Nieszczelność tłoka?

02 Sty 2023, 12:11

No to może zakończmy tą dyskusję bez sensu. Autor tematu nie ma pojęcia o motoryzacji, a na siłę chce zrozumieć coś, czego nie da się nauczyć na forum. Niestety nie działa to tak, że napiszesz na forum i tam ci wszystko powiedzą a ty zrozumiesz. W każdej dziedzinie, żeby coś zrozumieć, nauczyć się, trzeba chodzić do odpowiedniej szkoły. Inaczej niczego się nie da nauczyć pisząc na forach. Nasze forum z kolei nie jest forum edukacyjnym. Od edukacji jest szkoła. Ile lat trzeba się uczyć żeby zostać mechanikiem samochodowym? Na to pytanie odpowiedź sobie sam musisz poszukać. I nie ma to tak, że skończysz szkołę, jesteś mechanikiem i na tym koniec. Mechanik tak jak każdy inny zawód uczy się cały czas, ponieważ każda dziedzina non stop się rozwija i trzeba być na bierząco i jeździć na różne szkolenia.
Kupiłeś prawdopodobnie toyotę hybrydową i nic o niej nie wiesz. Nie wiesz jaka to hybryda, jaki ma silnik, jaka ma być temp. pracy tego silnika, a nawet prawdopodobnie nawet nie wiesz do końca co to jest to auto hybrydowe ( nawet nie napisałeś jaka to hybryda ), itd itd. Wiesz chociaż co oznaczają poszczególne kontrolki , komunikaty wyświetlające ci się na ekranie? Zacznij może od przeczytanie instrukcji. I na tym zakończ całe te dywagacje na temat swojego auta. Tankuj i jeździj dbając o okresowe przeglądy jak ci doradził szybki i nie knuj żadnych teorii spiskowych, bo to nie ma najmniejszego sensu.
Gość118203 napisał(a):Dwukrotnie bezskutecznie próbowałem znaleźć w sieci jednoznaczną informację czy silnik tłokowy jest bardziej szczelny gdy jest zimny czy gdy jest rozgrzany.

Jeżeli nie zajmujesz się naprawą silników, to odpowiedź na to pytanie jest ci zupełnie niepotrzebna i nie zaprzątaj sobie nią głowy. No i jeżeli tylko dwukrotnie szukałeś i nic nie znalazłeś, to znaczy, że albo za mało szukałeś, albo nie ma jednoznacznej odpowiedzi na twoje niepełne pytanie.
Gość118203 napisał(a):Nie jestem też pewien czy tłok jest aluminiowy.

Ta informacja też nie jest ci do niczego potrzebna, jeżeli nie projektujesz silników.
A jeżeli z kolei kombinujesz coś innego ( np. piszesz jakieś wypracowanie do szkoły, to niestety to nie jest to forum.
Temat zamykam, ponieważ dyskusja w nim do niczego konkretnego nie prowadzi, a kolejna sprawa, nie jest to żaden problem techniczny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    King of Europe Drift 2012 Poznań / relacja
    W dniach 20 – 22 kwietnia na najbardziej prestiżowym obiekcie wyścigowym w Polsce, czyli na torze "Poznań" odbyła się jedna z najważniejszych imprez driftingowych w całej Europie, a więc inauguracyjna runda King of ...