Niska temperatura robocza płynu chłodniczego sam. po remoncie silnika

20 Lip 2019, 08:00

Pompa wody jest nowa ale podobno w tym silniku ona się załącza, jest tam mechanizm który tym steruję. Węże od uruchomienia silnika powoli się nagrzewają, odczyt z komputera pokazuje bardzo wolny wzrost tem. Na biegu jałowym do 90 st dochodzi około 10 min a podczas jazdy spada do 60.
Colinn2111
Nowicjusz
 
Posty: 14

02 Sie 2019, 12:49

Colinn2111 napisał(a):Węże od uruchomienia silnika powoli się nagrzewają, odczyt z komputera pokazuje bardzo wolny wzrost tem. Na biegu jałowym do 90 st dochodzi około 10 min a podczas jazdy spada do 60.
Wąż górny od chłodnicy powinien być chłodny i dopiero jak termostat otworzy się czyli silnik osiągnie prawie 90 robi się szybko gorący. Nie może nagrzewać się stopniowo z silnikiem bo to świadczy o niedomkniętym termostacie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

04 Sie 2019, 18:38

Mechanik wymienił termostat na oryginalny (wcześniej był jakiś zamiennik) Teraz samochód trzyma temperaturę około 106 st max 108 nawet jeśli temperatura na zewnątrz jest ponad 30 st. Czy to przypadkiem nie za dużo? Odczyt z testu 7.
Colinn2111
Nowicjusz
 
Posty: 14

08 Sie 2019, 12:31

Colinn2111 napisał(a):Czy to przypadkiem nie za dużo?
To może być normalna temperatura przy układzie chłodzenia ciśnieniowym. Ponieważ temperatura wrzenia płynu chłodzącego w takim przypadku może być dopiero w okolicach 125-130 stopni. W niektórych modelach to normalna temperatura pracy. Jeżeli teraz na wskaźniku jest ok i silnik nie przegrzewa się wentylatory włączają się poprawnie to nie masz się czym przejmować.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...