REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Aby rzetelnie odpowiedzieć na to pytanie potrzebna jest wiedza o jakim aucie tutaj rozmawiamy . Marka , model , rok , silnik jaki itp.....yfandes napisał(a):I teraz pytanie, które mnie nurtuje: czy to możliwe żeby uszkodzona była chłodnica (nieszczelność) a w zbiorniczku wyrównawczym nadal była duża ilość płynu?
No niestety nie są uniwersalne . Niektóre auta , zwłaszcza z rynku czy to japońskiego czy koreańskiego w stosunku do aut europejskich mają trochę inaczej zbudowany układ chłodzenia . Zwróć uwagę że w swoim aucie masz korek na chłodnicy . To on tutaj utrzymuje ciśnienie w układzie a na tzw zbiorniczku wyrównawczym jest zwykły kapsel . Jest ten zbiorniczek raczej zasobnikiem na nadmiar płynu i w razie potrzeby służy do uzupełnienia płynu w układzie chłodzenia . Działa to na zasadzie ciśnienia i podciśnienia . Jeśli układ chłodzenia będzie dziurawy to płyn wyleci z układu ale w zbiorniczku pozostanie .yfandes napisał(a):Tak? Myślałam, że takie rzeczy są raczej uniwersalne