Nietypowy problem... proszę o szybką pomoc.

20 Wrz 2010, 20:49

Witam, dziś oglądałem Golfa IV 1,9TDI. Jest to wersja 115 koni, 6 biegów. Książka, wszystko jest, ma przejechane 193 tysiące. Dobry wypas i kosztuje 19 tysięcy. W środku jak nówka. Ma jeden mankament i tu pojawia się moje pytanie. Mianowicie do 120km/h przyspiesza bardzo dobrze, jednak później jakby stracił moc... Proszę o pomoc. Czy warto kupować i co to może być? Jutro jestem umówiony z właścicielem raz jeszcze i mam go wziąć. Tylko zastanawia mnie ten fakt... Raz jeszcze proszę o szybką pomoc...
cichinho
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 131
Miejscowość: Straszewo

20 Wrz 2010, 21:02

Podpiąć pod komputer na początek i sprawdzić czy jakieś błędy są. Rozumiem, że samochód traci moc na każdym biegu przy prędkości ~ 120 km/h - zarówno czy masz powiedzmy 4 tyś na 4 biegu czy powiedzmy 2,5 tyś na 5 biegu?
Osłabienie nie zależy od obrotów tylko od prędkości?
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Wrz 2010, 21:15

Może być problem z układem wtryskowym, ale wcześniej naturalnie za radą kolegi przydałoby się go podpiąć pod kompa ,ale jeszcze wcześniej musisz sprawdzić połączenia masowe,typowa bolączka tych aut,słabe styki(bardzo śniedzieją) powodują błędne działania elektroniki.Przyczyna może być prozaiczna, albo poważna( np.niedomagania układu wtryskowego)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Wrz 2010, 21:15

Tak, przy prędkości, nie przy obrotach. Dochodzi do 120km/h i poóźniej bardzo słaby...

[ Dodano: 20 Wrzesień 2010, 21:21 ]
Czytałem, że przyczyną może być uszkodzone bądź zapchane n75...? Czy to możliwe?
cichinho
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 131
Miejscowość: Straszewo

20 Wrz 2010, 23:36

może być też po prostu "blokada rodzicielska" często zakładany dynks w Szwecji na przykład :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

20 Wrz 2010, 23:42

A po Ci szybciej jeździć? Przynajmniej nie będzie Cię kusiło!
skóra
Początkujący
 
Posty: 56
Miejscowość: Poznań

21 Wrz 2010, 06:02

skóra napisał(a):A po Ci szybciej jeździć? Przynajmniej nie będzie Cię kusiło!


Za takie rady koledze dziękujemy. Proszę zachować je dla siebie - kupić malucha i nim jeździć bo nie będzie wówczas kolegi kusiło.



Wracając do tematu.
Podejmij wymienione wyżej działania i daj znać jakie efekty.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Wrz 2010, 07:57

Dziękuję bardzo za rady :) Pojadę, podłączę pod komputer i zobaczymy :) Wielkie dzięki raz jeszcze!
cichinho
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 131
Miejscowość: Straszewo

21 Wrz 2010, 12:27

Tak,im auto szybciej jedzie tym potrzeba więcej paliwa,tutaj przy pewnej prędkości niedomaga układ wtryskowy(staje się niewydajny),problemem może być drożność filtra paliwa ale podpięcie pod kompa to najlepsza rada :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Wrz 2010, 20:00

PhantomASA1 napisał(a):Tak,im auto szybciej jedzie tym potrzeba więcej paliwa,tutaj przy pewnej prędkości niedomaga układ wtryskowy(staje się niewydajny),problemem może być drożność filtra paliwa ale podpięcie pod kompa to najlepsza rada :!:



Zgadzam się jak najbardziej, ale zakładając że na 4 biegu przy 120 km/h ma powiedzmy ~ 3,5 tyś obr/min a na 5 ~ 2,5 tyś obr/min i zarówno przy jednych obrotach jak i drugich przy równej prędkości auto słabnie raczej nie obstawiałbym ukł. wtryskowego. Chociaż i to nie wykluczone. Filtr paliwa i powietrza warto zmienić, ale na początek przeciągnąć go na 3 biegu i zobaczyć czy słabnie przy tej prędkości czy przy danych obrotach. Na 3 biegu powinien mieć ponad 4 tyś przy ~ 120 km/h.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

22 Wrz 2010, 08:23

Oczywiście racja.Natomiast, problem z układem wtryskowym przez elektronikę a niekoniecznie uszkodzenie samego systemu wtryskowego.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)