowiedź.
shaabash
Nowicjusz
 
Posty: 5

22 Lis 2018, 21:05

Trochę nie bardzo potrafię sobie wytłumaczyć wypalony tłok i sprawny wtrysk.Dodatkowo po uruchomieniu czuć nieprzepalone paliwo i dymi. Tak trochę nie logicznie.

Jakieś błęd na komputerze się pokazują?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Lis 2018, 21:11

Żadnych błędów nie ma. Wtryskiwacze są na pewno ok, dostałem nawet wydruki potwierdzające ich dobrą kondycję.
shaabash
Nowicjusz
 
Posty: 5

22 Lis 2018, 21:21

Teraz może są ok, co było wcześniej nie wiesz. Tłoki nie wypalają się same z siebie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW X Coupé 2001
    BMW X Coupé to źródło kreatywnej inspiracji oraz zapowiedź kierunku stylistycznego, który obierze BMW w XXI wieku. Poprzez scalenie elementów coupé oraz auta typu cross-country, koncept ...

22 Lis 2018, 21:46

Czyli mam rozumieć, że wina leży po stronie dołu silnika? czyt. pierścienie, tłoki, korby, panewki itd?
shaabash
Nowicjusz
 
Posty: 5

22 Lis 2018, 22:02

No właśnie nie. Co ma tłok/pierścień do wypalenia? Tu chodzi o skład mieszanki, temperaturę spalania.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Lis 2018, 22:28

Może to być spowodowane złą pracą komputera? Podaje, za dużo paliwa przy starcie i takie rzeczy się dzieją?
shaabash
Nowicjusz
 
Posty: 5