Niezawodne autko do 30 tysięcy z LPG

18 Kwi 2018, 16:52

Witam
Jak to w życiu bywa czas szybko mija, kiedyś pisałem do Was o propozycje na pierwsze autko i tak oto zakupiłem Asterke G 1,8 125KM, którą jeździłem 1,5 roku i przyszedł czas na zmiany. Asterix zmienił właściciela.

Chciałbym kupić fajne autko w granicach 30 tysi z LPG. Autem rocznie robię około 12 tysi. Z uwagi na weekendowe rodzinne wypady wchodzi w grę tylko 5 cio drzwiówka. Asteroid chodził fajnie z tymi 125 KM, było czuć moc więc nie wyobrażam sobie zejść gdzieś niżej. Weekendow trasy, w tygodniu raczej po mieście lub popołudniem na wioskę gdzieś odpocząć.

Co Państwo doradzają? Astra J i Mondziak mk4 chodzą po głowie? Co myślicie? dobry wybór czy lepiej coś innego?
Mifol
Początkujący
 
Posty: 64
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

18 Kwi 2018, 19:36

Mifol napisał(a): Astra J i Mondziak mk4 chodzą po głowie? Co myślicie? dobry wybór czy lepiej coś innego?


Ogólnie dobry.
W mondeo zostaje Ci 2.0/145 (nie wiem czy da się znaleźć w tej kasie 2.0T). Przy lpg trzeba będzie poświęcić silnikowi więcej uwagi i kasy na regulację zaworów. Szczerze mówiąc może się nie opłacać przy takich przebiegach.

Astra to spoko auto jednak od czasów dwójki dość mocno przytyła i takim minimum do sprawnego jeżdżenia jest 1.4T/140 a na ten kasy może być mało (a na lpg to już na pewno), nie mniej warto dołożyć.
Zawsze możesz zerknąć na cruze, technicznie to samo co astra (tylko gorsze wykonanie, szczególnie wnętrza) - fajny, sprawdzony 1.8 (tak naprawdę ewolucja tego co miałeś).

Ode mnie S40/V50, C5 2.0 (ale to już kawał auta), Accord VII a jako faworyt Laguna 3 2.0/2.0T (w wersji wolnossącej raczej bez lpg)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Kwi 2018, 17:05

Czyli mówisz aby odpuścić sobie mondziaka? O jakich kosztach odnośnie regulacji LPG mówimy i co ile trzeba by było owe wykonać? A no właśnie dzisiaj wpadłem tez na ciekawy artykuł mówiący: "Według raportu niezawodności TÜV z 2015 roku, w którym sprawdzono egzemplarze mające 4-5 lat, Ford Mondeo Mk4 zajął 90 miejsce na 125 lokat. Nie jest to najlepszy wynik biorąc pod uwagę fakt, że lepsze miejsca zajęło większość konkurentów takich jak: Opel Insignia, Honda Accord, Toyota Avensis, Mazda 6 czy nawet Renault Laguna. Co ciekawe, gorzej wypadły Volkswagen Passat i Citroen C5."

Właśnie tak jak napisałeś co do asteroida J jestem ciekaw czy sobie poradzi z masą, bo rzeczywiście już nie taki lekki. Czy osiągi nie są słabsze? i czy na pewnoe będę czuł że autko będzie mocniejsze od poprzednika którego miałem nawet mimo tych 140 kucy? jedziłeś taką może?

Co do Volvik to nie myślałem o nim, ale tak czytam i czytam i widze ze okejka jest. Jak z częściami? Drogie? Do LPG na jakie silniki patrzyć? W tych pieniądzach będzie to chyba starszy egzemplarz o rok dwa niż mondziak czy asteroidka J? Ile instalacja LPG na dobrych podzespołach do takiego wózka?

C5 zdecydowanie odpada za długi :P miałem okazje jechać i szok xD karawana xD

a co do renaulta to jakie zalety ma to auto? ja to tylko słyszałem młody daleko sie trzymaj od renulata a szczegolnie laguny bo elektryka narobi kosztów....

bo insignia accord czy avensis pewnie nie pyknie w tych pieniądzach
Mifol
Początkujący
 
