Niska temperatura robocza płynu chłodniczego sam. po remoncie silnika

11 Lip 2019, 18:07

Mini Cooper one 1.4 benzyna 2007r po remoncie silnika. Nowy termostat(tu istotne pytanie jakiego typu jest ponieważ podobno steruję nim komputer) utrzymuje niską temperaturę około 65st. Mini, przynajmniej mój model nie posiada zegaru ani nawet kontrolki tem. więc wszedłem w menu ukryte i odczytuje tam parametry. Wentylator po osiągnięciu tem 108st załącza się i pracuje nawet jak odczyt spadnie poniżej 70st. Podczas jazdy z górki tem spada, wygląda na to, że termostat cały czas otwarty. Jakieś pomysły?
Colinn2111
Nowicjusz
 
Posty: 14

11 Lip 2019, 20:04

"Po remoncie silnika" ale jakim-co konkretnie robiłeś-? głowica,uszczelka-? góra silnika,dół silnika-? Termostat piszesz,że nowy,właściwie dobrany,może problem tkwi w tym,że jest o niewłaściwej temp.otwarcia.Wentylator masz jedno biegowy czy dwu-? Ponad 100 stopni to późne załączenie wentylatora. Podmień termostat i dobrze zagrzej samochód-zobacz jakie wskazania uzyskasz na wskaźniku.
fiatcoupepolska. pl
fiatcoupe
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 192
Miejscowość: Brydzia
Auto: Fiat Coupe 2.0 20VT
Silnik: 2.0.20VT-220 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 1997

11 Lip 2019, 21:27

Remont obejmował planowanie głowicy, uszczelka pod, pierścienie, uszczelniacze, rozrząd oraz pompa wody, tyle pamiętam. Co do wentylatora nie wiem dokładnie ale obstawiam jeden bieg, nie zauważyłem nigdy różnicy obrotów. Termostat kosztował około 400zl, robił to wszystko sprawdzony mechanik więc nie sądzę aby źle dobrał. Założenie jest takie, że to komputer steruję termostatem, jest wtyczka więc musi być połączony. Podczas jazdy miałem włączony podgląd cyfrowy temperatury, doszło do 105 i nagle w ciągu max 10 s spadła do 70! To chyba nierealne więc obstawiam czujnik tem więc jeśli komputer steruję termostatem to mógł bym mieć przyczynę. Jak uważasz?
Colinn2111
Nowicjusz
 
Posty: 14

11 Lip 2019, 21:31

W poniedziałek oddaje samochód do elektromechanika więc niech się glowi ale jutro mam trasę 400 km i zastanawiam się czy mogę spokojnie jechać? Napewno nie zagotuje płynu, bardziej obawiam się czy z takim niedogrzanym silnikiem nic się nie stanie po takiej trasie.
Colinn2111
Nowicjusz
 
Posty: 14

11 Lip 2019, 22:26

czasami i nowe termostaty są felerne
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Lip 2019, 23:20

Termostat może i jest wadliwy ale co z wentylatorem który pomimo schlodzenia silnika do 70st nie wyłącza się?
Colinn2111
Nowicjusz
 
Posty: 14
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Essex Super Six 1927 rok
    Samochód jest klasycznym amerykańskim pojazdem z lat 20-tych. Koła z drewnianymi szprychami i duży 6-cylindrowy silnik. Essexy były najpopularniejszymi samochodami w Warszawie w branży taksówkarskiej! Pojazd ...

12 Lip 2019, 16:04

Na pewno nie jest to normalna sytuacja z tym termostatem i wentylatorem.Sprawdź czujnik załączania wentylatora.Koniecznie też sprawdź czy masz na wentylatorze dwa czy jeden bieg.Wentylator nie może załączać się na temp.ponad 100 stopni. Zdecydowanie szybciej.Termostat mimo że nowy,może być też uszkodzony,No chyba że ktoś Ci to wszystko źle "poskładał",ale twierdzisz że ufasz mechanikowi,więc niech szuka przyczyn takiego zachowania układu chłodzenia.Sprawdź jak nagrzewają się przewody chłodnicy-po uruchomieniu silnika, termostat jest zamknięty i kieruje płyn do małego obiegu (omijając chłodnicę), przez co silnik może się szybciej rozgrzać i osiągnąć temperaturę roboczą. Kiedy silnik ją osiągnie, a płyn chłodniczy dobije do temperatury ok. 90 - 100 stopni Celsjusza, termostat otwiera się i kieruje płyn do tzw. dużego obiegu, z chłodnicą.Awarie termostatu polegają na jego zablokowaniu. Jeśli zablokuje się w pozycji zamkniętej, silnik może się przegrzać i zatrzeć. Jak to rozpoznać? Silnik bardzo szybko osiąga temperaturę roboczą. Następnie wskazówka temperatury, płynu chłodniczego, dalej idzie w górę.Jeśli termostat zablokuje się w pozycji otwartej, silnik jest ciągle niedogrzany i nie może osiągnąć temperatury roboczej, nawet po przejechaniu wielu kilometrów. Wzrasta spalanie, maleją osiągi. Nie wykluczone,że u ciebie nastąpiło właśnie zablokowanie termostatu.
fiatcoupepolska. pl
fiatcoupe
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 192
Miejscowość: Brydzia
Auto: Fiat Coupe 2.0 20VT
Silnik: 2.0.20VT-220 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 1997

