Niezawodny i niedrogi samochód segmentu C/D/E

04 Cze 2019, 20:48

Witam wszystkich ponownie,

Dwa lata temu pomogliście mi w zakupie samochodu dla mnie, za co bardzo wam dziękuję. Moje wrażenia z zakupionego auta możecie przeczytać tu: toyota-sienna-2011-najlepszy-minivan-vt115730.htm

Tym razem, prosiłbym o pomoc w wyborze auta dla moich znajomych. Oto wymagania i preferencje:

1. Powinien przetrwać najbliższe 20 lat przy oczekiwanych przebiegach rzędu 15.000 km/rok. Oczekiwana jest wysoka niezawodność (najlepiej na poziomie Toyoty Sienny, w której jak dotychczas - przez 300.000 km - NIC się nie zepsuło a koszty ograniczają się do materiałów eksploatacyjnych typu olej, filtry, itd).

2. Preferowany rocznik >= 2013 (jest to preferencja znajomych, ale możecie zaproponować coś starszego, np. 2010+).

3. Preferowana marka: Toyota (również możecie zaproponować coś innego, ale dobrego jakościowo).

4. Rozmiar segment C/D/E (segmenty A i B odpadają).

5. Benzyniak do zagazowania LPG (dobrze więc współpracujący z instalacją LPG - jest to wymagane!). Więc najlepiej:
- zwykła sekwencja (bez bezpośredniego wtrysku benzyny do cylindrów - pozwoli to na spełnianie norm EURO5 bez filtra cząstek stałych)
- wolnossący (bez turbosprężarki)
- niewyżyłowany silnik

6. Preferowana automatyczna skrzynia biegów (aczkolwiek w żaden sposób nie jest to wymagane - znajomi są bardzo mocno nastawieni na cięcie kosztów).

7. Cena do 35.000 zł.

8. Wygoda podróżowania i komfort prowadzenia pojazdu.

Pozdrawiam,
Tomek
abuas
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2002
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Toyota Sienna 2011
Silnik: 2GR-FE 3.5 V6 265 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2011

04 Cze 2019, 21:35

No to muszę Cię zmartwic bo nie ma dla Ciebie propozycji, żadne współczesne auto nie pokryje się z Twoimi wymaganiami, nawet w małym stopniu, teraz ludzie więcej jezdzą niż kiedys co za tym idzie coraz młodsze auta mają coraz większe przebiegi, 2013 kupisz z przebiegiem ok 200 tyś i już zaczynaja się awarie a Ty oczekujesz jeszcze 20 lat przestrwania, skonczyły się już trwałe lata 90 gdzie auta były niezniszczalne mechanicznie, jedynym zagrożeniem było biodegradacja lub kasacja, o tych czasach trzeba zapomnieć
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16577
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Cze 2019, 21:53

Hmm czy piszesz generalnie o wszystkich samochodach czy o tych z rynku europejskiego? Jestem naprawdę bardzo mocno (pozytywnie!) zaskoczony niezawodnością i trwałością Toyoty Sienny 2011 (z rynku amerykańskiego), której przez 300.000 km (do dzisiaj) dosłownie nic nie dolegało i nie wygląda na to by miało się coś tam popsuć. To samo z blacharką - zero rdzy, a zawsze parkuję "pod chmurką". Gdybym mógł, to bym polecił znajomym Siennę - jednak są oni nastawieni na o wiele niższe koszty (Sienna z 2011 roku to około 70.000 zł)...
abuas
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2002
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Toyota Sienna 2011
Silnik: 2GR-FE 3.5 V6 265 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2011

04 Cze 2019, 21:59

Mówie o autach wszystkich, mało które wytrzymują 300k bez awarii chociażby sprzęgła, turbo czy układu wtryskowego już nie wspominam o mniejszych podzespołach, sienna o której mówisz skoro ma 300k to musiała przez rok robić prawie 40k, masz ją od nowości?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16577
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Cze 2019, 22:05

Nie, kupiłem ją 2 lata temu (czerwiec 2017) jak miała na liczniku 149.000 km. Obecnie dużo jeździłem (70.000 km/rok), więc naprawdę jej niezawodność wysoko cenię - nie mogę sobie osobiście pozwolić na awaryjny samochód, który stoi u mechanika.

Mam również jej pełną książkę serwisową (i wydruki z Toyoty z ASO) - jedyne co było robione to wymiana oleju, filtrów, płynu w skrzyni biegów i klocków hamulcowych.

Zresztą mam interfejs do podpięcia pod amerykańską wersję Toyota TechStream i mogę się podłączyć pod wszystkie podzespoły i odczytać wszystkie parametry pracy podzespołów, kody usterek, skonfigurować wyposażenie, itd - wszystko wygląda kompletnie OK. LPG zresztą też sam sobie ustawiam interfejsem i oprogramowaniem od AC STAG... Samochód po prostu bezproblemowy.
abuas
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2002
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Toyota Sienna 2011
Silnik: 2GR-FE 3.5 V6 265 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2011

04 Cze 2019, 22:41

To ci powiem ze na nic lepszego nie trafisz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16577
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Cze 2019, 22:44

Wiem, ale Sienna (opisałem całość tu: toyota-sienna-2011-najlepszy-minivan-vt115730.htm) to auto rozmiaru van i za rocznik 2011 trzeba dać około 70.000 zł. Dla mnie jest idealna i pozbywać się jej nie zamierzam. Natomiast, moi znajomi nie potrzebują vana (a zwykły samochód segmentu C/D/E) i mają do dyspozycji jedynie 35.000 zł. I tu jest problem, gdyż nie wiem co można im polecić.
abuas
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2002
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Toyota Sienna 2011
Silnik: 2GR-FE 3.5 V6 265 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2011

05 Cze 2019, 14:28

Toyota Avensis III 1.8 z początku produkcji. Auto nudne i przeciętne, ale nie uświadczysz tam poważnych usterek. Alternatywnie Auris I, Prius lub Mitsubishi Lancer.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002