Posty: 64
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

20 Kwi 2018, 17:10

Ranking TUV nie bada niezawodności:
"Ranking TUV nie do końca jest jednak badaniem niezawodności. Pojęcie to często się rozumie jako ryzyko wystąpienia poważnej usterki, niepozwalającej na uruchomienie silnika lub dalszą jazdę. Niemiecki raport nie bada samochodów podczas jazdy. Skupia się wyłącznie na wynikach przeglądów, czyli na sposobie serwisowania auta i ogólnej kondycji technicznej pojazdu. Ważny też jest stan podzespołów wpływających na bezpieczeństwo i środowisko, dlatego nawet przepalona żarówka może spowodować negatywny wynik badania technicznego. Rozrzutność między raportem TUV a testem długodystansowym (badającym auto podczas intensywnej eksploatacji i na jej podstawie sprawdzającym bezawaryjność) może być ogromna. Przykład? Kia Sportage w teście długodystansowym jednego z niemieckich magazynów okazała się najlepszym autem wśród ocenianych, a w rankingu TUV zajęła ostatnie, 134. miejsce w kategorii aut 2-3 letnich.

Źródło - Wybór Kierowców: https://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosc ... edlug-tuv/"
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Kwi 2018, 20:59

Mifol napisał(a):Właśnie tak jak napisałeś co do asteroida J jestem ciekaw czy sobie poradzi z masą, bo rzeczywiście już nie taki lekki. Czy osiągi nie są słabsze? i czy na pewnoe będę czuł że autko będzie mocniejsze od poprzednika którego miałem nawet mimo tych 140 kucy? jedziłeś taką może?


To wszystko subiektywne odczucia. Ja jeździłem ale dvpy mi nie urwało bo wtedy jako daily miałem auto, które miało 200+. Na pewno będzie szybsza niż 50% aut na drodze.
Sprawdź sobie coś takiego, szczególnie czasy związane z elastycznością.
http://www.zeperfs.com/en/fiche3085-opel-astra-iv-1-4-turbo.htm
gdzieś tam na stronie powinieneś też znaleźć g

Mifol napisał(a):Co do Volvik to nie myślałem o nim, ale tak czytam i czytam i widze ze okejka jest. Jak z częściami? Drogie? Do LPG na jakie silniki patrzyć?


Części te same co do focusa bo technicznie to bliźniacze auta. Czyli w sumie poziom takiej astry.
Najlepiej byłoby znaleźć 2.4 lub 2.5T konstrukcji volvo.
Wszystkie mniejsze to konstrukcje forda, więc:

Mifol napisał(a):O jakich kosztach odnośnie regulacji LPG mówimy i co ile trzeba by było owe wykonać?


Warto regulować/sprawdzać luzy co 30-40kkm. Akurat w tych silnikach luzy reguluje się "szklankami". Przy bardzo pesymistycznym scenariuszu wymiana wszystkich czyli 16-stu po ok 70 za sztukę + robocizna. W praktyce 400-500 zł co te 30-40 tysięcy (choć są właściciele tych aut jeżdżących na lpg, którzy o takiej regulacji nawet nie słyszeli).

Mifol napisał(a):a co do renaulta to jakie zalety ma to auto?


Stosunek jakość/cena/rocznik jest nie do pobicia.

Mifol napisał(a):ja to tylko słyszałem młody daleko sie trzymaj od renulata a szczegolnie laguny bo elektryka narobi kosztów....


Ci "starzy" niech wsiadają do klekoczących passatów z przebiegiem 176 tysięcy, potwierdzonym książką serwisową i odjeżdżają w niebyt.

W skrócie:
a) Laguna 1 to porządna, trwała konstrukcja.
b) Laguna 2 przed fl 2001-2005 to auto podwyższonego ryzyka. Często występowały problemy elektryczne, takie, które nie unieruchamiały auta. Ciężko powiedzieć skąd aż tak zła opinia. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to super udany model ale wszystkie negatywne opinie wydają się być w tym kraju częstsze i bardziej krytyczne niż gdzie indziej. IMO ma to związek z wejściem Polski do UE i ściąganiu każdego szrotu jak leci (po powodziach itd). Zostaje też 1.9dci, które jest znane z problemu z panewkami przez samego producenta (wymiana oleju na gwarancji co 30kkm, ten sam silnik montowano w volvo, olej wymieniany co 15kkm i bez problemów). Do tego dochodzi przesiadanie się do laguny użytkowników aut pokroju golf 2/3 gdzie jedyną możliwą usterką było urwanie korbki od szyby.
c) Laguna 2 po fl, 2005-2007, poprawiona wiązka elektryczna, auto o "przeciętnej" awaryjności.
d) Laguna 3, bardzo porządne auto do tego fajne silniki, szczególnie 2.0T

I oto dwudziestoletnia historia laguny, która przez pięcioletni okres stała się "królową lawet". Nie każda laguna jest zła tak samo jak nie każde tdi jest dobre. Ma to swoje plusy, świadomi posiadacze aut mają szansę kupić fajne auto w fajnej cenie.

