Nissan Almera N15 silnik gaśnie na benzynie

15 Gru 2014, 15:48

Mam problem z Almerą. Silnik na gazie chodzi normalnie, ale problem jest z benzyną. Gdy odpalam go na benzynie silnik pracuje kilka sekund(7-8) po czym gaśnie. W czasie tych kilku sekund mogę go normalnie gazować i wchodzi na obroty bez problemu, jednak po chwili gaśnie. W aucie czyściłem i regulowałem przepustnicę, silniczek krokowy, wymieniłem przepływomierz. Gdy wpiąłem się zapasowym przewodem WN w kopułke iskra jest cały czas, więc zapłonu nie odcina. Założyłem również trójnik na przewód paliwowy, by sprawdzić, czy nie odcina paliwa, ale tez cały czas leci. Nie mam juz pomysłów co może powodować to gaśnięcie silnika. Diagnostyka komputera wyświetla brak jakichkolwiek błędów. Auto Nissan Almera N15 99r. 1.4 16V 87KM
trzciniak91
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 01 1992
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

21 Gru 2014, 07:24

Wiadomo,wina leży po stronie układu paliwowego benzyny,podejrzewam pompkę paliwową.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8610
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Gru 2014, 11:29

Warto zainteresować się jeszcze czujnikiem położenia wału. Warto podłączyć się pod komputer nie tylko celem diagnozy błędów - tacy mechanicy, którzy podłączają komputer, żeby sprawdzić czy są jakieś błędy i nic więcej nie robią, to nie mechanicy - to można powiedzieć oszuści i ludzie, którzy tylko zbierają kasę za nic nierobienie. Bo to, czy jakiś błąd zapisał się w sterowniku silnika czy innym sterowniku zawsze pokazuje odpowiednia kontrolka . I do sprawdzenia, czy są jakieś błędy absolutnie nie jest potrzebny komputer. I mechanicy o tym wiedzą, ale zamiast powiedzieć o tym klientowi, wola się podłaczyć ( albo i nie ) i zebrać kasę.
Jedz do prawdziwego mechanika, niech podłączy się pod komputer, zapali auto i sprawdza działanie poszczególnych czujników. Z twojego opisu wynika, że po tych kilku sekundach jest odcinany albo dopływ paliwa albo iskra. A przyczyn może być wiele. Na samym początku warto sprawdzić działanie wspomnianego czujnika położenia wału korbowego - on wysyła sygnał do sterownika celem zainicjonowania iskry.
Dlaczego wymieniłeś przepływomierz? co było z nim nie tak?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Gru 2014, 11:42

Przeczytaj dokładnie mój post. Wpinałem się w przewody wn iskra jest nie odcina zapłonu w momencie gaśnięcia. Pompka paliwa też działa bo zakładałem trójnik i benzyna leci. Poza tym temat założyłem już dość dawno przez ten czas zrobiłem już w aucie wiele rzeczy, gdybym czekał na te odpowiedzi to chodziłbym na piechotę.
trzciniak91
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 01 1992
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

21 Gru 2014, 12:20

trzciniak91 napisał(a):Wpinałem się w przewody wn iskra jest nie odcina zapłonu w momencie gaśnięcia.

Niemożliwe to jest - jak samochód gaśnie to zanika iskra. Takie sprawdzanie iskry do niczego nie prowadzi. Ważny jest sygnał ze wspomnianego czujnika.
trzciniak91 napisał(a):Pompka paliwa też działa bo zakładałem trójnik i benzyna leci.

Też czytałem - ale sprawa jest jak wyżej - jak silnik zgaśnie, to pompka przestaje podawać paliwo. Takie sprawdzanie też do niczego nie prowadzi.
Jak silnik gaśnie, to przestaje być podawane i paliwo i zanika iskra. A dopóki silnik pracuje te rzeczy są. To co zaobserwowałeś, zaobserwujesz dokładnie to samo jak wyłączysz silnik na stacyjce.
trzciniak91 napisał(a):Poza tym temat założyłem już dość dawno przez ten czas zrobiłem już w aucie wiele rzeczy

Dlaczego więc nie piszesz co zrobiłeś? Na naszym forum były już podobne przypadki. Niekoniecznie z tą samą marką samochodu, ale czasami powody awarii są takie same. Dlatego warto poświęcić naszemu forum troszkę więcej czasu niż tylko napisanie tematu z prośbą o pomoc.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    SKODA Octavia - przemyślane rozwiązania
    SKODA Octavia to najważniejszy z modeli marki, który wciąż bije rekordy popularności i jest najchętniej kupowanym modelem od 2009 roku w Polsce. Debiut trzeciej generacji tego auta stanowi wielkie wydarzenie dla całej ...