Nissan Bluebird T72 - olej w cylindrach

07 Gru 2010, 20:30

Witam wszystkich forumowiczów jako że jestem nowy,

mam Nissana Bluebirda T72 1.8 16V benzyna. Do ostatniego weekendu nie było z autem problemów aż do zeszłego weekendu kiedy to wpadłem w rów i wywaliło nas na dach (konkretnie to samochód prowadziła moja dziewczyna).
Szybko pomogła grupa offroad'owców z Bielska która szybko poradziła sobie z wyciągnięciem samochodu (wielkie dzięki i pozdrowienia dla was). Auto na dachu stało z 40 minut.

Po postawieniu auta na koła spróbowałem go odpalić... silnik zakręcił kawałek i zatrzymał się jakby coś go blokowało. Po holowaniu znajomy powiedział że może olej przelał się do cylindrów i tłok nie może podejść do góry.
Odkręciłem świece i fakt, w dwóch cylindrach był olej. Próbowałem go "wypryskać" (kręcąc rozrusznikiem bez świec) jednak w cylindrach oleju wciąż przybywało, a na bagnecie poziom oleju zmniejszał się.
Reasumując silnik ciągnie olej z miski olejowej i wyrzuca go do cylindrów.

Czy miał ktoś może taki przypadek i zna ewentualne przyczyny? Ja osobiście podejrzewam pęknięcie głowicy, pierścienie, popychacze... Przed oddaniem do mechanika chciałbym skonsultować to z wami.

Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam
kabanosdg
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: D.G.

07 Gru 2010, 21:03

Dopóki się nie zajrzy do silnika, to trudno cokolwiek wyrokować. Może być to, może być tamto. A od samego domniemywania autka nie naprawisz :cry:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Gru 2010, 21:21

więc tak pewnych pytań nie rozumiem pana bo są nie na temat ,olej dostał się do komory spalania w podstawówce każdy głupi wie ze oleju wody nie da się sprężyć żle pan zrobił ze próbował go palić trzeba było wykręcić świece i kręcić rozrusznikiem wypłukać bęzynką ekstrakcyjną i kręcić i powtażąć ze 2 razy tylko nie czekać aż bęzyna pujdzie do misy tulko ma wygonić szmatką przykrywasz i kręcisz czy to takie trudne a teraz może pogieło zawory prowadnice mogła głowica pęknąć ale to da się spraw3dzić zrób tak jak napisałem może nie jest za póżna tylko obróć wał ręcznie ze dwa obroty
i rozrusznikiem kręć
wyczyść zakręć świece i pal fajki nie pomyl kolejność zapłonu może zapali a jak nie zapali sprawdz ciśnienie na cylindrach i napisz
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

08 Gru 2010, 20:34

Po postawieniu nie pomyślałem że olej może dostać się do komory spalania dlatego próbowałem go odpalić - nie kręciłem ile wlezie, tylko zakręciłem raz i gdy już nie chciał dalej kręcić to dałem spokój.

W weekend zrobię jak radzicie - odessę strzykawką olej z cylindrów, wleję trochę benzyny i będę kręcił żeby benzyna z resztkami oleju została wyrzucona z cylindrów - zobaczę jaki będzie efekt i dam znać.

Dzięki za rady
kabanosdg
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: D.G.
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Mokka otrzymał pięć gwiazdek w testach Euro NCAP
    Niezależna organizacja konsumencka Euro NCAP (Europejski Program Oceny Nowego Pojazdu) przyznała kompaktowemu SUV-owi Mokka pięć gwiazdek. A zatem kolejne auto wyprodukowane przez Opla otrzymało od Euro NCAP najwyższą ocenę. ...
    Toyota Corolla Verso (2001–2007)
    Bazująca w znaczniej mierze na Toyocie Corolli 9. generacji, Toyota Corolla Verso została zaprezentowana w 2001 roku. Oprócz walorów w postaci do maksimum praktycznego wnętrza oraz bagażnika o pojemności 417/1760 ...