12 Lip 2019, 16:04
Na pewno nie jest to normalna sytuacja z tym termostatem i wentylatorem.Sprawdź czujnik załączania wentylatora.Koniecznie też sprawdź czy masz na wentylatorze dwa czy jeden bieg.Wentylator nie może załączać się na temp.ponad 100 stopni. Zdecydowanie szybciej.Termostat mimo że nowy,może być też uszkodzony,No chyba że ktoś Ci to wszystko źle "poskładał",ale twierdzisz że ufasz mechanikowi,więc niech szuka przyczyn takiego zachowania układu chłodzenia.Sprawdź jak nagrzewają się przewody chłodnicy-po uruchomieniu silnika, termostat jest zamknięty i kieruje płyn do małego obiegu (omijając chłodnicę), przez co silnik może się szybciej rozgrzać i osiągnąć temperaturę roboczą. Kiedy silnik ją osiągnie, a płyn chłodniczy dobije do temperatury ok. 90 - 100 stopni Celsjusza, termostat otwiera się i kieruje płyn do tzw. dużego obiegu, z chłodnicą.Awarie termostatu polegają na jego zablokowaniu. Jeśli zablokuje się w pozycji zamkniętej, silnik może się przegrzać i zatrzeć. Jak to rozpoznać? Silnik bardzo szybko osiąga temperaturę roboczą. Następnie wskazówka temperatury, płynu chłodniczego, dalej idzie w górę.Jeśli termostat zablokuje się w pozycji otwartej, silnik jest ciągle niedogrzany i nie może osiągnąć temperatury roboczej, nawet po przejechaniu wielu kilometrów. Wzrasta spalanie, maleją osiągi. Nie wykluczone,że u ciebie nastąpiło właśnie zablokowanie termostatu.
fiatcoupepolska. pl