Insignia nie jest ciekawą opcją. Kilka problemów elektrycznych na początku produkcji + słabe prowadzenie + kiepskie wykonanie wnętrza. Po prostu nie przystoi aucie tej kasy i klasy. Swoją drogą jest jeszcze większa od C5 (a 2-gen, którą obecnie jeżdżę jet o 15 cm dłuższa od c5, w Krakowie jest dramat)
Accord VII jak najbardziej, na trzymające się kupy 8 za mało. Avensis 3 bez szans.

Tak tylko wrzucam, dla przykładu
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Kwi 2018, 19:51

Hmm... czyli zbierając wszystko co tutaj zostało napisane, klaruje mi się tak obraz:
-Mondziak- przy instalacji LPG będą dodatkowe koszty co około 30-40 k km w graniacach 500 zł. Jeśli taki to tylko powinienem szukać z silnikami 2,0 i 2,5 benzyniaki z manualną skrzynią biegów. Mam 188cm wzrostu więc chyba "zmieściłbym się" bo wnętrze jest przestronne. Miałem okazje jechać za pasażera w naszym firmowym mondziaku na delegacje. Ale jak sie ustrzec tych jednostek, które jeździły jak samochody służbowe. U nas kilkuletni miał już nastukane pół miliona km i wymieniony silnik bo ktoś tam zapomniał o wymianie oleju i serwisowaniu.... A słyszałeś o wyciekach przy skrzyni biegów czy przekładni kierowniczej? korozja wahaczy? dużo takich wątków na forum?

-Asterix J. Główna wada to by było "przytycie", gdzie słusznie zwróciłeś uwagę, że ktoś ciągle masę robił. Jeśli benzynka do LPG to 1,4 T, 140 kucy i 9,7 do setki (taka ciekawostka). Co powiesz o benzynce 1,6 5-drzwiówce? warto? jak to w ogóle się prowadzi? czytałem że na zakrętach gorzej niż monadziak, a jak to sie ma go astry g? na autostradzie bez problemu suneła 180km/h i dość dobrze się prowadziła, wiadomo szumu było dużo ale okejka ogólnie rzecz biorąc. Nawet i dwie paki udało się gdzieniegdzie wycisnąć. Wrzucając LPG w koło zapasowe, dużo miejsca mi zostanie w bagaju? szkoda że akurta z 200 konnej się przesiadłeś na jazdę do astry jotki :D

-Volvo. Jak szukać to jednostek beznynowych 2,4 i 2,5 T. Korozji ponoc nie widać. Jednakże z tego co widzę to w tych pieniądzach znajdę tylko coś 2004-2005 rok. Chyba tutaj także jak w BMW i Mercedesach płaci się za markę. Chcąc znaleźć coś młodszego 2007 wzwyż to chyba należałoby sobie odpuścić

-Laguna, tylko jednostki z silnikami 2,0. awarie kół zmiennych faz rozrządu? Auto niedoceniane głównie przez złą opinię Laguny II, która najwidoczniej nie pykła producentom, jednak już III jest bardzo dobra. Doczytałem jednak że samochód szybko traci na wartości. co myślisz o tym [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

- Honda Accord VIII dobry wybór lecz ponad mój budżet

Na marginesie co do insigni to w życiu bym nie pomyślał że dłuższa od c5tki :shock:

Polecasz wyeliminować i wybrać jeden samochód i takie szukać? czy po prostu wybrac grupę aut i wybrać po prostu ten który okaże się rzeczywiście taki oh ah podczas oględzin i diagnostyki?

Miałeś może okazję jeździć innymi autami czy tylko asterką J? Bo jestem ciekaw jak inne się prowadzą na zakrętach, jak zrywne są i czy po 3-4 latach nie stracą dużo na wartości
Mifol
Początkujący
 
Posty: 64
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla 1.8 VVT-i Hybrid - test spalania
    To jeden z powodów, dla których najnowsza, 12. już generacja Toyoty Corolli szturmem zdobyła rynek kompaktowych samochodów, obejmując pozycję lidera w swoim segmencie. Wersja z hybrydowym napędem 1.8 ...

21 Kwi 2018, 20:59

Mifol napisał(a):Polecasz wyeliminować i wybrać jeden samochód i takie szukać?

Nigdy w życiu ... szukaj sprawdzonego sprzedawcy i pewnego auta.
A na początek pooglądaj sobie co jest na polskim rynku, by nie naciąć się na jakąś minę:
https://www.ipla.tv/wideo/wiedza/Autosc ... c28bc28ddd
tomekdk