Zakup auta. 35k, FN2, Gti, Coupe 2.0t

16 Kwi 2018, 21:48

Cześć! Pomóżcie! Szukam auta. Mam na ten cel 40k (a wiec auto tak za +/- 30-35). Chciałbym coś zrywnego i ciekawego. Obecnie patrzę w stronę trzech aut(nie hejtujcie): Honda civic Type-R FN2, Golf V Gti i Renault Laguna 3 2.0t. Są to dość różne auta, ale wszystko w okolicy 200km. Macie jakieś argumenty za konkretnymi autami? Honda to niezawodność, ale belka z tylu.. golf to golf, przemyślany w środku i miło jedzie, ale poprawny do bólu. Laguna... niby Renault, ale ludzie chwalą.. pomóżcie! Najbardziej ciekawi mnie jak wygląda prowadzenie takiej coupe na tle civica Fn2 czy bmw 3 (wiem, że inne auta itp. ale bardzo fajnie mi się jeździło trójką, więc obrałem ją za punkt odniesienia).

Co do zasady nie odczuwam potrzeby pokazania się, auto musi mi się podobać, chcę mieć banana na twarzy w drodze do pracy i raz na ruski rok amatorsko track day.

Honda to auto, które zawsze mi się podobało, jednak laguna wizualnie bije je na głowę...

A! Najważniejsze: auto musi mieć przynajmniej 4 miejsca.. inaczej 350z byłby oczywistym wyborem;)
Golao
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 29 02 2012
Auto: Honda Civic 7 2004

16 Kwi 2018, 22:03

Civic będzie najświeższym i najbardziej nowoczesnym autem, ale...
taki Golf objeżdża to auto na śniadanie, zrobisz program i Civic tylko ładnie wtedy wygląda.
No bo wiesz..w Golfie w serii masz 280 Nm przy 1800 obrotach a w Type R 193 przy 5800, czyli jak nie masz na blacie 4500 to jedzie jak zwykłe 1,8 podejrzewam.

Nie zrobisz softu gdzie w turbo benzynach aż się prosi itd..

Golf V 2,0 TFSI - tutaj trzeba pamiętać o rozrządzie - wariator
zamiast Laguny może lepiej Megane? ale ogólnie spoko opcja
Ja bym dorzucił Focusa 2 ST ale te silniki są słabe - pękają tuleje cylindrów i mało "mięcha" więc zakatowany nie wytrzyma tyle co np w 2,0 TFSI w Golfie V
+ do tego modzenie 2,5 T jest też takie sobie, tam chyba zamknięcie bloku rozwiązywało sprawę, generalnie Focus jest kiepski w środku ale brzmienie 2,5T może się podobać.

może to głupia propozycja ale warto przemyśleć np Leon mk1 Cupra R 225 koni z lat 2003-2004 - one sporo kosztują.
i na koniec np Astra H OPC lub J 1,6 turbo 180 koni.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

16 Kwi 2018, 22:17

Dzięki za rzeczową odpowiedź!

Po kolei.. Civic, te obroty to najwieksza wada i zaleta jednocześnie. Z jednej strony można osiągnąć niskie spalanie kiedy trzeba, z drugiej trzeba go piłować żeby jechał...

Jeżeli chodzi o Meganke, to tylko R.S., na którą mnie nie stać :< Piękne auto niestety poza moim budżetem. Co do zasady nie jestem niesamowicie pozytywnie nastawiony do francuzów, Laguna po prostu mi się podoba, piękne auto.

Leony i focusy wszyscy mi polecają, ale jest w nich coś co mi się nie podoba. Wiem, głupi argument, ale w tym miejscu golf robi podobną robotę, a jednocześnie moim zdaniem jest dużo ładniejszy.

Astra GTC jest też gdzieś tam z tyłu głowy, nie miałem przyjemności nią jeździć ani obejrzeć w środku.. Także poszukam w okolicy i dodam do listy;)
Golao
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 29 02 2012
Auto: Honda Civic 7 2004

16 Kwi 2018, 22:45

Co do Civica to powiem tak, mam obecnie Accorda VI 1,8 vtec i dopóki nie ma min 3500 najlepiej 4 tys to nie jedzie absolutnie, a przejechałem się jakiś czas temu Megane III 1,4 tce 130 koni - dzień do nocy no ale tu jest turbo, dlatego ja już nie chciałbym takiego znowuż auta które jedzie jak ma 5 tys obrotów na blacie, człowiek się cieszy jak ma pod nogą duży moment w zakresie użytecznym a nie jak rozkręca auto jak wiertarkę

Co do Golfa V owszem, zastanów się czy w tym budżecie nie lepiej poszukać np mocniejszego Leona II Cupra? 240 koni?
To taki Golf V w innym opakowaniu ale w mocniejszej odmiane tego samego silnika.

Astra też fajna opcja.
Najlepiej pojeździć i porównać.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

17 Kwi 2018, 15:32

Pionek - z Twojego pisania można wywnioskować, że jeździ się momentem, ale to nie takie "proste", bo inaczej rezultaty byłyby zgoła odmienne:
Golf V GTI - 0 - 100 km/h 7,2 sek
Type R - 0 - 100 km/h 6,6 sek
(dane katalogowe).
tomekdk
 

17 Kwi 2018, 16:12

tomek, czasy do setki też są o kant tyłka potłuc. Dlaczego? Przy sprincie liczy się tylko moc, max. obroty i długość przełożeń. Tutaj kosiarka zawsze wygra (o zbliżonej mocy).

Najlepiej to sobie wejść na zeperfs i porównać, nawet was wyręczę.

Czas do setki - identyczny.
40 - 140 na najmniejszych biegach - 10,7s vs 10,3s dla Golfa
80 - 120 na najmniejszych biegach - 4,2s vs 4,1s dla Golfa
80 - 160 na szóstym biegu - 29s vs 21s dla Golfa
0 - 200 sprint - 29s vs 32s dla Civica
130 - 160 na piątym biegu - 8,4s vs 9,4s dla Civica
140 - 200 na piątym biegu - 16,5s vs 19,6s dla Civica

A teraz wisienka na torcie. Czasy na torach:

Magny cours - 1:31:30 vs 1:33:56 dla Civica
Nurburgring - 8:35:00 vs 8:53:00 dla Civica

Więc tak, silnik to nie wszystko, Civic jeździ lepiej. Generalnie tak, jeśli chcesz sportu i wrażeń to Civic, jeśli auto na co dzień, to Golf z turbo. Golf będzie wolniejszy, ale w praktycznym zakresie obrotów zrobi lepszą robotę + zawsze można dorzucić nieco mocy i wtedy Civic w niczym nie wygrywa.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Kwi 2018, 18:17

Ja podbijam Focusa ST, r5 zrobi Ci każdy dzień, zwłaszcza z jakimś customowym wydechem :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004