Niestabilne zachowanie na drodze Honda Civic

22 Gru 2015, 23:22

Witam, na początek proszę koledzy o wyrozumiałość bo jestem początkującym fanatykiem HOND.
Jeździłem do tej pory niemieckimi samochodami ale w końcu serce podpowiedziało że Honda to będzie to coś..
Dwa tygodnie temu kupiłem UFO rocznik 2009 z silnikiem 1.8 VTEC tak jak pisałem do tej pory nie znałem charakteru prowadzenia tych samochodów
dlatego mam do was takie pytanie.
Jak przywiozłem honde była na nowych letnich oponach i 17 calowych felgach teraz zmieniłem na zimówki 16 calowe. Zadziwia mnie jeden fakt
na forach czytałem że auto prowadzi się świetnie na zakrętach i jest jak przyklejone do drogi przy wyższych prędkościach.
Poprzednio miałem Seata Leona (2001r) i przyznam szczerze że na prostej drodze przy prędkości 150-160km/h zachowywał się dużo bardziej stablinie niż Civic...
Jadąc Hondą przy 130km/h już czuje tą prędkość i delikatnie rzuca autem nie jest tak stabilny jak Leon. Jeśli chodzi o zakręty np autostradowe to podoba sytuacja
Leonem przy 130km/h pokonywałem go bardzo komfortowo w Hondzie przy 130km/h ten zakręt "czuć" bardzo wyraźnie a wrażenie jest takie jakby zaraz miał z niego wypaść
Podoba sytuacja na rondzie przy wyjezdzie z ronda i lekkim przyciśnieciu gazu tył odlatuje... i włączą sie ESP.
Pewnie dla was to dziwne pytanie ale powiedzcie czy to normalne? i czy może tak ma być a ja jeszcze jestem nie przyzwyczajony do tego charakteru samochodu.... ?

w załączniku druk ze zrobionej zbieżności
fanatyk1
Nowicjusz

Prawo jazdy: 08 06 2011
Przebieg/rok: 46tys. km
Auto: Honda Civic VIII / VW Golf VII
Silnik: 1.8 VTEC, 1.2 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

• Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?