Nissan Almera N15 - problem z temperaturą i poziomem paliwa

01 Kwi 2015, 07:37

Witam.

Otóż mam problem z moim nissanem almera n15. Do tej pory wszystko było dobrze, az dzisiaj jadąc rano do pracy (około40km) zauważyłem dziwne wskazania na desce rozdzielczej. Otóż mam zalane połowę baku ale wskaźnik wskazywał prawie pełny bak. Wskazówka temperatury silnika również zaczęła pokazywać bardzo gorący silnik (do czerwonego pola nie doszło). Nie wiem, czy wskazania rosły powoli, czy skoczyły nagle. Po prostu na trasie zauważyłem taką nieprawidłowość. Jeżdżę na gazie, więc przełączyłem autko na benzynę i przejechałem tak około 10km pozostałej trasy. Temperatura silnika lekko spadła po włączeniu nadmuchu na gorący, ale i tak trzymała 3/4 wskaźnika. Silnik na benzynie pracował normalnie, jednak poziom paliwa nie spadł. W tym modelu wskaźnik poziomu paliwa nie spada po wyłączeniu silnika więc autko stoi, a wskaźnik ciągle pokazuje prawie pełny bak.
Nie wiem czy temperatura i nieprawidłowy poziom paliwa mają coś ze sobą wspólnego. Nie potrafię stwierdzić ile i jaki płyn jest w baku, ale autko pracowało i jechało bez problemu na benzynie. Raczej więc wątpię, aby dostał się tam jakiś obcy płyn.
Co to może być? Nie znalazłem u nikogo podobnego problemu.
Czy można jeszcze jakiś czas tak jeździć? W końcu do świąt żaden mechanik mi samochodu nie zrobi, a na święta wypadałoby mieć auto. Zaznaczam, że żadna kontrola się nie świeciła.
zyrol81
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 15 04 2004
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Nissan Almera n15
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

01 Kwi 2015, 08:55

Najlepiej byłoby sprawdzić faktyczną temperaturę płynu, jaką pokazuje czujnik - podłaczyć się pod diagnoskop i odczytać co pokaże czujnik. Można też podłaczyć czujnik pod omomierz, ale tutaj potrzebna byłaby rozpiska przy jakiej temperaturze jaki jest opór.
Co do poziomu paliwa, to mógł się np. zawiesić pływak, albo może to być coś z elektryką. Można to sprawdzić w dość prosty sposób - wypiąc przy czujniku wtyczkę i w miejsce czujnika wpiąć potencjometr.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Kwi 2015, 10:27

Byłem na podłączeniu komputera i ten nie wykazał nic. Według niego wszystko jest ok. Temperatura w normie, poziom paliwa się zgadza. Jednak licznik ciągle pokazywał bardzo wysokie wartości. Zgodnie z rada mechanika pojeździłem chwilkę na paliwie. Rano po przekręceniu kluczyka wskazóweczka opadła do akceptowanego poziomu (pod połowę baku). Silnik się rozgrzał i wskazania tym razem były prawidłowe.
Moje podejrzenia padły na dwie rzeczy:
1. licznik przekłamuje i jak paliwa jest powyżej połowy baku to wskazania są nieprawidłowe.
2. Gdy poziom paliwa jest powyżej połowy pływak, albo pompa paliwa powodują jakieś zwarcie w obwodzie przez co wskazania są nieprawidłowe.
Czy mogą to być powody takiego zachowania wskaźników? Najbardziej obawiam się tej temperatury. nie wiem, czy to tylko błąd wskazań, czy przy zbyt wysokim poziomie paliwa jakiś czujnik przekłamuje i komputer źle zaczyna sterować chłodzeniem.
zyrol81
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 15 04 2004
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Nissan Almera n15
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Kwi 2015, 08:25

Odepnij przewód z czujnika temperatury i sprawdz czy wskazówka opadnie. Jeżeli opadnie, to do pomierzenia omomierzem sam czujnik. Jak nie opadnie, to jest jakieś zwarcie na przewodach/wtyczce. Może też być uszkodzony wskaźnik.
Co do poziomu paliwa - zrób tak samo - odepnij wtyczkę przy czujniku poziomu i sprawdz czy wskazówka opadła. W miejsce czujnika podłącz potencjometr i delikatnie nim kręcąc obserwuj wskaźnik.
Przyczyna może też być wspólna - np. zawilgocona wtyczka/złaczka na przewodach. A podejrzewam, że jak chodzi o wskaźniki, to może być, że w którymś miejscu ( zapewne przy zestawie wskaźników ) przewody z czujnika temp. i czujnika poziomu paliwa są w jednej wtyczce.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Circle K zawiesza działalność w Rosji
    Właściciel sieci stacji Circle K, kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard Inc. (Couche-Tard), jedna z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego, podjęła decyzję o zawieszaniu działalności ...