Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Patrząc na konstrukcje / wykonanie tłoków w niektórych współczesnych silnikach to nasuwa się pytanie - czy w ogóle brać pod uwagą jego rozszerzenie pod wpływem temperatury w funkcji jego uszczelnienia w cylindrze.Gość118203 napisał(a):Na razie (pół w ciemno) przyjmuję, że skoro koncentruja się na tłoku to właśnie tłok rozszerza się bardziej (leję wodę ale nie mam wyjścia).
Zatem z powyższego wychodziłoby, że układ TPC (tłok, pierścienie, cylinder) uszczelnia się gdy jest nagrzany.
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
To ten tłok wygląda mikro . Jeszcze jak się pomierzy średnice to tam gdzie są pierścienie to nie wygląda aby tłok się rozszerzył po nabraniu temperatury i miał niby się doszczelnić.Rokiko napisał(a):Z tego co wiem, a znam kila tych samochodów z tymi napędami to nie biorą oleju i praktycznie od wymiany do wymiany nie trzeba go dolewać.
Gość118203 napisał(a):Z tego co czytałem na forum toyotaklub w wątku o problemach z przedmuchami do oleju, wielu ma odwrotny problem - silnik podnosi stan oleju wskutek przedostawania się niespalonego paliwa pod tłok. Nawet zaczęli pisać do tzw Toyota Motor Poland a ci po chwilowym nabraniu wody w usta w końcu zostali (chyba) zmuszeni do przyznania że problem istnieje ale go totalnie zbagatelizowali dopuszczając wzrost stanu chyba o 3,5 cm (szczególów nie pamiętam - są tam pod koniec wątku).
bonifacy napisał(a):Patrząc na konstrukcje / wykonanie tłoków w niektórych współczesnych silnikach to nasuwa się pytanie - czy w ogóle brać pod uwagą jego rozszerzenie pod wpływem temperatury w funkcji jego uszczelnienia w cylindrze.
szybki napisał(a):Temat dotyczy aut z bezpośrednim wtryskiem i filtrem gpf a nie tylko Toyoty.
szybki napisał(a):Do tego nic nie bagatelizowali tylko realnie nic się nie dzieje.
Gość118203 napisał(a):Zdaje się, że mój 1.8 ma wtrysk pośredni (z tego co czytuję - większość tak pisze ale bywają i tacy, co piszą odwrotnie a nawet mówią, że mieszany).
Gość118203 napisał(a):Pan z Toyoty?
-->
Dodam, że (jak piszą) nic się nie dzieje do chyba 100kkm czy 150kkm
I to jest zgodne z interesem Toyoty bo gdy się zadzieje będzie już po gwarancji a wtedy zadziała zasada Martw Się Użytkowniku Sam i klient dostanie od Toyoty po kieszeni bombą z opóźnionym zapłonem.
szybki napisał(a):Wklejasz jakieś głupoty wyczytane gdzieś w internecie.
szybki napisał(a):Odpuść temat śledztw, wąchania oleju, szukania jego przybywania i rozmyślania o szczelności silników bo w szukaniu/weryfikowaniu delikatnie mówiąc nie jesteś najlepszy. W tym samym czasie możesz zrobić coś dobrego dla siebie i swoich najbliższych
Gość118203 napisał(a):Czemu głupotami nazywasz akrtykuł ludzi, którzy zadali sobie trud przeprowadzenia badań i ich analiz, co kosztowało ich zapewne wiele czasu i wysiłku i podają konkretne wnioski?
Gość118203 napisał(a):Z twojej (przeciwnej im) strony pada tylko "jakieś głupoty". O czym to świadczy?
Gość118203 napisał(a):Ależ człowieku - ja taki jestem że dociekam, nie tylko w sferze motoryzacji ale w wielu innych
Gość118203 napisał(a):Zdaje się, że mój 1.8 ma wtrysk pośredni (z tego co czytuję - większość tak pisze ale bywają i tacy, co piszą odwrotnie a nawet mówią, że mieszany).
Gość118203 napisał(a):chodzi mi o łatwość z jaką w dwóch słowach "obalasz" pracę naukowców
Trochę nie doczytałeś chyba tamtego wątku bo tam dyskusja obiera trochę inny tor. Co do brania oleju przez silnik widzę, że już koledzy wytłumaczyli w jakich silnikach to się zdarza. Poza tym problem nie jest tak powszechny w silnikach benzynowych z GPFem jak w dieslach z DPFem. GPF wypala się rzadko i często kierowca nawet o tym nie wie, a to właśnie przy wypalaniu tego filtra najczęściej nie spalone paliwo przedostaje się do oleju tyle że w dieslu gdzie mamy DPF bo w benzynie dzieje się to trochę inaczej i jak dobrze pamiętam wystarczy tu zubożenie mieszanki paliwowo-powietrznej. W benzynie ten filtr może się wypalać nawet raz na 10tkm w zależności od tego jak się jeździ.Gość118203 napisał(a):Z tego co czytałem na forum toyotaklub w wątku o problemach z przedmuchami do oleju, wielu ma odwrotny problem - silnik podnosi stan oleju wskutek przedostawania się niespalonego paliwa pod tłok