Nietypowe falowanie obrotów

08 Lip 2016, 23:27

Witam

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



załączam filmik, na którym widać dosyć nietypowe falowanie obrotów. Silnik jest rozgrzany, samochód stoi w miejscu, noga zdjęta z gazu, a obroty skaczą. Niedawno wymieniłem silnik krokowy, przed wymianą obroty podobnie skakały. Miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną?
Z góry dzięki
adasiel
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Volvo s40
Silnik: 1.6 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Lip 2016, 05:57

Np.zabrudzony korpus przepustnicy,czyszczenie i adaptacja.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

09 Lip 2016, 17:01

Ok dzięki, a co do tej adaptacji to wystarczy odłączyć na jakiś czas akumulator? Czy koniecznie trzeba pod kompa podpinać?
adasiel
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Volvo s40
Silnik: 1.6 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Wrz 2016, 21:50

Witam, pacjent golf 2.08v 2001,
faluje na niskich jak i wyzszych obrotach wahania ok 500obr/min.,
wymienione przewody WN, swiece filtry wyczyszczona i zaadaptowana przepustnica.
Jest tak, ze przy zmianie biegow obroty podchodza do gory o jakies 500obr., po czym dopiero opaduja. Czy moze to byc przepływomierz? Auto lekko przymula w zakresie 1000-2000 obr.
Podpiety vag pokazuje -16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
P0172 - 35-00 -
Po wykasowaniu czasami powraca, wklejam dwa linki przy pierwszym trzymam noge na obrotach, a one faluja-

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




A tak wyglada odpalanie

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




Osobiscie zminilem rozrzad punkty zgrane bez zmian
Nowa przepustnica zaadaptowalem vagiem
Nowa sonda lambda
Regulator cisnienia paliwa
Nowy modul (cewka)
Przewody i swiece
czujnik przeplywomierza
Rozebrany sprawdzony i na nowo uszczelniony kolektor ssacy
Nowe wszystkie filtry
Nowe weze odmy
Weze podcisnienia nowe szczelne
Zaraz po krotkiej pracy wyskakujacy blad za bogatej mieszanki na sondzie.
Objawy nawet troche pogorszyly sie bo teraz dusi sie prz 1800-2000 po calkowitym wcisnieciu pedalu gazu.
Powyzej 2000 ciagnie prawie idealnie.
Blagam pomozcie bo juz nie moge ,moze to powietrze dostaje sie do wtryskow?Badz jest niezauwazalny przedmuch na wylocie przed sonda? prosze niech ktos cos podpowie
tomangel
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: vw gokf 4 gti
Silnik: 2.0 8v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

21 Wrz 2016, 14:51

A jak ogólna kondycja silnika? Próbowałeś rewitalizować?
cat11
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 01 01 1979

21 Wrz 2016, 15:26

Pierwsze w takich przypadkach to należy sprawdzić szczelność dolotu,potem ciśnienie sprężania.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Jak producenci zarabiają na częściach
    Bezawaryjność? To dla producenta bankructwo. Dlatego producenci robią wszystko, żeby części, które psują się często lub są konieczne do wymiany po danym przebiegu, połączyć z częsciami drogimi, któe psują się rzadko albo ...

22 Wrz 2016, 12:17

Rozwalaja mnie takie odpowiedzi
Jak byk napisane Szczelnosc DOLOTOWA sprawdzona na 100% rozlozona i zlozona.
Jest jeden mankament ktory mnie niepokoi to wydech zaczynam slyszec jak by nieszlelny kolektor wydechowy (ledwo co slyszalny przedmuch)Jutro rozbieram calosc i sprawdzam pod cisnieniem,mam nadzieje ze to bedzie to.Zloze i dam znac czy sa jakies poprawy.Na dkdatek tak jak kolega napisal sprawdze cisnienie na cylindrach i popodmienie wtryskiwacze bycoze ktorys leje.Bo ciezko pali cieply czy zimny nie ma znaczenia potrzebuje okolo 8 obrotow zeby odpalil.Ale powyzej 2000 obr. Ma moc.Do uslyszenia.
tomangel
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: vw gokf 4 gti
Silnik: 2.0 8v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

10 Paź 2016, 20:03

tomangel napisał(a):czujnik przeplywomierza
Wymieniony na oryginał czy zamiennik?

A katalizator nie jest przypchany? Odczuwasz spadek mocy, przymula trochę czasem?

tomangel napisał(a):Jest jeden mankament ktory mnie niepokoi to wydech zaczynam slyszec jak by nieszlelny kolektor wydechowy (ledwo co slyszalny przedmuch)
Moim zdaniem to może być przyczyną falowania obrotów.

Poradziłeś sobie z problemem?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Paź 2016, 16:29

Czesc mozna powiedziec ze uporalem sie z problemem wymienilem obie sondy i przeplywomierz na originalny.Teraz jest tylko problem z odpalaniem musze go zakrecic kilkanascie obr. zeby odpalil.Jak cieply pali troszke lepiej ale tez po ok.5 obrotach.
tomangel
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: vw gokf 4 gti
Silnik: 2.0 8v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Paź 2016, 10:34

tomangel napisał(a):Teraz jest tylko problem z odpalaniem musze go zakrecic kilkanascie obr. zeby odpalil.Jak cieply pali troszke lepiej ale tez po ok.5 obrotach.
Rozumiem że gasisz samochód na zasilaniu LPG? Spróbuj wyłączyć silnik jak będzie pracował na benzynie i później sprawdzić odpalając raz ciepły, a raz zimny. Zobacz czy będzie jakaś różnica.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Paź 2016, 22:42

Oj Sorki ze nie dopisalem ale nie posiadam instalacji gazowej a teraz nawet zalalem 97 na probe.Na kazdej stacji te same objawy.Moze to pompa paliwa niedomaga?
tomangel
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: vw gokf 4 gti
Silnik: 2.0 8v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001