Nietypowy problem!!! prosze o pomoc

13 Lip 2013, 17:54

Witam!!! mam problem z układem chodzenia w moim roverze 75. Auto posiada instalację gazową firmy stag.

Problem jest taki że w aucie rośnie normalnie temperatura powoli do połowy, chłodnica na rozgrzanym silniku jest lodowata w upalny dzień natomiast dolny wąż chłodnicy jest również zimny, a sama temperatura silnika jest prawidłowa. Dodam że przy tych objawach wyciągnałem całkowicie termostat by upewnić się że on jest winny. Węże są twarde jak kamień, układ odpowietrzony a woda w zbiorniczku się gotuje(. Jedyne co jestem jeszcze sam w stanie zdiagnozować to to że jak odczepiłem z opaski cieńki wężyk wychodzący z głowicy to nic z niego nie leciało. Tak jakby w ogóle nie było obiegu. Woda w zbiorniczku czysta bez piany, w oleju nic nie przybywa i jest czysty. Czy to wina pompy? nim sie zdecyduje na uszczelki pod głowicą chciałbym wykluczyć wszystkie inne możliwości. Skoro węże są twarde rozważam jeszcze nad korkiem... ale cisnienie raczej nie wyklucza zimnej chlodnicy i zimnego dolnego węża Proszę o pomoc i pomoc.
butcher
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 07 09 1923
Auto: rover 75
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Lip 2013, 20:54

Albo pompa padła albo układ jest zapchany. Wypnij waż od dolotu pompy i sprawdz, czy płyn będzie leciał. Potem wypnij wąż wylotowy pompy i sprawdz znowu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lip 2013, 11:22

ale mimo wszystko skoro trzyma cisnienie wysokie to korek nie powinien upuscic?
butcher
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 07 09 1923
Auto: rover 75
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lip 2013, 11:31

Korek powinien to ciśnienie upuścić, ale tylko po to, żeby płyn w zbiorniczku mógł podnieść się do góry. wykręć korek, nagrzewaj silnik i kontroluj, czy przewody nadal będą twarde, ewentualnie, czy nie będzie ci wywalało płynu ze zbiorniczka.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lip 2013, 14:56

odkrecajac korek jak silnik jest zagrzany, weze sa miekkie a ze zbiorniczka wyrzuca plyn deptajac na pedal gazu i wskazowka temperatury odrobine spada nastepnie wzrasta.

łapiąc i ściskając górny wąż chłodnicy czuc jak przepycha sie woda czyli pompa pompuje. auto jak stoi chlodnica goraca natomiast jak pojezdze chwile chlodnica zimna (czyzby wentylator az tak ja wychladzal?) dolny waz tez zimny a weze wszystkie twarde. czy tak duzego cisnienia korek nie powinien spuscic?
butcher
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 07 09 1923
Auto: rover 75
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik V12 - Lamborghini
    Z mocarnymi jednostkami V12 kojarzy się również największy konkurent Ferrari, czyli Lamborghini. Włosi stworzyli dwie generacje swojej słynnej V-dwunastki. Skupmy się na pierwszej, bo to ona w dużej mierze ukształtowała ...