1.9TDI brak mocy ,2000obr = kłeby czarnego dymu

20 Sie 2016, 12:44

Witam, mam pewien problem ostatnio w moim mkIV 1.9tdi ASZ . Otóż nieważne czy silnik zimny czy ciepły mam kłeby czarnego dymu za sobą dzieje sie tak wtedy gdy zmienie bieg i auto wchodzac na obroty włącza sie turbina i nagle brakuje mu mocy i kłeby dymi za samochodem. Zauważyłem że obok zbiorniczka płynu do spryskiwaczy jest mokro jak jest łaczenie weża i od spodu intercoolera też na łaczeniu weża do IC - próbowałem wyjać weża tego od spodu bo pewnie nazbierało sie tam oleju i możliwe ze to jest przyczyną jakes nieszczelnosci ale nie dałem rady go sciagnac (da rade wgl go sciagnac bez demontażu innych czesci?) Co o tym sadzicie ? Nie chce wtapiac pieniedzy odrazu w regeneracje turbiny bo to moze byc nie to , jak szukac na wlasna reke nieszczelnosci ?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Mireklll
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 12 04 2011
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 2.0 HDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

10 Paź 2016, 15:49

Wygląda na to że masz problem z turbiną. Jaką ją sprawdzić? Na początku trzeba się do niego dostać odkręcając rurę dolotową. Może być lekki film olejowy. Następnie sprawdzasz luzy na wirniku praktycznie nie powinny być wyczuwalne, jeżeli czujesz spory luz to :cry: dobrze jest zrobić próbę dynamiczną z podpiętym manometrem lub komputerem VAG i obserwować jakie będzie ciśnienie doładowania (możesz robić tez logi podczas testu).

Daj znać czy poradziłeś sobie z problemem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Paź 2016, 18:40

Sprawa załatwiona problem był z rurą/wężem który idzie za intercoolerem był pekniety + byly wyrobione te wypukle styki na ktore zachodzi klamra od rury.
Mireklll
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 12 04 2011
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 2.0 HDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

17 Paź 2016, 19:33

Mireklll napisał(a):Sprawa załatwiona problem był z rurą/wężem który idzie za intercoolerem był pekniety + byly wyrobione te wypukle styki na ktore zachodzi klamra od rury
No i fajnie, że udało się naprawić i koszt naprawy nie był wielki :ok: Szerokości...
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym tak naprawdę jest tuning samochodów?
    Zakup nowego samochodu to dla wielu osób bez wątpienia ważne wydarzenie. Dla każdego oznacza ono jednak co innego. O ile dla większości z nas nowy samochód to po prostu środek transportu do pracy, sklepu czy ...