12 Lip 2019, 21:42

Colinn2111 napisał(a):tu istotne pytanie jakiego typu jest ponieważ podobno steruję nim komputer
Tak steruje niejako nim komputer. Normalna temperatura jego otwarcia to około 105 stopni. Wewnątrz znajduje się grzałka ( piny wyprowadzone na zewnątrz obudowy często mylnie nazywane czujnikiem) . W przypadku gdy program ECU stwierdzi że dla danego trybu pracy jest konieczna niższa temperatura silnika to na grzałkę podaje napięcie wymuszając niższą temperaturę jego otwarcia.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lip 2019, 18:57

bonifacy napisał(a):Normalna temperatura jego otwarcia to około 105 stopni.

Warto zwrócić uwagę, że jest to temp. całkowitego otwarcia. Natomiast otwierać zaczyna się przy 98 czy 96 stopni jak się nie mylę. Podstawa, to sprawny czujnik. bo komputer steruje tym termostatem na podstawie czujnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lip 2019, 23:03

Przez ostatnie 2 dni zrobiłem około 600km i cały czas obserwowałem temperaturę ( włączyłem w trybie ukrytym odczyt).
Na zimnym silniku tem rosła do 105 stopni bardzo szybko, po otwarciu termostatu spadała bardzo szybko ( z 105 do nawet 60 w nie więcej niż 10 sek!? To normalne?) później podczas jazdy w zależności od tem na zewnątrz i obciążenia silnika wachala się między 60 a 80. Dwa razy na zimnym silniku zdarzyło się, że termostat odrazu był otwarty, tem bardzo wolno szła do góry. Jutro jadę do speca zobaczymy czy coś poradzi.
Colinn2111
Nowicjusz
 
Posty: 14

19 Lip 2019, 07:53

Dzisiaj mija 5 dzień od kiedy zostawiłem samochód i jak narazie gościu nie wie co jest przyczyną problemu. Może ktoś ma pomysł?
Colinn2111
Nowicjusz
 
Posty: 14

19 Lip 2019, 09:13

Dwie kwestie do weryfikacji- termostat,oraz czujniki.Podmień termostat na próbę i zobacz jak się zachowuje,Potem kontrola czujników.Jeden walnięty burzy cały system układu chłodzenia.A jakie błędy ci pokazuje komputer diagnostyczny-? Podpinałeś się na diagnozę-?
fiatcoupepolska. pl
fiatcoupe
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 192
Miejscowość: Brydzia
Auto: Fiat Coupe 2.0 20VT
Silnik: 2.0.20VT-220 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 1997

19 Lip 2019, 10:39

Mechanik który robił remont twierdzi, że żadnego błędu nie pokazuje.
Colinn2111
Nowicjusz
 
Posty: 14

19 Lip 2019, 19:34

Niestety elektromechanik nie dał radę, nie ma pomysłu co to może być. Przez przypadek dowiedziałem się od znajomego, że miał podobny problem również w mini. Przyczyna leżała podobno w jakiś mikrostykach od załaczania pompy wody (tak zrozumiałem) jest podobno jakiś mechanizm który załącza i rozłacza pasek napedzajacy pompę. Nie znam się tylko powtarzam to co zapamiętałem.
Colinn2111
Nowicjusz
 
Posty: 14

20 Lip 2019, 08:52

A co z pompą wody-? mechanik sprawdzał ten trop-? może pompa siadła,np.zatarło się łożysko.Temperaturę węży sprawdzałeś po paru chwilach od uruchomienia-?
fiatcoupepolska. pl
fiatcoupe
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 192
Miejscowość: Brydzia
Auto: Fiat Coupe 2.0 20VT
Silnik: 2.0.20VT-220 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 1997